Hopp til hovedinnhold

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

For første gang i historien kvalifiserte Nittedal seg i kveld til finalen i Østlandscupens B-cup etter å ha slått Søndre Modum på bortebane. Vi greidde for en gangs skyld å få toppet laget og vant relativt komfortabelt med sifrene 2651 mot 2595. Poengsummen er samtidig ny lagrekord i Østlandscupen. Den gamle rekorden ble satt på hjemmebane i 2007 og lød på 2644 poeng. Med på laget i kveld var Ketil Gundersen, Daniel Jøndal Listou, Karoline Andersen, Bjørn Dahl, Odd Arne Samdal, Kenneth Lines, Rune Dahl og Per Einar Lunde. Søndre Modum sto for en vel gjennomført runde og vartet opp med restaurantbesøk som avslutning av kvelden. Finalen går i Asker søndag den 20. september. Asker lover live-visning fra arrangementet.

Styret inviterer herved til skyting om Iver Myrvangs minnepokal torsdag den 17. september på Varpet. Skytingen starter klokka 18.00 - møt opp i god tid. Det skal skytes fullt program som for klassene 3-5 på 200m. Alle klasser kan delta, men alle må følge det samme programmet, det vil blant annet si å skyte stående. På 100m er det ordinær trening for de som ønsker.

Resultater i linken nedenfor

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Image
John Evjebråten, Henning Tøn, Ketil Gundersen og Daniel Jøndal Listou skjøt Nittedal til 2. plass i årets Romeriks Cup. Etter 25 innledende skudd hadde laget en ledelse på 9 poeng og fikk da skive 1 i finalen. Finaleskytingen gikk etter "svenskemodellen" med 5 skudd i serie og deretter 5 enkle skudd. Finalen ble tung for Nittedølene og det ene skuddet etter det andre gikk stang ut 9,9 og 9,8, samtidig som Høland/Bjørkelangen plukket poeng for poeng. Før siste etappe var utgangspunktet likt og lagene vekslet med å ligge i tet og ingenting ble avgjort før absolutt siste skudd. Øyving Kongtorp Lier for H/B fikk anvist en 9-er på sitt siste skudd, med tier til Nittedal ville det blitt seier. I stedet satte Daniel Jøndal Listou inn en 7-er og laget ble da nummer 2 etter en svært underholdende finaleskyting.

Styret inviterer herved til den årlige skytingen om dugleiksmerket på 200 meter førskommende torsdag, den 10. september klokka 17.30. Rekrutteringsskyttere
kan delta på Dugleiksmerkeskytingen, de skyter programmet som for klasse 2 og V55.

Programmet er som følger:
Klasse 1: 5 ligg + 5 ligg + 5 ligg + 10 ligg
Klasse 3-5: 5 stå + 5 kne + 5 kne + 10 ligg
Klasse 2, V55 og AG-3: 5 kne + 5 kne + 5 kne + 10 ligg

Merkekrav for alle klasser (ikke AG-3):
Bronsemerket: 170
Sølvmerket: 190
Gullmerket: 210

Resultater fra kveldens klubbmesterskap finnes nedenfor.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Det inviteres herved til klubbmesterskap i stangskyting for alle klasser. Skytingen avholdes på Varpet førskommende torsdag (den 3. september) klokka 18.00. Vi anmoder flest mulig til å stille opp slik 17.30 slik at man kan komme i gang med skytingen i rimelig tid. Det blir enkel servering.