Hopp til hovedinnhold

Image
I skrivende stund er det 339 påmeldte til stevnet, rimelig likt fordelt mellom 100m og 200m. Med unntak av 100m torsdag ettermiddag og midt på dagen lørdag, er det godt med ledige plasser. Vi oppfordrer imidlertid de som har tenkt å skyte om å melde seg på. Det forenkler gjennomføringen av stevnet. Erfaring viser at grafen til høyre stemmer noenlunde bra, med hva vi kan vente av forhåndspåmeldte. Dvs at vi venter rundt 400 skyttere til stevnet vårt. Foreløpig er 1 skytterkonge påmeldt og 34 av toppskytterne på siste standplassranking over de beste seniorskytterne i landet.

Vi minner om at det samtidig arrangeres stevne i Rælingen.

Ellers legger vi opp til full resultatservice og live visning av skivene på internett, samt full servering fra kjøkkenet, inkludert grillmat på dagtid.

Invitasjonen er nå sendt ut til samtlige lag som deltok på stevnet i fjor. Du finner den og mer til på stevnets egen lille informasjonsside.

For øvrig legger vi opp til live-visning og oppdateringer på Facebook-siden vår (om enn ikke like ofte på Facebook som under NC i fjor).

Vi har nå valgt jakketype som skal være vår nye lagsjakke fremover.

Vi har laget noe informasjon om dette, se vedlegget.

Forhåndsbestillingen er avsluttet og jakker er satt i produksjon.

Vi har bestilt noen ekstra og vi kommer tilbake til hvilke størrelser vi da "har på lager" når vi har mottatt forsendelsen. Det er da altså en mulighet for de som ble for sene med sine ønsker.

Styret

Påmeldingen pågår på www.dfs.no

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Feltsesongen er nå over også for de aller ivrigste av våre unge skyttere. Sist helg var det HV-cup avsluting oppe på Elverum og vi hadde med tre unge og ivrige skyttere der oppe. Best ble May Helene i Eldre Rekrutt som avrundet sesongen på best mulige vis med 30 treff og 20 innertreff - godt å avslutte slik, men god skyting til tross så ble det "bare" en 8. plass denne gang.

Totalt ble det imidlertid stang ut for May Helene som siktet mot kanonfinalen i HV-cupen. De 12 beste kom dit og siste finaleplass gikk på plassiffer 42, mens May Helene ble nummer 14 med siffer 43. Svært nære finale, men den glapp til tross for god avslutning med 8. plassen. Det holdt likevel til premieplass sammenlagt idet 15 ble premiert samlet i cupen. Vi nevner at hele 62 skyttere har skutt en eller flere runder i denne klassen. HV-cupen fenger de unge. Beste enkeltrunde var en sterk 4. plass i Søndre Odalen, hvor hele 40 stilte til start. Truls Kluften ble forøvrig nummer 20 i sammenlagt samme klasse med plassiffer 72.

I klasse junior ble Alexander Bengtson sammenlagt nummer 9 med plassiffer 32 og siste kanonfinaleplass gikk her på 7. plass med plasssiffer 32. Det var totalt 42 som startet i en eller flere runder i denne klassen. Også for Alexander holdt det til premie sammenlagt idet 10 skyttere ble premiert.

Ingen av de øvrige Nittedalsungdommene startet i nok runder til å telle med i sammendraget i HV-cupen denne gang.

En feltsesong på det jevne med noen gode enkeltresultater er nå avsluttet, og utstyter gjøres nå klar for banesesongen. Første match er kampen om vårpokalen på VArpet førstkommende torsdag.

Påmeldingen til Landsskytterstevnet på Lesja har nå pågått en stund og i skrivende stund er vi 18 skyttere påmeldt fra Nittedal. For de som ikke er påmeldt ennå så er det bare å legge seg inn på samme måte som ved vanlig stevnepåmelding - husk å velge Landsskytterstevnet under stevnetype og at du må velge arrangement 6 mnd. frem. Trenger dere hjelp så si fra til Per Einar.

