Hopp til hovedinnhold

Image
Greipstadskytteren er i tet med 349 poeng og hele 25 innerblink. Etter 25 skudd stod det 250 poeng, men skudd nr. 2 i omgangen datt ut i nieren og Sørli endte på 349.

Fredagens skyting er avsluttet. Det har vært gode skyteforhold gjennom kvelden, selv om vi har hatt en liten bevegelse i vimplene. Ingen har klart å endre tetbildet i kveld. I klasse 3-5 leder forsatt Trond Bergan med 348 poeng. Han hadde forøvrig skive 1 i lag 1. I dag, fredag den 13. hadde vi ett par som prøvde skive 13, dog uten at overtro bidrog vesentlig. Alle lister ligger på vår hjemmeside og er oppdatert etter kveldens skytinger. Vi ønsker velkommen til ny skyting og siste konkurransedag i morgen lørdag. Da har vi fyr på grillen og serverer deilige Grilltallerkner, det blir fint vær og vi får en fantastisk skytterdag. Enda noen ledige plasser, ring stevnetelefonen 91512626. Velkommen!!

Torsdagens skyting er avsluttet. Det har vert gode skyteforhold gjennom kvelden, og vi har hatt mange gode resultater. Men, ingen har klart å hamle opp med de beste fra i går. Alle lister ligger på vår hjemmeside og er oppdatert etter kveldens skytinger. Vi ønsker velkommen til ny skyting på fredag og lørdag. På lørdagen er også grillen fyrt opp.

Status 1 time før påmeldingen stenger, er at vi har 419 påmeldte til stevnet. Vi registrerer at det er gjort så mange som 20 endringer i påmeldingene i løpet av dagen.

Vi er godt fornøyd med at antall påmeldte er såpass høyt til tross for at vi valgte å droppe 2. pinsedag denne gangen. Det er godt belegg alle dager, men av erfaring vet vi at det vil være plass til alle som måtte ønske å komme på banen for å skyte. Også på lørdag, hvor det kan se ganske fullt ut. Lister etc på nett vil oppdateres i morgen ettermiddag, før skytingen begynner.

Skytterne ønskes herved velkomne til dyst på Varpet skytebane!

Når den opprinnelige påmeldingsfristen gikk ut ved midnatt var det 422 påmeldte på stevnet vårt. Statistikkene er oppdatert.

Vi har besluttet å holde påmeldingen åpen et ekstra døgn, slik at det er mulig å melde seg på eller av eller endre på skytetidene sine for de som måtte ønske det.

Vi ser frem til en knallåpning av stevnet. To av de tidligere stevnevinnerne er nemlig påmeldt allerede i det første laget på onsdag. Kim Andre Lund og Trond Bergan. Kim Andre er også innehaver av gjeldende banerekorrd med 350 poeng. En oversikt over når de presumtivt beste er påmeldt finnes på stevnets egen lille side, se link i headeren.

Vi er i full gang med klargjøring til Pinsestevnet, det betyr også at banene stenges.
200 meter er stengt fra mandag 9 mai og til stevnestart.
100 meter stenges etter trening på tirsdag 10 mai.
Onsdag 11 mai er banen stengt frem til stevnestart. Ingen jegerskyting på dagtid og heller ikke på kvelden.

Styret

Vi har i kveld lagt ut litt statistikk fra stevnene som vi skal arrangere frem mot sommerferien. I øyeblikket er det 411 påmeldte på pinsestevnet og 426 påmeldte på Viken II. På begge stevnene er det ganske så fullt på lørdagen, men ledig tidlig og sent. Ellers er det stort sett plasser tilgjengelig, så for de som ønsker å prøve banen før Viken II, så er det mulighet til det.
Statistikken med grafisk oversikt over ledige skiver finnes her eller også fra menyvalget "Banestevnet".

Påmeldingen til vårt åpne banestevne avsluttes tirsdag kveld. Påmeldingen til Viken II avsluttes 31. mai. På begge stevnene vil det være mulig å skyte på ledig plass.

Nittedal Skytterlag innbyr herved til Landsdelskretsstevne i baneskyting for VIKEN II-kretsen fra torsdag 9. juni til søndag 12. juni 2016 på Varpet Skytebane, Nittedal.
Den observante leser kan ha sett at første versjonen av innbydelsen manglet et siffer i kontonummeret. Dette er korrigert i denne versjonen.

Vårpokalen 2016 er nå avholdt på både 100 og 200m.

For å gjøre en lang historie kort - Junioren Sindre Olafsen vant og nappet i begge pokalene!

På 100m etter 246 og 15 innertiere, mot 246 og 9 innertiere på søster Helene som ble nummer to. Den gode junioren stilte også opp i seniorenes skyting og da skjøt han programmet for en klasse 3 skytter - og vant like godt også seniorenes pokal til tross for ganske bra deltagelse av lagets fjerdeklassinger. Uten tvil en talentfull ung gutt dette her og vi gratulerer så mye med prestasjonene.
200m - 10 deltagere:
1. Sindre Olafsen(3) 238 p
2. Christopher Scholz(2) 237 p
3. Rune Dahl(4) 234 p
4. Alexander Bengtson(3) 233 p, 5. Knut Atle Sørskogen Stovner(4) 230 p, 6. Per Einar Lunde(4) 229 p, 7. Andreas Lunde(4) 229 p, 8. Per Olav Listou(4) 223 p, 9. Bjørn Dahl(4) 219 p og 10. Bjørg M. Jøndal(2) 217 p.

100m - 15 deltagere:
1. Sindre Olafsen(J) 246 p
2. Helene Olafsen(R) 246 p
3. May Helene Bengtson(ER) 243 p
4. Truls Kluften(ER) 242p, 5. Amadeus Gaardsø(ER) 239 p, 6. Sondre Nergård(J) 229 p, 7. Benjamin Scholz(J) 217 p, 8. Erling Hovin(J) 211 p, 9. Jonathan Gaardsø(J) 206 p, 10. Thomas Brager Olsen(1) 206 p. I tillegg følgende aspiranter:
Steffen Brager Pramm 233 p, Even Thingelstad 229 p, Michael Zimmermann 212 p, Jakob Sundtveten 189 p og Trygve Sundtveten 99 poeng.

Image
Det har lenge vært ganske fullt på 100m på lørdag. Vi har derfor besluttet å opprette et ekstra lag på slutten av dagen.

I øyeblikket har vi 370 påmeldte skyttere, ganske jevnt fordelt mellom 100m og 200m. Faktisk også ganske jevnt fordelt mellom klassene, se grafikken til høyre.
På stevnets egne lille side finnes litt mer statistikk (Menyvalget banestevnet).