Hopp til hovedinnhold

Siste barometer i Romeriksblinken er nå klart.
De som befinner seg over den magiske streken er kvalifisert for finalen som går på Steinsgård lørdag 10. juli.
Fra Nittedal er følgende kvalifisert:
Odd Arne Samdal (kl 5)
Erling Samdal (kl 3)
Henriette Andersen (J)
Daniel J Listou (ER)
Karoline Andersen (ER)
Kristoffer Hauge (R)

Dere finner barometeret på .PDF format her.

Resultatsidene er nå oppdatert med listene fra klubbmesterskapet. Det stilte 25 skyttere i alle aldre på årets klubbmesterskap. Det var en fin kveld med gode skyteforhold og mange presterte godt.

Disse er er nå lagt ut på resultatsidene.

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Minner om klubbmesterskapet på Varpet kommende torsdag. Oppmøte fra 17.30. Se også annonse i onsdagsutgaven av Varingen.

Henriette og Karoline skjøt begge 100 poeng i samlagskytingen. Karoline skjøt 2. etappe og skjøt sine 10 liggende skudd tilnærmet helt prikkfritt - 100 med hele 9 innerblinker. På første etappe hadde Stein Erik Bergersen gjort det samme. Det var tett i toppen for Oslo og Follo hadde også fullt etter 2 etapper.

Henriette skjøt som nummer 3 med sterkt press på seg. Som junior skyter hun 5 skudd kne og 5 liggende. Henriette mestret presset til full og skjøt overbevisende godt. Hun fulgte også opp med 100 poeng og med sterke 8 innerblinker. Oslo og Follos juniorer måtte avgi 2 poeng, dermed ledet Akershus klart før ankermannen Jan Ole Skotterud skulle skyte. Oslo og Follos ankermenn avga poeng, dermed holdt Jan Oles 98 poeng til seier med god margin.

Henriette ledet klart etter innledende skyting. 250 poeng var ett poeng foran nestemann i klasse junior, og 2 poeng foran de neste 6 skytterne. Ikke bare hadde hun 250 poeng, men med 18 innertiere hadde hun også desidert flest innertiere i klassen, som nå skyter 11 kneskudd i sitt program.

I finalen skytes det 10 skudd liggende. Henriette fulgte opp med meget tett og fin skyting, og med 100 poeng og 8 innertiere tok hun dagens sterkeste og mest overbevisende seier.

Karoline hadde også kvalifisert seg til finalen etter en litt skuffende innledende skyting. 249 poeng er godt skutt, men holder dessverre ikke til å kjempe om tittelen i eldre rekrutt. Karoline fikk 99 poeng i finalen og selv om Karoline nok ikke var fornøyd med det, endte hun til slutt på en sterk 9. plass.

Ingen av Nittedals andre skyttere hevdet seg helt i toppen denne gang. Nærmest var Odd Arne som med 240 poeng kvalifiserte seg til finale. 98 poeng i finalen ga en 32. plass. Ellers fikk Bjørn 234, Odd 218, Erling 219, Anders 197, Per 186. På 100 meter fikk Daniel 247, Andreas 240 poeng og May-Liss 236. Andreas kvalifiserte seg dermed til Raufoss-merket som oppnås første gang man skyter 240 eller mer i et stort mesterskap.

Viken II er betegnelsen på den LAndsdelskretsen som Akershus tilhøres, og regnes som det nest største stevnet etter Landsskyttersstevnet. Helgens stevne samlet 611 skyttere. Teknisk arrangør var Frogn og Drøbak skytterlag som arrangerte et solid og praktfullt stevne.

Nittedals 1. lag skal møte Steinsgård på hjemmebane.
Nittedals 2. lag skal møte Raumnes II på bortebane.
Rundene skal være avviklet innen 10. juli.

Til hvert lag trenger vi 4 skyttere, skytingen er klassesettende for klassene 2-5, men ikke for andre klasser. Odd Arne er oppmann for 1. laget og Liv Karin for 2. laget.

Årets Romerikscup avviklet dels som serie, dels som cup. Noe a'la EM i fotball aog andre lignende arrangementer :)

Nittedal stiller i år med hele 3 lag. 1. match i innledende runde er nå ferdigskutt. 1. laget vant sin første match, mens de to andre lagene tapte sine matcher til tross for god skyting. Resultatene oppdateres forløpende på denne linken.

Førstkommende torsdag vil det være mulig å skyte om det militære skarpskyttermerket på Varpet fra klokken 18.00. (Laget skaffer ikke selve merket, men kan attestere oppnådd krav slik at du kan sende det til rulleførende avdeling)