Hopp til hovedinnhold

Listen over tellende stevner for Romeriksblinken 2011 er klar.

Image
Mandag 4/4 var det klart for finalen i 4 divisjon i Akershusserien. Lagene som skulle mote hverandre var Fet, Gjerdrum I, Nittedal II og Rælingen III. Rælingen III var vinnere av serien.

Etter at de to forste skytterne hadde skutt sine 30 skudd ledet Gjerdrum I på Rælingen III med ti poeng.
Det ble spennende å følge de to siste skytterne. Plutselig var det likt, sa mistet begge poeng. Til slutt sto Rælingen III som vinnere med syv poeng mer enn Gjerdrum I. Nittedal II ble nr 3 og Fet ble nr 4.

Nittedal II fikk 826 poeng. På laget skjøt Per Einar Lunde (268), Henning Ton (280) og Rune Dahl (278)

Nittedal Skytterlags ungdomsgruppe avholdt lørdag 26.mars samling på Varpet. Dagen var delt i to, hvor første del var åpen for alle, og andre del kun var for
påmeldte ungdommer. Det møtte 17 ungdommer med foresatte.

Image
I aldeles nydelig påskevær ble årets klubbmesterskap i grovfelt avholdt på Varpet søndag 20. mars.

Det stilte 8 seniorer til start i årets mesterskap og det ble skutt en tildels krevende 30-skuddsfelt hvor god sikt var avgjørende for at det tross alt ble skutt gode resultater før vinneren kunne kåres.

Løypa bestod av;
- Minismåen på 100m, skytetid 50 sekunder og skytestilling liggende.
- Rekrutt-tønne på 150m, skytetid 60 sekunder og skytestilling knestående.
- C20 på 195m, skytetid 50 sekunder og skytestilling liggende.
- 1/8 trekant på 280m, skytetid 50 sekunder og skytestilling liggende.
- Småen på 295 m, skytetid 60 sekunder og skytestilling knestående.

Resultatene er lagt ut under Resultatlister->Interne stevner

Klubbmesterskapet i finfelt 2011 ble avholdt i strålende påskevær lørdag 19.mars. Holdene var tønne, prisme, trekant (kne), liggende stripe og minismåen (kne). Det ble ikke skutt omgang.
Det møtte opp 11 deltakere, som alle leverte gode resultater. Dagens største prestasjon var det en aspirant som stod for, Benjamin J. Scholz klinket til med 28/7!
Klubbmestre i rekrutteringsklassene ble:
R: Joakim Olerud Jensen, 25/18
ER: Johannes Garborg Hanto, 30/20
J: Steffen Nielsen, 30/21

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Det inviteres til klubbmesterskap i grovfelt på Varpet førstkommende søndag. Oppmøte kl. 10. Ta med ski eller truger. Det er mye snø i terrenget. Vi henger opp skiverammene og klargjør i fellesskap før skyting.

Avholdes på Varpet - oppstart 11:00.
De to første lagene er allerede fylt opp, påmelding til halvor.hanto@online.no for de som ønsker å forhåndsreservere skytetid!
Vi oppfordrer alle ASP til å melde seg på!

Det blir dugnad på baneanlegget på Varpet lørdag 30.04.
Styret henstiller alle som planlegger å starte banesesongen denne helgen (Nord-Odal, Nes og Hovind, Skogbygden) om å legge skytingen til søndag 01.05, slik at vi kan få med flest mulig på dugnaden.

Styret ønsker tilbakemelding på hvor mange som planlegger å delta på KLM Grovfelt (senior) søndag 20.03.
Påmelding sendes nittedal@skytterlag.no innen fredag 18.03 kl 18:00.
Dersom det ikke melder seg tilstrekkelig antall skyttere, blir det ikke noe stevne søndag.