Hopp til hovedinnhold

Samtidig med skytingen om hurtigpokalene ble det torsdag også skutt om Iver Myrvangs minnepokal på 200m. Dette er skyting med ordinært 35-skudds mesterskapsprogram - alle klasser kan delta, men programmet er som for klasse 3-5 for alle.

Det var bra deltagelse i finværet og en verdig mester ble kåret gjennom Knut Atle Sørskogen Stovner som skjøt til 239 og 337 poeng på 25 og 35 skudd. Det holdt til en soleklar seier foran junioren Sindre Olafsen som fikk gode 331 poeng på seniorprogrammet. Resultatene finner dere i vedlegget.

Torsdag forrige uke ble det avholdt klubbmesterskap i hurtigskyting på Varpet.

Det var bra oppmøte og godt skytevær når klubbmesterne i stang og stuper ble kåret. Årets raskeste nittedøl ble Alexander Bangtson som fikk 17 treff på stangen, rangert foran Sindre Olafsen som også hadde 17 treff, men Alexander fikk 9 på langholdet og Sindre fikk 7. Godt og raskt skutt av to av våre unggutter og flere fulgte tett på, se resultatene i vedlegget.

Alexander skulle også vise seg å være bevegelig, rask og treffsikker på stupern. Han ble igjen best med 10,50 sekunder. Grunnet forsinkelse i anvisningen på elektronikken så var gjennomføringen i realiteten ennå raskere så det er ingen tvil om at dette var godt gjennomført. Det ble også seier med klar margin idet Rune Dahl som fulgte på andreplass fikk 13,40 sekunder. Også disse resultatene finnere dere i vedlegget.

Alexander ble da dobbeltmester og fikk napp i begge hurtigpokalene. Han kan med rette tituleres årets "cowboy".

Vi gratulerer dobbeltmesteren!

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Det er nå kunngjort offisiell resultatliste med medaljefordeling etter årets medaljestevne på Akershus skyttersamlag sin hjemmeside.

Det skytes under medaljestevnet om Det frivillig skyttervesen sin organisasjonsmedalje i gull og sølv. Medaljen kan kun vinnes en gang i hver valør og andre gang man står til gullkravet så får man stjerne. Antall deltagere bestemmer antall gull og sølv som skal deles ut hvert år, men minimum er en gull og tre sølv. I år ble det minimum.

Skytingen foregikk lørdag 20. august med Eidsvoll verk som arrangør. Det var noe blandede resultater fra nittedølene sin side, men junioren Sindre Olafsen hadde god grunn til å være fornøyd med sine 285 poeng som gjorde at han ble beste junior (alle skyter samme program, inkludert et ordinært grunnlag med tre skudd stående). Etter at resultatene ble lagt ut fra arrangøren var det stor spenning knyttet til om dette ville holde til en medalje av en eller annen valør - det så ut til å være helt på grensen selv om 285 poeng er en ganske høy sum i forhold til eventuelt sølv.

Når samlaget hadde kommet gjennom sine arkiver over tidligere utdelte medaljer så viste det seg at Sindre kvalifiserte seg for den siste sølvmedaljen som skulle deles ut i år. Vi gratulerer med organisasjonsmedaljen i sølv som deles ut på årets Ombudsmøte.

Vi får håper flere enn 29 stiller til start neste år idet det som nevnt er antall deltagere som bestemmer antall medaljer.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Når siste barometer i Romeriksblinkskytingen for 2016 ble kunngjort, så viste det seg at fem av våre skyttere var kvalifisert for finalen oppe i Skogbygda lørdag 10. september.

Sindre Olafsen ble barometervinner i klasse J sammen med Martin Qvernstrøm. De øvrige finaleklare er Knut Atle Sørskogen Stovner (4), May Helene Bengtson(ER), Truls Kluften (ER) og Helene Olafsen(R).

Vi gratulerer med finaleplassene og ønsker alle sammen lykke til i finalen.

Årets klubbmesterskap i baneskyting er nå unnagjort og vi har hatt en hyggelig kveld på banen med bra oppmøte - 35 skyttere stilte til start og det er noen år siden sist vi hadde så mange med.

Klubbmester på seniorsiden ble Ketil Gundersen (5) som utklasset resten med sine 243/337 poeng. Nummer to ble Knut Atle Sørskogen Stovner (4) med 233/328 - han får klassemedalje i kl. 4 idet hele fem stilte i denne klassen. Klasse 2 ble vunnet av Christopher Scholz med 323 poeng.

Dagens beste prestasjon stod Truls Kluften for idet han igjen prikket inn 350 poeng og denne gangen med hele 26 innertiere. Det er meget sterk skyting av Truls og da ble det også klubbmestertittel på ham i klasse Eldre Rekrutt.

Sindre og Helene Olafsen tok hver sin favoritt-seier i klasse Junior og Rekrutt med henholdsvis 347 og 340 poeng.

Odd Østerhus tok seg av veteranklassen og vant med 344 poeng, mens Trygve Bengtson vant klasse 1 med 340 poeng (etter 100 på omgangen).

Det var også gledelig godt oppmøte av aspiranter og foreldre i klasse 1 - seks stilte i begge klasser og i tillegg en i Åpen klasse.

Vi gratulerer klubbmesterne som vil få sin medalje på Årsfesten i november.

Resultatene følger vedlagt.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.