Hopp til hovedinnhold

I går arrangerte Gjerdrum skytterlag kretsmesterskapet i baneskyting oppe i trivelige Ulvedalen i Ask. KM bane er gjeninnført i år etter avgjørelse fattet av kretsårsmøtet sist høst. Vedtaket ble gjort i forventning om at KM bane fortsatt vil ha rimelig bra oppslutning og samtidig ikke er veldig krevende å arrangere. Deltagelsen kunne nok vært bedre, også fra Nittedal sin side, men det ble likevel et greit oppmøte.
Vi endte opp med tre kretsmestere ved henholdsvis:
Helene Olafsen i Rekrutt med 340 poeng
Truld Kluften i Eldre Rekrutt med 343 poeng
Sindre Olafsen i Junior med 346 poeng

Vi gratulerer med kretsmesterskapstitlene.

http://www.skytterlag2.no/skytterlagssider/gjerdrum/resultater/Krestmesterskap+bane+2015.hTZ9yTwBfS0s.ips

For Adrian Haugane har årets banesesong vært lovende ti ltross for at han ikke har skutt veldig mange stevner så har han fått trent og det har blitt tettere og tettere med tierne. Ambisjonen er for de fleste skyttere å skyte blink på hvert skudd og jakten på 250 poeng leste vi også om a Adrian var i gang med, ref. Varingens dekning av pinsestevnet. Han har vært nære på å klare det allerede før forrige stevnehelg, men ute på Urskog så satt det endelig. Alle 25 i tieren er en tøff nøtt å knekke og det var stor glede da han fikk anvist siste serie og 250 poeng var innkassert. Vi gratulerer Adrian med prestasjonen og håper det inspirerer flere. I medaljekampen endte dog Adrian utenfor utenfor pallen selv om det var jevnt. Med 348 poeng 19 inne ble det en 7. plass.
På Urskogstevne må vi også nevne at Bjørn Dahl skjøt meget bra i klasse 4 med 238 og 337. Bjørn innkasserte da en 2. plass i klasse 4. Meget bra skyting dette av rutinerte Bjørn.

På Skedsmostevnet nede på Skjetten gikk det ikke like bra poengmessig for Adrian, ikke at han skjøt dårlig for han hadde 248 og 347 med 20 innertiere. Sterk skyting dette også, og det var da selvsagt veldig gledelig at det her holdt til en pallplass for ham. Det ble tredjeplass og bronsemedalje. Gratulerer med medaljen.

Vi viser til mottatt invitasjon til avisskytingen Romeriksblinken for 2015, og de opplistede stevnene som teller med i barometeret. Barometere legges ut når resultater fra skytehelgene er klare. Det er fem tellende som er første mål og så begynner kampen for å forbedre seg. Noen gjør det meget bra så langt, men dette snur fort fra helg til helg. Nå er blinken langt fremskredet og mange stevner er unnagjort. Nå er det heller ikke fullt så mange igjen, men fortsatt skal det være muligheter for å forbedre seg. Fortsatt gjeldeer, "vil du være med så heng på"!

Vi nevner de SISTE 3 stevnene som teller:
31/7-7/8 - Landsskytterstevnet på Lesja (forhåndspåmeldingen er avsluttet, men det er fortsatt mulig å etteranmelde seg)
14-16/8 - Askim
21-23/8 - Samlagsmesterskapet, Skogbygden

Link til barometerne finner dere her:
http://www.skytterlag2.no/skytterlagssider/akershus/resultater/romeriksblinken/2015/Romeriksblinken+2015.hTZ9yTwlbOZs.ips

Image
Hans Kr. Wear tok seieren i årets Pinsestevne. I nest siste lag prikket han inn 348 poeng med 19 innerblink og ble rangert foran Helene Lillekvelland som på torsdag skjøt samme poengsum med 17 innerblink.
377 skyttere deltok på årets stevne. Resultatene er lastet opp på Mitt DFS. Det ligger bilder av de fleste klassevinnerne på vår Facebook-side (noen flere kommer i løpet av kvelden). Vi takker skytterne for deltakelsen og gratulerer vinnerne.
Velkommen tilbake ved neste anledning.

