Hopp til hovedinnhold

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Samlagsmesterkpet i innendørsskyting på 15 meter ble avholdt på Brattåsen skytebane med Fet skytterlag som arrangør fra mandag til lørdag siste uke. Nittedal skytterlag var som vanlig godt representert i forhåndspåmeldingen, men noe sykdom medførte at ikke alle kunne stille til start.

I juniorklassen var det stilt store forventninger til at Joakim Thue skulle følge opp den gode skytingen fra tidligere i høst og gutten infridde til de grader. Viken II-mesteren avrundet en fantastisk flott innendørssesong på mesterlig vis ved også å ta samlagsmesterskapstittelen på 15m denne uken. Han skjøt til 247 poeng allerede på onsdag og selv om vel få trodde at denne poengsummen skulle holde helt inn, kunne Joakim lørdag ettermiddag konstatere at konkurrentene ikke kunne matche hans resultat. Han vant med ett poeng på Glenn Thomas Ørmen fra Rælingen og Camilla Emilie Bergersen fra Gjerdrum. Joakim beviste med denne seieren at han har vært sesongens beste juniorskytter i Akershus.

De to øvrige juniorene, Håkon Orskaug og Eivind Kylgård hadde ikke like god klaff og var nok begge litt skuffet med henholdsvis 231 og 230 poeng. I første rekke er det nå på liggende de har mest å hente i forhold til sine konkurrenter selv om knestående er den mest krevende stillingen.

I klasse eldre rekrutt var det også stilt forventninger til at Knut Atle Sørskogen Stovner og Robin Belgen skulle fortsette sin fremgang, men ingen av de to hadde fullklaff med henholdsvis 245 og 243 poeng og 13. og 16. plass. I stedet var det noe overraskende Denise Tøn som slo til med et flott resultat på 246 poeng en fin niendeplass. Denise har kun i begrenset grad kunnet delta på konkurranser, men har fått presset inn noen treningsrunder i kalenderen. Hun er utvilsomt et stort skytetalent som vi svært gjerne skulle sett mer til på standplass. Vi håper resultatet og plasseringen inspirerer henne til videre deltagelse.
Christopher Scholz og Lasse Johansen skjøt begge 237 poeng med fire innerblinker og delte med det 18. plassen i klassen. Klassen ble vunnet at Andreas Martinsen fra Rælingen med 250 pong.


I klasse rekrutt var det nok en gang Alexander Bengtson som var vår beste skytter med 244 poeng og en fin 9. plass. Også Nicolai Svendsen Piela kan være greit fornøyd med 237 poeng og 20. plass. De øvrige deltagerne fra Nittedal hadde nok håpet på flere poeng alle sammen. Sindre Olafsen ble nr 23 med 233, Robin Evjebråten nr 24 med 232 og Markus Kibsgaard nr 25 med 232. Klassen ble vunnet at Lars Thorvaldsen fra Rælingen med 250 pong.

Vi hadde også med tre aspiranter og alle kan være godt fornøyd med sin skyting. Eirik Øyås fikk 235, Benjamin Scholz fikk 234 og Robert Johnsen fikk 229.

I lagskytingen ble det forhåndspåmeldt tre lag med ungdommer, men sykdom medførte flere omrokkeringer underveis. Ingen av lagene hevdet seg i toppen, men lag 1 fikk 735 pong og hele 28 innerblinker som ga en 5. plass.

På seniorsiden var det Kenneth Lines som leverte den beste prestasjonen med sine 239 poeng og en flott 5. plass. Kenneth Hadde også hele 10 innerblinker på sine 15 knestående og 10 stående skudd og det var det faktisk bare en senior i klasse 3-5 som kunne matche og det var samlagsmester Jan Strand fra Blaker som fikk 11 innertreff. Veldig bra avslutning på sesongen for hans del med andre ord. I samme klasse fikk Bjørn Dahl 234 poeng og fire innerblinker. I klasse 3 slo også Rune Dahl til med 234 poeng og fem innerblinker (viktig seier over faren altså...) som holdt til en glimrende 3. plass i klassen.
I totalkampen om tittelen i klasse 3-5 ble det henholdsvis 13. plass på Kenneth, 25. plass på Rune og delt 26. plass på Bjørn blant 51 deltagere.

Sykdom hindret deltagelse i klasse 1, mens Henning Tøn i klasse 2 ikke hadde noen god dag med sine 238 poeng og 14. plass. 45 poeng på første liggende er rent for lite og medførte nok at slaget allerede var tapt i starten.

Det er tid for standplasslederkurs igjen. Kurset holdes onsdag 04.01.2011 i skytterhuset på Varpet. Kurset er obligatorisk for å fungere som standplassleder under organiserte treninger og stevner. For detaljer, se vedlegg.

Påmelding til nittedal@skytterlag.no senest i løpet av mandag 02.01.2012.

