Hopp til hovedinnhold

Våre seks finalister under SM 15m bet godt fra seg og det endte med en tredjeplass og ungdomsmedalje på Sindre Olafsen i junior, og og fjerdeplass og ungdomsmedalje på May Helene Bengtson i klasse Eldre Rekrutt. I tillegg ble vårt ungdomslag nummer tre i lagskytingen lørdag.

Vi gratulerer medaljørene og laget som hevdet seg så bra.

Arrangøren av årets Samlagsmesterskap på 15m har nå lagt ut finalegrensene for morgendagens finaler.

Vi fikk med seks til finaler så langt og så skal det skytes tre lag med innledende også i morgen tidlig før siste strek er satt.
R - Helene Olafsen, 246p - 5. plass
ER - May Helene Bentgston, 248p - delt 4. plass
ER - Truls Kluften, 247p - 7. plass
J - Sindre Olafsen, 246p - 3. plass
J - Aleksander Bengtson, 243p - 5. plass
2 - Bjørg Margrethe Jøndal, 242p - 1.plass

Husk at det også er lagskyting for ungdom og senior i morgen. Ungdommene er meldt på med et lag. Lagskytingen for senior går etter at ungdommene er ferdige med sine finaler, første laget skyter kl 13.30, men i skrivende stund er det ikke planlagt senior-deltagelse.

Vi ønsker alle sammen lykke til i finalen.

Vi har fått tilbakemelding om at vedkommende som sto oppført som vinner av klasse 2 var oppført i feil klasse. Vedkommende er junior og han var opprinnelig påmeldt i riktig klasse. Vinner av klasse 2 er dermed Jann-Erik Olsen fra Ullensaker med 340/13* poeng. Vi gratulerer.

Alle lister på vår nettside er oppdatert."Mitt DFS" er ennå ikke oppdatert ettersom premieoppgjøret var sendt til Skytterkontoret for utbetaling. Forhåpentlig greier de å korrigere før utbetalingen finner sted i neste uke.

Image
Truls Kluften vant klasse ER fra skive 8 etter å ha skutt 100 poeng i finalen.
Bjørg Margrethe Jøndal vant klasse 2 etter å ledet etter innledende skyting.
Vi gratulerer begge!

Bjørg er i knallform om dagen og viste dette under trippelstevnene på Østre Romerike sist uke. Hun vant klasse 2 på Brattåsen i Fet med 342 poeng etter å ha skutt fantastiske 150p på 15-skudden og deretter fulgte opp med gode 97p på grunnlaget. 247 poeng ble etterfulgt av en omgang på 95p som ikke satt helt som den skulle. Likevel holdt det til seier med to poeng. Bjørg skjøt også godt ute på Grasåsen i Høland og ble der nummer to med 341 poeng etter at hun også her startet meget sterkt med 149p på 15-skudden. Hun fulgte opp med gode 96 på grunnlaget og også her 95 på omgangen. På Blaker ble det imidlertid ingen klaff til tross for en rimelig bra start med 145 poeng. Etter kun 91 på grunnlaget falt hun imidlertid langt tilbake på listene. Hun har uansett nå tatt et godt tak om teten i Akershuskarusellen i klasse 2. Vi gratulerer med prestasjonene.

Det var også gledelig mange andre gode resultater fra våre skyttere. Aleksander Bengtson tok gledelig bronsen i Junior i Fet med 344 poeng, mens Sindre Olafsen ble nummer fire med 343 poeng. De to delte også fjerdeplassen ute i Høland med 342 poeng. I Blaker ble det sjetteplass på Alexander med 338 poeng.
I Eldre Rekrutt hadde også May Helene Bengtson en meget god runde, for man gjør ikke mange feil når man skyter følgende: 349(250+99) i Høland, 347(250+97) i Fet og 348(249+99) på Blaker. I denne klassen er det tøft og den gode skytingen holdt til fjerde i Høland, femte på Blaker og syvende i Fet. Gode prestasjoner selv om medaljene glapp.
Også i klasse 3 ble det gjort gode prestasjoner denne gangen og Knut Atle Sørskogen Stovner satte like godt pers på 3-5 programmet både i Høland med 239 for deretter å reise til Fet og prikke inn 240 poeng. Han ble tett fulgt av Andreas Lunde som fikk henholdsvis 237 og 238 på de to stedene. Etter omgangen ble Knut Atle nummer tre i Fet med 337, mens Andreas ble nummer seks med 336. I Høland ble Andreas nummer 3 med 337 etter 100 på omgangen, mens Knut Atle ble nummer fire med 336.
Rekrutten Helene Olafsen fikk også opp et godt resultat ute i Fet og ble nummer syv med 341 poeng(244+97).
Resultatene ligger ute på dfs.no - god lesning:
https://www.dfs.no/aktuelt-na/resultater/?class=2&eventId=151513
https://www.dfs.no/aktuelt-na/resultater/?class=2&eventId=151633
https://www.dfs.no/aktuelt-na/resultater/?class=R&eventId=151489

