Østlandscup Varpet 6/9-2007, Nittedal vs Konbsberg
Nitt Kong Nitt Kong
25-skudd 35-skudd
245 247 344 347
243 245 341 345
245 241 340 339
235 242 334 339
231 235 327 334
228 236 323 331
224 230 320 326
229 228 315 326
1880 1904 2644 2687
Diff 25-skudd Diff 35-skudd
-24   -43  
Hvor tapte vi mest? MAX Nitt Kong Diff Nittedal
Ligg   400 396 395 1  
Stå   400 341 361 -20  
Kne   400 384 390 -6  
15-skudd   1200 1121 1146 -25  
Grunnlag 800 759 758 1  
25-skudd   2000 1880 1904 -24  
Omgang 800 764 783 -19  
35-skudd   2800 2644 2687 -43  
Nittedal tapte 36 poeng på omgangen mens Kongsberg kun tapte 17 poeng. Nittedal tapte altså hele 19 poeng mer enn 
Kongsberg, og hele 4,5 poeng pr skytter på omgangen. Representerer 95,5 i snittomgang - her har vi et potensiale.
Kongsberg har til sammenligning rett under 98 i snitt.
Men, vi lå 24 poeng bak før omgangen, og Kongsberg tapte kun 17 poeng der. Selv om Nittedal hadde skutt åtte x 100 poeng på  
omgangen kunne vi altså ikke kommet nærmere enn 7 poeng bak. 
Da har analysen kommet til neste forbedringspotensiale - stående. 
Her taper Nittedal 20 poeng mer enn Kongsberg. Her er det vel mer normalt at vi taper relativt mye mer enn Kongsberg idet de har 
6 femteklassinger og 2 fjerdeklassinger på laget. Forskjellen skal synes på stående når vi har 4 skyttere som ikke har stående 
i sitt vanlige program, og kun 2 femteklassinger.  
Nittedal har 42,6 poeng i snitt på stående, Kongsberg har 45,1 poeng i snitt.
Der vi virkelig hevet oss i forhold til Kongsberg og potensiale mv. var på grunnlaget. Nittedal skjøt til 94,9 i snitt på åtte skyttere.
Med dette var vi bedre enn Kongsberg og det er meget imponerende.