Hopp til hovedinnhold

I runde tre av Akershuskarusellen på 15m var det lenger mellom høydepunktene enn i de to foregående for våre skyttere. Runden ble arranger på Skjetten-banen av Skedsmo skytterlag sist uke.
En som nok en gang overbeviste var Alexander Bengtson som heller ikke denne gangen gjorde noen feil og prikket inn 250 poeng. Med 11 innertiere holdt det til en fin tredjeplass i denne runden som ble vunnet av Jonas Kjone Husåsfallet fra Skogbygden sammen med gode Benjamin Karlsen fra Rælingen, begge med 250 og 15 innertiere.

Også lillesøster May Helene Bengtson fikk det til å stemme igjen i klasse Rekrutt. Hun skjøt jevnt godt og avsluttet med en god 10-skudd på 99 poeng som gjorde at hun endte på gode 246 poeng. Det er en stund siden hun har fått så god klaff, men det hjelper alltid å delta på sin "lykkebane". Lykkebane ble det etter at hun skjøt 248 og vant på Skjetten-banen under KM i fjor. Nå har hun gått fra Anchutz-våpen til det noe tyngre Sauer-våpenet og vi kan fastslå at nå har hun også knekket "Sauer-koden".
Ellers var det positivt å se at Kenneth Myrvold nå begynner å få uttelling for sin gode skyting. Skyteskoleeleven fra forrige vinter fikk nå opp 244 poeng i Eldre Rekrutt etter strålende 99 på 10-skudden. Også Geir Roger Bjerkan leverte en bra runde med 244 poeng i klasse 2, men med de resultatene han har levert i det siste er han neppe fornøyd med dette. Godt skutt er det uansett.
Eneste Aspirant fra Nittedal var denne gangen Birk Garborg Yrvin som slet litt med å få samlingene helt i midten, men som likevel klarte å komme over 200 poeng. Samlingene blir bedre og bedre og med litt øvelse i å stille på siktene på trening fremover så blir det nok snart ennå bedre uttelling på samlingene.

For fulle resultater, se denne linken:
http://www.skytterlag2.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=87464

Mange av våre skyttere var denne uken i aksjon under karusellrunde 2 ute på Blaker. Det ble også levert noen meget gode prestasjoner av flere av våre skyttere.
I klasse Eldre Rekrutt prikket Alexander igjen inn 250 poeng og ble nummer to etter rivalen Benjamin Karlsen. Sindre Olafsen presterte bra igjen i denne runden - han vant jo første runde i Nannestad - nå ble det gode 249 poeng og fjerdeplass.

I klasse 2 viste Geir Roger Bjerkan at det ikke var noe blaff med 249 poeng under høststevnet på Varpet, for han skjøt igjen strålende og fikk 248 poeng hvorav den første nieren kom på første liggende. Han stakk derved av med nok en seier i klasse 2, vi gratulerer.

For Rekruttene og juniorene ble det bare nesten denne gangen, men det kommer flere muligheter. I Rekrutt havnet Truls Kluften på en delt niendeplass med 239 poeng og i Junior havnet Knut Atle Sørskogen Stovner på en syvendeplass med 242 poeng.

Se oppdaterte resultater (og et bilde av en storskytter) via denne linken:
http://www.skytterlag2.no/blaker/

Seniortreningene på onsdager går nå for fullt og hittil denne høsten har hele 14 forskjellige skyttere(hvorav en ungdom) vært innom for å gjennomføre en treningsøkt - veldig bra start.

I går var det åtte skyttere på plass som trente i to lag.

Vi minner også om at det er en innlagt oppmøtekonkurranse denne høsten, så her må dere bare møte opp - oppmøteliste er hengt opp.

Her er det bare å melde seg på til arrangementkomiteen.

Image
I siste lag hadde vi Ivar Liseter fra Ski som tok ledelsen og dermed vant klasse V65 med 347 poeng og 18 innertiere.

Det betyr at Bjørnar Sletmo vant årets høststevne med 347 poeng.

Resultatlistene på nett og Mitt DFS er oppdatert. I alt har vi hatt 214 skyttere innom, det er snaut 40 færre enn påmeldt. Vi er fornøyd med deltagelsen, men vi synes frafallet er i overkant stort. I formiddag hadde vi et lag hvor det var 7 skyttere fra ett og samme skytterlag som ikke møtte...

Image
Thomas som representerer Råde skjøt 350 med hele 26 innerblinker! Det kommer sannsynligvis være stevnets beste resultat.

Vi ser at den serveren vi har benyttet til live visning av skivene har slitt litt med for mye trafikk i dag. Vi har derfor lagt opp en alternativ server på følgende adresse: http://www.nskl.no/liveres

Image
Bjørnar skjøt nettopp sterke 347 med seriene 50-47-50-100-100. Det gir han en ledelse med hele 2 poeng til Jens-Kristian Larsen. Poengsummen kan vise seg å holde helt inn. Men allerede i det laget som ligger på standplass har vi en sterk utfordrer i Simon Kolstad Claussen som vant banestevnet her hos oss i sommer.

Image
Odd Kolsrud skjøt litt tidligere enn først annonsert, og Odd skuffet ikke. Denne gangen 350 med 21 innertiere, så langt det beste resultatet under hele stevnet!

Image
Allerede i laget etter Sindre skjøt Inga et poeng bedre - 348 poeng. Hun leder dermed juniorklassen.