Hopp til hovedinnhold

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Det var et veldig høyt nivå på skytingen under årets skyting om organisasjonsmedaljen (Medaljestevnet). Siste gullmedalje ble delt ut på en så høy sum som 295 og siste sølv på 285. Ketil Gundersen ble vår bestemann med 295 poeng. Han har gull fra tidligere og han kapret seg da en stjerne. Artig at vi klarte å få med hele ti skyttere her og ekstra bra at tre juniorer hadde lyst til å forsøke seg. Per Olav Listou og junioren Knut Atle Sørskogen Stovner var også nærme å ta en sølvmedalje idet de fikk henholdsvis 284 og 283 poeng. Det er bare å forsøke igjen neste år.

Resultatene finner dere her:
http://www.skytterlag2.no/skytterlagssider/urskog/resultater/bane/2014/Haugen+vant+Medaljestevnet+med+299.hTZ9yTgRnO3b.ips

Vi ønsker å gratulere våre to gode skyttere Daniel Jøndal Listou og Sindre Olafsen som i dag ble samlagsmestere i henholdsvis klasse 3-5 og i Eldre Rekrutt.

Daniel slo i finalen et par skyttere som tilhører de beste i landet på seniorsiden og det er stor prestasjon å prikke inn 100 på omgangen når det gjelder som mest. Sindre vant en av de vanskeligste klassene å vinne. Store prestasjoner og god skyting av begge to.

Se alle resultatene her:
http://www.skytterlag2.no/skytterlagssider/holand-bjorkelangen/resultater/baneskyting/Resultater+–+SM+2014.hTZ9yTgRnS17.ips

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Det nærmer seg nå avslutningen på kvalifiseringen til årets Romeriksblinkskyting i regi av Romerikes Blad. På samlagets hjemmesider er det nå lagt ut et barometer som viser hvem som pr i dag ligger an til finaler. Slik det ser ut nå har vi seks finalister.

Sjekk ut hvordan du ligger an og sjekk også at alle dine fem beste stevner (som er listet opp som tellende) har kommet med i listen.

Noen ligger rett under kvalifiseringsgrensen og da er det greit å minne om at siste mulighet til forbedring er stevnene i Askim og Spydeberg som går i dag og i morgen.

Link til barometeret pr 10/8: http://www.skytterlag2.no/skytterlagssider/akershus/resultater/romeriksblinken/2014/Romeriksblinken+2014.hTZ9yTglvK0W.ips

En kort oppsummering av resultatene fra LS i Sandnes.

Vi gratulerer de 3 medaljørene:
- Andreas Lunde(kl.2-bane) ble nr 3 med 339
- Sindre Olafsen(ER-felt) ble nr 6 med 42/11
- Daniel Jøndal Listou(kl 2-5,V55 - felt) ble nr 30 med 40/9 - stjerne.

Vi gratulerer også med de øvrige 5 finaleplassene:
- May Helene Bengtson(kl R-felt), ble nr 18 med 41/9
- Sindre Olafsen(ER-bane) ble nr 30 med 349
- Eivind Kylgård(kl 2 bane) ble nr 66 med 323
- Daniel Jøndal Listou(kl.3-5-bane) ble nr 104 med 340
- Ketil Gundersen(kl 2-5,V55 - felt) - skjøt ikke finalen

Sindre Olafsen deltok også på laget til Akershus som ble nummer 10 i samlagsskytingen. Sindre skjøt fullt som eneste på laget - individuelt ble han 6. beste med 100 og 8 inne blant de beste 160 unge skytterne som representerte sine samlag. Han ble forøvrig beste Akershusskytter både i felt og bane individuelt - et sterkt LS av Sindre.

Det var også mange som oppnådde begere av ulike slag og størrelser. Gratulerer til alle sammen.

Det er litt sommerstille på skytefronten nå i midten av juli, men noen prøver seg ut også i den varmeste tiden. Truls Kluften tok turen til Solør og deres sommerstevner. Han skjøt best på Grue hvor han fikk en fin tredjeplass og bronsemedalje i klasse Rekrutt. Han fikk 331 med fem inne, to inne bak sølv og ett poeng og tre inne bak gullet. Vi gratulerer med medaljen.

Neste store begivenheter er nå de tradisjonelle og prestisjetunge stevnene i Land med Fløyterstevnene i felt og bane som de gjeveste. Mange er allerede påmeldt, men det er og plass til mange flere. Datoene er 24/7-27/7. Videre kommer NC på Sørlandet fra 29/7 og ut uken før man glir over i LS i Sandnes. Vi ser til slutt ut til å bli 19 skyttere der borte.

Lykke til i oppkjøringen.

Gårsdagens skyting om 100m pokalen ble vunnet av Geir Roger Bjerkan med 150 poeng og hele 14 innertiere. Kun skudd 1 ble en "bom" og vanlig tier. Det var til gjengjeld en 10,0 så det var svært nært at pokalen glapp på første skuddet, for 150 poeng det må man ha for å ta hjem denne pokalen. God skyting dette.

Ellers var det et skuffende antall deltagere denne gangen, 14 skyttere hvorav en aspirant er vesentlig færre enn de 28 som stilte til start forrige år. Styret må se på om tidspunktet for denne "lavterskelskytingen" kan plasseres bedre og da særlig i forhold til de yngste som nok hadde diverse skolearrangement/-avslutninger som måtte prioriteres.

Likevel var det mye god skyting av de som stilte og fem skyttere hadde 150 poeng.

Se resultatene i vedlegget.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.