Hopp til hovedinnhold

Image
Kretsmesterskapet på 15-meter ble arrangert av Lørenskog Skytterlag. Mesterskapet samlet over 100 deltagere. Imponerende for et innendørs-stevne midt i feltsesongen. Nittedal Skytterlag stilte med en stor tropp på 29 skyttere. De største klassene på stevnet var Eldre Rekrutt med 17 deltagere og Aspirantklassen med 20 deltagere.
Pallplasser for våre deltagere ble det også. Joakim Thue imponerte stort med å vinne klasse Eldre Rekrutt med feilfrie 250 poeng med nesten halvparten (12 av 25) som sentrumstiere. Joakim er et unikt skytetalent som garantert vil høste mer medaljer fremover. På plassen etter kom Steffen Nielsen med 249 poeng. Steffen har vært høyt på listene i feltstevnene i det siste og dokumenterer her å være formsterk i flere grener.
I klasse Rekrutt tok Denise Tøn en sterk andreplass med 244 poeng. Her var det så tett i toppen at Knut Atle Stovner med samme poengsum, men to sentrumstiere mindre kom på fjerdeplass. Begge disse skytterne har hatt stor fremgang i det siste, og vi er spent på hva resten av dette året vil bringe av resultater for disse to.
Resultater hos arrangøren Lørenskog SL.
De late kan se plasseringene for deltagerne fra Nittedal i dette dokumentet.

Steffen Nielsen fortsetter å imponere i feltskyting.
I helgens stevne i Gjerdrum klinket han til med 30 treff og 25 innertreff, noe som holdt til en 2. plass i eldre rekrutt, som kanskje er den aller tøffeste klassen å konkurrere i. De andre fra Nittedal i ER var Johannes Hanto og Eirik Stavnås Lunde som fikk hhv. 20/11 og 18/4, noe som holdt til 17. og 18. plass. Bra innsats av begge!

I klasse junior deltok Konstanse og Magnus Skøyen. Konstanse skjøt til 29 treff og 20 innertreff. Hun mistet dessverre ett treff på kne og endte derfor på 10 plass. Med ett treff til ville hun vært oppe på 5. plass, så marginene er små. Magnus viser fremgang på kne og skjøt til 25/11 og plasserte seg et stykke bak Konstanse.

I klasse rekrutt deltok Knut Atle Stovner som leverte pene 26 treff og 9 innertreff. Dette lover bra for de neste feltstevnene. Han kom på 5.plass i klassen. Med seg i klassen hadde han Robin Belgen og Joakim Olerud Jensen som hadde hhv. 20/8 og 17/7.

Også noen av gamlekara hadde funnet veien ut i feltløypa denne søndagen. Arne Hjortland og Ole Bergiton Nilsen skjøt i hhv. V65 og V73. Arne traff blinken 26 ganger mens Ole klemte inn 21 treffere. Vel blåst!
Resultater Gjerdrum

Under helgens feltstevner på Lygna og i Gjerdrum leverte Nittedals skyttere til dels meget gode prestasjoner.

Ketil Gundersen ble stevnevinner på Tingelstad skytterlags årlige feltstevne. Feltrunden ble arrangert i strålende vintervær oppe på Lygnatoppen.
Løypa besto av to hold med ukjente avstander og tre med oppgitte avstander. Ketil lyktes med å fylle alle holdene og fikk 30 treff og 16 innertreff. I samme lag, på skiva ved siden av Ketil, skjøt den andre Nittedalsskytteren som deltok på Lygna, Magnus Arneberg-Nilsen.
Magnus skyter egentlig i kl. junior, men valgte å delta i klasse 3 for å få skyte grovfelt. Magnus syntes de korte skytetidene var en utfordring, men skjøt flere gode hold og endte opp med 23 treff og 8 innertreff.
Dette ga ham en hederlig 6. plass i klassen med 15 deltagere. Sterkt av en grovfeltdebutant!
I finalen skulle det skytes på to ukjente avstander, hvor det ene var en 1/3 som sto et drøyt stykke over maks avstand. Ketil klarte å treffe med alle tolv finaleskudd og endte på 42/21 noe som holdt til en ganske klar seier.
Magnus traff dessverre bare med ett skudd i finalen og endte på 24/9. Imidlertid fant han raskt ut hva årsaken var, og sitter nok tilbake med verdifulle erfaringer som vil komme godt med senere.

Resultater Tingelstad:

Lagets skyttere inviteres herved til klubbmesterskap innendørs torsdag 18. februar på Varpet. Vi ønsker å lage et sosialt arrangement for alle klasser, det blir dermed visning på storskjerm og enkel bevertning.

Vi regner med stor pågang og ønsker derfor at flest mulig melder seg på via det elektroniske påmeldingssystemet vårt: http://skyting.pamelding.net/ Her finner du også mer informasjon om skytingen. Påmeldingen åpnes tirsdag 9. februar.