Da er alt klart for avsluttningsdagen på årets Pinsestevne.
Det er supre skyteforhold, fint lys og vindstille.
Vi har ledige skiver i alle lag.
Velkommen til Nittedal Skytterlag

Skytingen er avsluttet for dagen, totalt har nå 277 skyttere vert i ilden. Vi har hatt gode forhold i dag, og det er mange gode resultat med nye navn i ledelse i flere av klassene. På 100-meter er det nå 350 med mange innerblink som gjelder i alle klasser untatt R, der ledelsen fortsatt er på 346. På 200-meter leder fortsatt Helene Lillekvelland fra Nordstrand med sterke 348 skutt under vanskelige forhold torsdag kveld. Bjørn Sylte i klasse 1 prikket inn 250 i dag, og leder den klassen.
Skytingen fortsetter på mandag, 2. pinsedag, og vi regner med totalt ca. 400 skyttere. Det er god kapasitet og godt med ledige skiver på begge hold hele dagen. Værmeldingene er også OK, så det er bare å komme dersom det er noen som enda ikke har meldt sin ankomst.
Kompeltte resultater finner dere i linken opp til høyre.

Se resultatene

Alt er nå klart for skyting. I det vi starter skytingen klokka 17.30 er det 417 påmeldte. Skyttere som ønsker å reservere plass (evt melde seg av), kan ringe stevnetelefonen på 67078562.

Ved å klikke på skiva oppe til høyre får du live visning av skytingene.

Ellers ligger det litt informasjon her: http://nskl.no/ResultatAapne/resultatny.html
Du finner også skytterlaget på Facebook. Vi kan ikke love like ofte oppdateringer som under Norgescupstevnet i fjor, men noen oppdateringer skal det bli.

Kjøkkenet holder åpent hele veien, og helgedagen blir det også grilling midt på dagen.

Vel møtt til stevne i Nittedal!

I går kveld var det 411 påmeldte til årets stevne. Det er fortsatt godt med ledige plasser på 200m. På 100m er det enkelte tidsrom hvor det er fullt. Erfaring tilsier imidlertid at det alltids blir en ledig plass til de som møter opp på banen. Vi har imidlertid åpnet påmeldingen litt til slik at skytterne selv kan justere sine påmeldinger.

Ellers begynner skytebanen å bli klar til stevne. De siste forberedelsene gjøres i kveld.

Under det tradisjonsrike banestevnet på Granerud ute i Ski på Kristi Himmelfartsdag så var det denne gangen deltagerrekord og mye bra skyting.
Vår egen Daniel Jøndal Listou overbeviste også stort og tok like godt sølvet i klasse 3-5 med 345 poeng etter 246 på 25-skudden og 99 på omgangen. Det blir ikke mye tid til skyting for Daniel Jøndal Listou for tiden, men han blir med når det er en mulighet og han viser at tidligere mengder med trening fortsatt kan hentes frem. Vi gratulerer med stålende prestasjon.
En kuriositet ellers var at vi fikk klassevinnere på 15-skudden i hele tre klasser. Daniel i klasse 5 med 149 p, Bjørn Dahl i kl 4 med 148 poeng og Andreas Lunde i kl 3 med 144 poeng - da gjenstår bare å følge opp med gode grunnlag (10-skudden) for Bjørn og Andreas så er de høyt oppe også sammenlagt.

Også Adrian Haugane(ER) og Alexander Bengtson(J) kan være godt fornøyd med sine prestasjoner i ungdomsklassene selv om de til slutt ikke var med å kjempe om seieren - også de skjøt gode 15-skudder, Adrian 150(!) og Alex 149. Sterkt dette, og tar vi ikke feil så ble det pers på Adrian med 248 og 346.

Resultater finner dere her:
http://www.skytterlag2.no/skytterlagssider/ski/Banestevnet+13.+-+14.+mai+(Kristi+Himmelfartsdag).hTZ9yTwlzI3j.ips