Hopp til hovedinnhold

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

I skrivende øyeblikk er det 316 deltagere, men fortsatt er det plass til mange flere. Unntaket er på lørdagen på 100m hvor det er nesten helt fullt. Vi anmoder derfor om at skyttere som er påmeldt og som ser at de ikke får til å komme frigir plassen sin slik at andre kan få den. Det er også ønskelig at skyttere i nærområdet tar seg en tur en kveld tidligere i uka slik at de med lenger reisevei kan få plass lørdag.

PS! Det vil komme informasjon om Viken II-stevnet som vi har overtatt i løpet av en ukes tid.

Årets Vårpokalskyting er berammet til torsdag for både 100m og 200m.

På grunn av mye kjent forfall blant seniorskytterne så blir det mangel på både skyttere og arrangører, så da må skytingen på 200m utsettes en uke. Vårpokalen på 100m går som planlagt.

Altså:
Vårpokalen 100m går - torsdag 21/4 (fra ca kl 18.00).
Vårpokalen 200m går - torsdag 28/4 (fra ca kl 18.00).

Styret

Da er våren her igjen, og Nittedal Skytterlag inviterer til årets vårpuss lørdag 16. april fra kl 10.00.

Arbeidsoppgaver:
- Vedlikehold av skiver 100 / 200 meter
- Rensking av grav 100 meter
- Bytte pressening på skivene 200 meter
- Service på 15 meter
- Kle panel i mellomgang(tak over trapp til standplass)
- Reparere filt på utbygg 100 meter
- Rydding
- etc.

Styret håper vi får like god oppsluttning som vi har hatt tidligere. Vi legger opp til arbeid, sosial hygge og litt mat.

For å kunne planlegge arbeidet og ha "styring" på lunchen, så ønsker vi å vite hvem/hvor mange som kommer. Send oss en mail - nittedal@skytterlag.no.

VEL MØTT!

Styret​

Årets klubbmesterskap i feltskyting ble avholdt sist lørdag under tildels ufyselige værforhold med sludd og regn. Likevel møtte det opp et bra knippe med feltentusiaster, og med skyting fra standplasser under tak og med servering av varm grillmat av grillmester Erik Haugane etter endt skyting ble det en bra dag likevel.
Klubbmesterne ble:
Senior, grovfelt - Bjørn Dahl 30/15
Veteran - Odd ØSterhus 28/16
Junior - Sindre Olafsen 29/16
Eldre Rekrutt - Truls Kluften 27/12
Rekrutt - Helene Olafsen 29/14
Aspirant - Christian Jakobsen 10/4, Marcus Peters 13/6, Simen S. Myrås 16/6 og Robert Miller 20/6.
Gledelig at fire Aspiranter våget seg ut på dette i regnværet og de fikk alle sin premie etter endt skyting.

Klubbmesterne i de øvrige klassene vil få sine mesterskapsmedaljer på Årsfesten til høsten.

Vi gratulerer vinnnerne!

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Image
Ungdomslaget tok en gledelig seier i går kveld. På laget skjøt Sindre, Knut Atle og Alexander. Knut Atle ble suverent beste skytter i finalen med sine 288 poeng og ny pers med 4 poeng. Nittedal 2 kapret bronsen med Andreas, Per Einar og Henning på laget. Nittedal 2 fikk premie for seieren i grunnserien.

Det var mye god skyting av våre skyttere under Viken II i felt i går. Hele fem finalister, fire på finfelt og en på grovfelt. Sindre Olafsen skjøt 30/24 i J, Truls Kluften 30/11 i ER, May Helene Bengtson 29/18 i ER og Helene Olafsen 29/20 i R. I tillegg overbeviste Knut Atle Sørskogen Stovner stort ved å skyte gode 29/11 på grovfelten.

Sindre skjøt 12/8 i sin finale og måtte ut i omskyting mot Håkon Minge fra Råde. Der prikket Sindre igjen 12 treff og med 7 inne holdt det til å dra i land Viken II tittelen i junior. Sindre ble også Viken II mester for samlag idet Akershus dro i land ungdomsseieren på suverent vis med Sindre på laget. Vi gratulerer med den gode prestasjonen.

De øvrige tre ungdommene skjøt alle 11 treff i sine finaler og når det er snakk om Viken II finaler, så blir dette desverre ett treff for lite og medaljene glapp for dem alle tre.

Knut Atle skjøt Viken II finale på ukjente avstander og med korte skytetider og det var en god prestasjon å skyte til 10 treff. Med 39 totalt så ble det Landsdelskretsmesterskapsmedalje i felt til Knut Atle. Vi gratulerer så mye, det er ikke mange Nittedøler som sitter med den medaljen.

Ekstra hyggelig var det også å kunne konstatere at både Sindre og Helene Olafsen ble tatt ut som en av tre i klasse J og R på Akershuslaget til ØM-finfelt som går på Lygna til helgen. Og ikke mindre hyggelig og morsomt at Knut Atle er tatt ut på seniorenes Akershuslag til ØM-grovfelt som går på lørdag opp i Gjerdrum/Nannestad.

Vi ønsker alle tre lykke til på ØM!

Bedre sent enn aldri. Facebook er oppdatert for lenge siden, og omtale har stått i Varingen, men likevel bør det også nevnes her.

Søsknene Helene og Sindre Olafsen gjorde det meget godt under SM felt som gikk ute i Setskog sist helg. Begge tok seg til finalene, Sindre med 29 treff og Helene med 27 treff. Begge leverte også bra saker i finalen, Helene med 11 treff og Sindre med 12 treff og det ble belønnet med en andreplass i R for Helene og en andreplass i J for Sindre. Vi gratulerer begge med velfortjente ungdomsmedaljer. Det var også en fjær i hatten for Adrian Haugane å klare finaleplass i junior etter god innledende skyting med 28 treff.

For seniorenes del var det ett treff for lite for trioen Alexander Bengtson, Knut Atle Sørskogen Stovner og Ketil Gundersen - alle tre fikk 27 treff, men finalen gikk på 28 så da ble det ingen kamp om medaljene denne gang.

Etter SM ble det også kjent at Sindre var tatt ut på Akershuslaget til Viken II felt og at Helene var satt opp som reserve til det samme laget.