Stangsskytingen ble også en thriller med omskyting om seieren. Både Jan Blådammen og 19-årige Thomas Høgåsseter fra Raumnes skjøt til fantasktiske 25 treff i første gjennomkjøring. I omskytingen skjøt Jan nok en gang 25 treff. Det hjalp lite mot Thomas som skjøt hele 27 treff! (14 treff på langholdet og 13 på det korte)
For de som måtte følge med på internett er det nå klart for finalene på 200-meter.
Før siste etappe ledet Blaker og Rælingen med 194 poeng. Ett poeng foran Høland Bjørkelangen. Halvor Thrane Svendsen skjøt til 100 og satte presse på Blakers Vebjørn Berg. Vebjørn svarte imidlertid med 100 og dermed ble det omskytin. Omskytingen vant Rælingen med 1 poeng foran Rælingen etter at Vebjørn nok en gang skjøt 100 poeng!
Alle disse omskytingene medførte at vi ble ca 1 time forsinket med stangfinalen som fortsatt pågår i skrivende stund. Vi regner med å ta inn noe forsinkelsen og håper å komme igang med de avsluttende finalene på 200m ca klokka 14.00.
I klasse R vant Daniel Lillestrøm fra Gjerdrum med 348 poeng. Mats Andre Hansen fra Rælingen ble nummer 2 med 347 poeng og Øyvind Haugen fra Fet ble nummer 3 med 346 poeng.
I klasse ER var 4 skyttere likt med 350 alle med 6 innerblinker i finalen. Dermed ble det omskyting mellom disse 4. Alle fikk 100 poeng også i omskytingen. Best av disse var Sina Busk fra Blaker med 9 innerblinker. Siri Mortensen fra Høland/Bjørkelangen og Kristian Fagernes fra Rælingen hadde begge 7 innerblinker, mens Sofie Kolstad Claussen fra Høland/Bjørkelangen hadde 5 innerblinker og ble nummer 4. I siste omskyting hadde begge 100 igjen, Siri med 8 og Kristian med 6 innerblinker. Siri ble dermed nummer 2.
I klasse J vant Daniel Stene fra Haga med 349 poeng, Konstanse skøyen fra Nittedal nummer 2 med 348, mens Jonas Dahl fra Rælingen og Martin Øyen fra Gjerdrum måtte skyte om med 347 poeng. Omskytingen avgjorde Jonas til sin fordel.
I klasse V65 vant Kåre Strøm fra Ullensaker med 350 poeng foran Vidar Andresen fra Eidsvoll Østre med 343 poeng.
I klasse V73 ble Magne Gromsrud fra Urskog mester med 349 poeng, Ivar Jensen fra Rælingen ble nummer 2 med 348 poeng.
Det har vært en fin skytekveld på Varpet med gode forhold og gode resultater. Vi har lagt ut bilder av noen fornøyde skyttere på 100m.
Vi legger opp til live visning av resultater og skiver i morgen også. Vi ønsker både påmeldte og ikke påmeldte skyttere velkommen i morgen. Det er plass til alle! Vel møtt!
Påmeldingen ble avsluttet ved midnatt natt til onsdag med 256 påmeldte. Ajourførte lister med påmeldte og grafisk oversikt over ledige plasser mm. er nå lagt ut på web-siden som det lenkes til i toppteksten. Opplysninger om stevnet og reservasjon av plass/avmelding kan gjøres pr e-post til lagets adresse nittedal@skytterlag.no, eller ved å ringe stevnets kontakttelefon 67078562. Nittedal Skytterlag ønsker alle vel møtt til dyst på Varpet Skytebane i Nittedal!