Bjørg Margrethe Jøndal i klasse 2 har hatt en meget god start på sesongen innendørs og det er tett mellom konkurransene. Dagen etter seieren i Nannestad startet Fet sitt innendørsstevne og Bjørg var på plass første dagen. Her vist hun virkelig klasse når hun på 15 skudden (også kalt "klassen" i tidligere tider) skjøt fantastiske 150 poeng - bedre går det ikke an å gjøre det. Det var neppe noen stor nedtur når hun også fikk opp gode 97 poeng på den etterfølgende 10-skudden ("grunnlaget"). God takling av presset det Bjørg og selv om det ble litt tyngre på omgangen hvor det ble 95 poeng så er det all grunn til å være fornøyd med skytingen. Vi gratulerer med god skyting og så vil ukens øvrige deltagere avgjøre hvor høyt du kommer. Stevnet avsluttes lørdag.

Det er for tiden mange konkurranser innendørs på 15m og enkelte av våre skyttere markerer seg godt på listene. Sist uke var det skyting oppe i Nannestad og her slo Bjørg Margrethe Jøndal til og vant klasse 2 med 244 poeng, ett poeng foran Thomas Sæther fra Urskog. Vi gratulerer rutinerte Bjørg med en sterk og etterlengtet seier.
Av de øvrige prestasjonene var det i klasse 3 det var mest glede å spore idet både Andreas Lunde og Per Olav Listou satte nye personlige rekorder på innendørsprogrammet med ligg, kne og stå. Andreas fikk 239 poeng og Per Olav 236 poeng. Det ble henholdsvis en fjerde og en åttendeplass på de to.
I junior ble det plass nummer syv og åtte på Alexander Bengtson og Sindre Olafsen med henholdsvis 243 poeng og 241 poeng. I Eldre Rekrutt ble May Helene Bengtson best av våre med 11 plass og 246 poeng. I Rekrutt ble Helene Olafsen nummer femten med 234 poeng.

Årets Årsmøte i NSKL er nå avholdt og møtet gikk for seg i rolige og sømmelige former til tross for at "katten var borte og musene kunne ha danset på bordene" - nestleder overtok imidlertid klubben i leders fravær og holdt agendaen kvelden igjennom.
Regnskap og beretninger ble gjennomgått og godkjent med noen sedvanlige mindre kommentarer og korreksjoner.
Patronsubsidier til aktive DFS-skyttere er fra 1. november øket til kr 2 pr patron/kule.

Styresammensetningen etter valgene ser slik ut:
Leder - Per Olav Lisou
Styremedlem og kasserer - Elisabeth Mørk
Styremedlem - Anne Helen Skartlien
Styremedlem - Henning Tøn
Styremedlem - Per Einar Lunde
(funksjoner stadfestes i konstituerende styremøte)
Vara - Rune Dahl og Erik Haugane

Ungdomsutvalget:
Leder - Elisabeth Kluften
Medlem - Marianne Haugane
Medlem - Trygve Bengtson
Medlem - Knut Atle Sørskogen Stovner

Øvrige verv vil bli lagt ut på siden med oversikt over samtlige verv og funksjoner etterhvert. Vi ønsker det nye styret lykke til med arbeidsåret.

31. oktober.

Med andre ord haster det nå med å bestemme seg.

Påmelding sendes til ollisotu@online.no eller nittedal@skytterlag.no eller SMS/Tlf til 91512626.

Full inbydelse ligger som tidligere nyhet siden.

Da er årets 15-meter stevne ferdig. Stevnevinner ble Simon Kolstad Claussen med 349 poeng. Stevnets siste dag bød på mye god skyting, spesielt i ungdomsklassene der alle klassene fikk nye ledere. Det ble en kamp på innertiere før vinnerne ble kåret.
Totalt 263 skyttere deltok. Se linken over for resultatlister og denne lille websiden. Premieoppgjøret er lastet opp på Mitt DFS.

Nittedal Skytterlag takker for deltakelsen og ønsker alle en fortsatt god helg.