Hopp til hovedinnhold

Styret inviterer herved til skyting om Iver Myrvangs minnepokal torsdag den 9. september på Varpet. Skytingen starter klokka 18.00 - møt opp i god tid. Det skal skytes fullt program som for klassene 3-5 på 200m. Alle klasser kan delta, men alle må følge det samme programmet, det vil blant annet si å skyte stående. På 100m er det ordinær trening for de som ønsker.

Image
Nittedals ungdomslag var kvalifisert for A-finalen i Romerikscupen etter en sterk seier på bortebane mot Gjerdrum i semifinalen.
Finaleskytingen ble avviklet på Nannestad skytterlag sitt anlegg.
Først ut av våre i den innledende skytingen(25 skudd) var Steffen Nielsen(ER), han fikk her 248. Den andre ut var Knut Atle S. Stovner(R), han endte opp med 245, tredje ut var Konstanse Skøyen(J), hun fikk også 248 på de første 25 skudd. Den siste ut for oss i den innledende skytingen var Joakim Thue(ER), han endte også opp på 248 poeng.
Etter at den innledende skytingen var ferdig lå Nittedal på 2.plass, 4 poeng etter Rælingen.

I finalerunden(10 skudds mesterskapsomgang) var Knut Atle den første ut for vårt lag, han skjøt 97 poeng og endte totalt opp med 342. Den andre ut var Joakim, han skøt 96 og endte totalt på 344. Tredje skytter ut var Konstanse, hun presterte flotte 100 poeng og endte totalt opp på 348. Vår siste skytter i finalerunden var Steffen, han klarte her 99 poeng og endte da opp på 347 poeng totalt.

Rælingen fortsatte sin gode skyting og økte sin ledelse med 1 poeng.
Rælingen vant dermed A-finalen i Romerikscup for R/J 2010 med 1044 poeng mot Nittedal sine 1039. Ullensaker endte på 3.pl.
Laget fra venstre mot høyre på bildet: Knut Atle, Joakim, Konstanse og Steffen.

Seniorlaget er dermed kvalifisert for finalen i Østlandscupens B-cup for andre året på rad. Nordstrand B hadde beste resultat i forrige runde av B-cupen, så vi visste at vi måtte gjøre vårt beste for i det hele tatt å ha noen mulighet. Og det viste det seg at vi hadde. Etter at de første 25-skuddene var anvist ledet vi med hele 26 poeng på Nordstrand B. Til tross for at en av våre skyttere ble liggende igjen med et skudd slapp vi gjestene bare 3 poeng nærmere oss i løpet av omgangen. Laget vårt stoppet på 2651 poeng, og Nordstrand B på 2628. Vårt resultat er faktisk tangering av lagrekorden fra i fjor, hvilket bør bety at vi har mer å gå på før finalen. Best av våre ble Daniel Jøndal Listou med 341 poeng, og nest best ble Kenneth Lines med 340 poeng og ny personlig rekord. Gratulerer! Finalen går i Asker søndag 19. september. De enkelte resultatene finner du i Live-delen oppe til høyre.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Styret inviterer herved til den årlige skytingen om dugleiksmerket på 200 meter førskommende torsdag, den 2. september klokka 17.30. Rekrutteringsskyttere
kan delta på Dugleiksmerkeskytingen, de skyter programmet som for klasse 2 og V55.

Programmet er som følger:
Klasse 1: 5 ligg + 5 ligg + 5 ligg + 10 ligg
Klasse 3-5: 5 stå + 5 kne + 5 kne + 10 ligg
Klasse 2, V55 og AG-3: 5 kne + 5 kne + 5 kne + 10 ligg

Merkekrav for alle klasser (ikke AG-3):
Bronsemerket: 170
Sølvmerket: 190
Gullmerket: 210

Skytingen om 100-meters pokalen ble avholdt i går. Dette er en pokal hvor alle klasser konkurrerer mot hverandre på like fot, ung som gammel. Det skytes 15 skudd liggende på 100 meter. Ketil Gundersen skjøt fenomenale 150 poeng med 14 innertiere på dette programmet. Det holdt til seier foran Bjørn Dahl som hadde 150 med 11 innertiere. Resultater finner du her.

Som tidligere nevnt kvalifiserte Joachim seg til denne eksklusive klubben i Ulvdalen i Gjerdrum den 18. august. Du kan se skiva hans ved å følge denne linken

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Da er trekning foretatt og vi trakk forrige rundes sterkeste lag - Nordstrand B som hadde 2676 i forrige runde. Det krever full skjerpings også fra et toppet lag på hjemmebane om vi skal karre oss til finalen. Resultater fra forrige runde finnes på http://asker.skytterlag.no/ocup/ocup.php. Her kommer etterhvert også trekningen.

Seniorene skjøt i går kveld på bortebane mot Etnedal. På forhånd var det ventet en spennende match og det ble det. Alle skytterne skjøt samtidig, og etter grunnlaget så ledet Nittedal med 3 poeng over Etnedal. Ved tilsvarende anledninger tidligere har Nittedalsskytterne vist noe ujevn omgangsskyting og vi har ofte avgitt mer poeng enn motstanderen. Skivene ble anvist én og én, hvor man begynte med dårligste mann på hvert lag og gikk oppover. Denne gangen viste det seg at Nittedalsskytterne hadde skutt godt, og enten så dro vi fra, eller så avga vi bare få poeng for hvert par. Til slutt endte vi på 2619 poeng, og Etnedal på 2602 poeng. Ingen kjempesum som lag, men godt nok til å vinne og 17 poeng mer enn motstanderen. Allerede i dag trekkes neste runde på Skytterkontoret.

Daniel Jøndal Listou ble bestemann på laget med ny personlig rekord. Han hadde 246 innledningvis, men kom i tidsnød på omgangen og avsluttet med en 8'er på det siste skuddet og 344 poeng totalt. De andre skytterne på laget var Odd Arne Samdal (339), Bjørn Dahl (334), Kenneth Lines (332), Per Olav Listou (323), Svein Ottershagen (318), Per Einar Lunde (3136) og Rune Dahl (313).