Hopp til hovedinnhold

Image
39 skyttere har skutt sine skudd. Anne Ingeborg Sogn Øiom fra Randsfjord leder klasse 3-5 med 344 poeng. Ellers har det vært ganske jevn skyting, uten at vi tror at vi har sett vinneren i så mange klasser ennå. Alle resultater på nett er oppdatert. Status på ledige skiver utover stevnet er også oppdatert. Erfaringsmessig kommer det dessuten til å bli noen flere ledige plasser.

Image
De første skuddene smalt nøyaktig klokka 18.00. Det er mulig å følge live-visning av skivene og følge med på til enhver tid oppdaterte resultatlister ved å klikke på henholdsvis skiva og seierspallen oppe til høyre.

Dersom du er på jakt etter ledig plass finner du den mest oppdaterte oversikten ved å se på "Lagvis" og deretter klikke på de respektive lagene.

Påmeldinga er nå slutt og i skrivende stund er det 253 påmeldte til stevnet vårt. Veldig mange lag er fulle, men det er ledige plasser alle dager. Erfaring tilsier også et forfall på ca 5-10% av de som er påmeldt. Hvilket vil si at det vil være mulighet for å skyte på ledig plass.

I øyeblikket er det ledige plasser som følger:
Tirsdag: 4 plasser, spredt
Onsdag: 12 plasser, alle sent
Torsdag: 14 plasser, de fleste sent
Fredag: 10 plasser, siste lag og 2 spredt
Lørdag: 4 plasser, første og siste lag

Skivevedlikehold ble utført på søndag, vedlikeholdsprotokoll er publisert her på nett (se Skytebaner->Innendørs). Anlegget ble fullskala testet, inkludert live visning på nett. Alt fungerte tilfredsstillende.

Det blir enkel servering alle dager. Husk at det kan være rester av kø opp mot Nittedal fra byen for de første lagene hver kveld. Skytterne ønskes velkommen til dyst i Nittedal!

Første runde i Akershuskarusellen på 15 markerte den offisielle oppstarten av årets innendørssesong på konkurransefronten. Runden gikk i Nannestad og det var relativt liten deltagelse fra Nittedal denne gangen. Selv om de var få, så markerte de seg. I første rekke ved Sindre Olafsen som i Eldre Rekrutt like godt vant med det flotte innendørsresultatet 249 poeng. Han var ett poeng foran Jonas Kjone Husåsfallet fra Skogbygden, som igjen var et poeng foran vår egen Alexander Bengtson som da altså tok en flott tredjeplass blant 17 deltagere. I klasse Rekrutt fikk May Helene Bengtson 240 poeng og tok en bra 5. plass blant 19 deltagere. I junior fikk Knut Atle Sørskogen Stovner 243 poeng og tok 6. plassen blant 13 deltagere.
I seniorklassene var det kun Nittedalsdeltagere i klasse 2, men Bjørg Margrete Jøndal gjorde sine saker meget bra og fikk 242 poeng og inntok 3. plassen blant 15 deltagere.

En god start altså og så får vi håpe de fortsetter slik utover høsten. Det er de tre beste av fire runder i karusellen som teller i sammendraget.
Resulater: http://www.skytterlag2.no/filestore/Skytterlag/nannestad-filarkiv/Div/15m-25-skudd-kl-ASP2.pdf

Den 28. september ble det sendt ut purringer på medlemskontingent. Som følge av en feil i det sentrale medlemsregisteret har det blitt sendt ut en drøy håndfull flere purringer enn det skulle. De det gjelder vil bli tilsendt en kreditnota.

Image
Norgescupkomiteen har i dag hatt møte, og har for tredje gang vist oss tillit som arrangør av et Norgescupstevne. Det betyr at vi må brette opp armene og starte forberedelsene til nok et storstevne. Vi er tildelt 1. runde i Norgescupen i samarbeid med Rælingen og Fet. Runden skal foregå 29. mai til 1. juni. Dvs vi kommer nok også til å ta med oss torsdagen som skytedag.

Den første gangen vi arrangerte var avslutningsrunden i 2000. Den gangen samlet vi 252 deltagere. Frode Kristensen vant stevnet på ny norgesrekord med 349 poeng, en rekord som sto i nesten et år. Andre gangen var i 2008, da hadde vi åpningsrunden og samlet 840 skyttere. Rune Seim vant dette stevnet med 348 poeng. Det ser ut til at Norgescupen har stadig større oppslutning og kanskje kommer nettopp stevnet hos oss til å være det nest største skytterstevnet i Norge etter Landsskytterstevnet kommende år.

Vi har i dag et fullverdig og godt anlegg. Det er derfor ikke behov for større investeringer i forbindelse med stevnet. Men styret ser likevel for seg at vi gjør en del mindre oppgraderinger. Det vil være anledning til å få mer informasjon og diskutere dette etter årsmøtet kommende mandag.

Dere finner mer informasjon om Norgescupen som hovedoppslag på DFS sine sider - http://www.dfs.no

Høsten er tid for årsoppgjør og årsmøter. I Nittedal Skytterlag sender vi også ut purringer til de som ikke har betalt sin kontingent. Dette for å få et så korrekt bilde av antall medlemmer som mulig i årsrapportene. De det gjelder skal nå ha fått en purring i postkassa.

Vi ser at vi får noen meldinger fra skyttere som tror de har meldt seg ut av laget og som har fått purring. Vi gjør oppmerksom på at for å bli meldt ut fra laget, så må man sende en skriftlig utmelding av laget. Det kan være en kort epost til én av styrets medlemmer, til lagets offisielle epost-adresse, eller som vanlig post. Det holder ikke å melde seg av våre epost-lister, eller gi en muntlig beskjed til noen i ”laget”. Slike muntlige beskjeder kommer sjelden fram til rette vedkommende slik at den opprinnelige meldinga forstås som den skulle.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Møtet avholdes mandag den 21. oktober 2011 kl 19.00 i skytterhuset på Varpet.
Saker til årsmøtet må være styret i hende mandag 7. oktober.