Med arrangement på Blaker som ble avsluttet på lørdag er årets Akershuskarusell på 15 meter vel i havn. Det har vært en blandet uttelling i årets karusellskyting for skytterne fra Nittedal og kun i klasse 1, 2 og junior har vi hatt med skyttere som har kjempet om sammenlagtseieren. Innimellom har vi dog hatt noen veldig gode enkeltresultater, så også i avslutningsrunden, hvor Lasse Jensen og AnneHelen Skartlien imponerte stort i klasse 1, men hvor også Eldre Rekruttene Robin Belgen og Lasse Johansen fikk bra klaff.

Se forøvrig resultatlistene her:
Blaker: http://www.dfs.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=62493
Sammenlagt: http://www.dfs.no/Skytterlagssider/Akershus/

Image
Både Joakim og Anne Helen skjøt knallsterkt i finalen og begge vant overbevisende. Joakim hadde skive 1 og levnet ikke konkurrentene en sjanse. Han åpnet med 50 poeng og 2 innerblinker på de første 5 liggende skuddene. Deretter var det 5 enkeltskudd knestående og Joakim åpnet likegodt med en sentrumsblink helt i midten av skiva. Før det siste skuddet ledet han såpass klart at det ville holdt med en 9ër for å vinne. Joakim fikk en god blink og dermed var seieren sikret. 100 poeng i finalen var det ingen andre juniorer som matchet. På de siste 5 kneskuddene hadde han 50 med 3 sentrumsblinker!

Anne Helen skjøt tilsvarende sterkt i sin finale. Hun åpnet også med 50 på den første 5-skudden. Deretter fulgte hun opp med bare blinker på de 4 neste skuddene med fortløpende anvisning. Før siste skuddet ledet hun med 2 poeng på nest beste skytter, Ola Rabben Bøe fra Skarpskytten. De hadde da like mange sentrumsblinker. Han fikk anvist en sentrumsblink, dermed måtte Anne Helen ha en 9'er for å vinne. Hun fulgte imidlertid opp med innerblink og vant dermed klasse 1 klart!

Henning Tøn hadde skive 3 i finalen i klasse 2. Han skjøt også en meget sterk finale. Som de andre åpnet han med 50 på liggende og fulgte opp med 39 poeng på de 4 første kneskuddene. Dette var godt nok til å lede klasse 2 med 2 poeng før det siste skuddet. Den som var nærmest fikk anvist en nier, men hadde flere innerblinker enn Henning, som dermed måtte ha 8'er for å vinne. Dessverre var Henning uheldig og tok "en halv Emmons" og fikk en 6'er på siste skuddet. 95 poeng i finalen, holdt fortsatt til en sterk tredje-plass. Poengsummen er forøvrig den samme som de argeste komkurrentene hadde i finalen.
Vi gratulerer skytterne!

Anne Helen Skartlien på skive 2. Henning Tøn på skive 3. Dette i henholdsvis klasse J, 1 og 2. Våre skyttere skal i ilden klokka 13.00 og 13.30. Følg med på live visning på Oslo Østre sin hjemmeside. Vi gratulerer våre og ønsker lykke til i finalen.

Men først er det 150 års jubileumsfest!

Image
Etter 2 skytedager leder Joakim juniorklassen på landsdelskretsstevnet som arrangeres på Oslo Østres bane denne uka. Joakim skjøt til 248 poeng med sterke 16 innerblinker! Med det har han lagt flere sterke skyttere bak seg. Det blir spennende å følge med fredag kveld og lørdag for å se hvilken skive han får i finalen som går på søndag. Vi kan nevne at resultatet ville ha holdt til seier i vårt eget jubileumsstevne.

Henning Tøn skjøt også fremragende i klasse 2 og ledet klassen en kort stund. Han ligger nå på en 2. plass på samme poengsum, men med færre innerblinker enn lederen. Henning hadde 245 poeng med 7 innerblinker. Anne Helen Skartlien skjøt i går og ledet da klasse 1 sin skyting. Hun hadde samme poengsum som Kristina Olsen som vant baneskytingen på Landsskytterstevnet. Begge hadde 248 poeng med 14 innerblinker. I kveld er de skjøvet ned på en 2. plass.

Som en prøveordning er det innført finaler også for klasse 1 og klasse 2. Finalene går på søndag. Både Anne Helen og Henning er med all sannsynlighet kvalifisert til disse finalene.

Det er nå også laget vaktlister for seniortreningene på onsdager. Du finner dem under "Skytterlaget"->"Vaktlister" i menyen til venstre.
Opplysningene er også tilgjengelig i lagskalenderen, som viser alle de mest relevante aktivitetene i laget.

Følg linken til stevnet som angitt i toppteksten. Der er det nå lagt ut bilder, litt statistikk, samt komplette lister av alle slag. Premielister og stevneoppgjør er sendt på epost til alle deltagende lag.

Nittedal Skytterlag er 150 år og det må feires. Styret i Nittedal Skytterlag inviterer dere til Jubileumsfest på skytterhuset den 19. november.
For flere detaljer, se vedlagt invitasjon:
Vi håper dette vil bli en fin markering og håper at mange av dere setter av denne kvelden.

Velkommen!!!