Til tross for kulda i vinter har opptil flere skyttere fra Nittedal skytterlag sesongdebutert.
Råde:
I Råde var Konstanse Skøyen med som eneste fra Nittedal. Hun skjøt 26 treff og 19 innertreff dessverre fikk hun en skjev serie på første holdet med bare 2 treff. Hun skjøt deretter 12/6 på finalen og endte opp med 38/25. Konstanse går for tiden på NTG og får trent stort sett bare med luftgevær i stående for tiden, overgangen til grovkaliber og feltskyting blir nok derfor utfordrende. Resultatet må nok derfor sees litt i lys av dette. Resultater Råde.
Høland/Bjørkelangen:
På Grasåsenfelten i Høland/Bjørkelangen 24 januar, var kontingenten fra Nittedal økt til 3 skyttere.
Denne søndagen var Steffen Nielsen og Johannes Hanto ute i finfelten. Steffen skjøt flotte 30 treff og 17 innertreff og kapret 6. plass i klassen, mens Johannes skjøt 16 treff og 8 innertreff og endte opp noe lengre ned på resultatlisten.
Én seniorskytter hadde også tumlet ut av vinterdvalen og funnet ut at det var på tide å komme i gang. Ketil Gundersen klarte å treffe figurene 29 ganger og hadde 18 innertreff og havnet med det på 7. plass i klassen. I tillegg var det finaleskyting på grovfelten og her hadde Ketil 11 treff og endte opp med 40 treff totalt og havnet som nummer 6 totalt i stevnet. Resultater Høland-Bjørkelangen.
Blaker:
Sist helg arrangerte Blaker sitt årvisse feltstevne i området øst for Fjuk skole. Denne helga stilte det hele 9 skyttere fra Nittedal i vinterkulda. Det var frisk temperatur, ned mot – 15 grader om morgenen. Den steg vel kanskje et par grader utover formiddagen.
I klasse Rekrutt stilte Robin Belgen og Joakim Olerud Jensen. De skjøt hhv. 19/7 og 14/7 på finfelten. En flott debut for disse ferske feltskytterne med tanke på de utfordringene bare kulda bød på alene.
I Eldre Rekrutt stilte Steffen Nielsen og Joachim Thue. Steffen imponerer nok en gang med fullt hus og 22 innertreff og ble med det nummer 4 på hovedskytinga. Han fullførte verket med 12/7 i finalen og falt ned én plass i totalen. Dette sier noe om konkurranseklimaet i klassen.
Joachim imponerte med 28 treff og 10 innertreff i en sesongdebut og det uten all verdens forberedelser. Det kan bl.a. nevnes at børsa var innskutt av ungdomsutvalgets leder. Noe særlig tid til felttrening har Joachim heller ikke hatt.
I Juniorklassen stilte Konstanse og Magnus Skøyen. Konstanse skjøt 29 treff og 21 innertreff og ble nr. 14 i klassen. I finalen skjøt hun 11/4 og endte opp på 16. plass totalt. Magnus fikk 23/9 og 9/5 i finalen. Magnus skyter sitt første år i juniorklassen og trenger nok litt mer trening på kne, han skjøt nemlig fullt hus i alle liggende holdene og fikk alle taperne på kneholdene.
På grovfelten stilte Erling og Odd Arne Samdal samt Ketil Gundersen. Grovfeltrunden var krevende på flere måter. Både kulda og opplegget gjorde at man ikke fikk noe gratis. Erling var uheldig og hadde ingen treff etter tre hold og valgte derfor å kaste inn håndkleet. Her hadde det opplagt skjedd noe med børsa eller under innskyting. Bedre lykke neste gang.
Odd Arne og fikk hederlige 27 treff og 9 innertreff på runden og klemte til med 12 treff og 3 inne på finalen. Han endte dermed opp med 39/12 og sa seg rimelig fornøyd med det i sesongdebuten. Ketil fikk 29 treff og 14 innertreff. Det ”glapp” imidlertid litt i finalen og tapte 2 treff på liggende holdet og endte også på 39 treff men med 15 innertreff og dermed litt foran Odd Arne i sammendraget. De to endte opp på hhv. 12. og 14 plass i sammendraget som talte 101 deltagere på grovfelten. Resultater Blaker.

Til helgen er det finfelt stevne i Gjerdrum, mens seniorene må dra opp til Lygna.

Som følge av gledelig stor deltagelse på Kretsmesterskapet innendørs ser vi oss ikke i stand til å avholde trening disse to kveldene. Bakgrunnen er at alle lagsvåpnene er i bruk på Skjetten. De skytterne som har egne våpen kan trene sammen med seniorene på onsdag.

Ventilasjonsanlegget er reparert, og innendørsbanen er åpen for trening.
Vaktlisten finnes i linken nedenfor.

Vi har dessverre fortsatt ikke fått nødvendige deler på plass. Styret vil gi beskjed når anlegget kan godkjennes for organisert trening igjen.

Feltstevnet i Trøgstad 10 januar er avlyst grunnet kulde.
Fra Trøgstad Skytterlags hjemmeside: "TRØGSTADSTEVNET ER AVLYST. Med -30 grader kl 09.30 lørdag morgen så vi det ikke som forsvarlig for våre funksjonærer å gjennomføre årets stevne.
Det ser heller ikke ut til å bli vesentlig mildere i morgen."

Vi har igjen vært i kontakt med servicemann. Slik det ser ut nå har vi et berettiget håp om å få reparert anlegget i løpet av denne uka. En vifte er skiftet, men det viste seg å ikke være tilstrekkelig.

Vi vil fortsette med å informere her på hjemmesiden vår, håpet er altså at det blir vanlig trening igjen fra og med den 12. januar.