Se forøvrig også linken her:
https://www.dfs.no/aktuelt-na/arrangementskalender/?time=NextSix&eventType=LAND&includeLocal=False&a=False

Årets Akershusserie er nå over og endte altså med en bronse til NSKL 2 i fjerdedivisjon.

Totalt sett deltok det 15 skyttere på de tre lagene vi stilte med og det viser at Akershusserien er viktig i forhold til å holde skytterne i gang gjennom vinteren. Selvfølgelig er det noen som har skutt flere runder enn andre, men at 15 er med minst en gang må vi være fornøyd med.

NSKL 1 må sies å ha hatt en del stang ut underveis og har tapt en runde med ett poeng og en annen med to poeng - med kun noen få innskutte poeng så ville de altså endt opp med seier og finaleplass. Det er bare å skjerpe oppkjøringen før neste sesong så blir det stang inn.

NSKL 3 var et rent juniorlag når de startet famlende opp i fjor høst. Laget var med for å lære, og av resultatene ser vi at det har hjulpet - alle tre har hatt fin stigning utover i sesongen og har alle endt opp over 260 poeng. Bra innsats dette og de fikk seg også en artig seier underveis mot et annet "læringslag".

Vår beste skytter ble ikke uventet Daniel Jøndal Listou, som skjøt 298 poeng i den ene at to runder han skjøt. Også Ketil Gundersen bør være fornøyd med at han fikk 294 i en runde. Ellers er det også flere andre med fin stigning i sine snitt i forhold til forrige sesong - fortsett slik så blir det finaleplasser også kommende sesong.

Se også noen tall i vedlegget.

Av Nittedal sine tre lag i årets Akershusserie på 15 m(30 skudd stående)var det kun Nittedal 2 i fjerde divisjon som med et nødskrik klarte å kvalifisere seg til finalen. Etter syv innledende runder var det til slutt á poeng mellom Nittedal 2 og Steinsgård, men Nittedal hadde skutt 11 poeng mer i løpet av disse rundene. Meget jevnt altså tatt i betraktning at det altså er skutt 21 serier (3x7) á 30 skudd.

Finaleplassen ble i går forvaltet av lagleder Henning Tøn, Andreas Lunde og Per Einar Lunde etter at disse har stått for brorparten av de innledende skytingene. I finalen skjøt laget jevnt bra uten at det ble det helt store for noen av dem. Henning skjøt 282, Andreas 278 og Per Einar 275. Lagets sum ble da 835 poeng og dette er faktisk bare ett poeng mindre enn lagets beste innledende runde. Summen skulle også vise seg å holde til 3. plass og bronsemedaljer og da ble ikke dagen de fleste husker for snøkaos så ille likevel.

Overlegne vinnere ble Høland Bjørkelangen hvor Thomas Bråten også klarte kunststykket å prikke 300 poeng. Ikke helt vanlig nede i fjerdedivisjon dette her.

Se PDF for finaleresultatene.

Etter skyting torsdag og i går så har vi nå kåret årets klubbmestere i feltskyting.
Grovfelt:
Kl 3-5: Odd Arne Samdal (4) - 30/22 treff
Klassemedaljer grovfelt:
Kl 3: Andreas Lunde 28/20 treff
Kl 2: Tov Arne Bondal 27/14 treff
Finfelt:
V65: Odd Østerhus 28/18 treff
Kl 1: Trygve Bengtson 25/7 treff
Kl R: Helene Olafsen 19/5 treff
Kl ER: May Helene Bengtson 30/16 treff
Kl J: Sindre Olafsen 27/12 treff
Kl ASP: Sondre Hoel Svendsen 24/9 treff(flott feltdebut)

Det deltok i alt 24 skyttere på årets mesterskap.

Vi gratulerer vinnerne som får sine medaljer (unntatt ASP)utdelt på årsfesten til høsten. Premieringen til de andre ungdommene enn Aspiranten kommer det informasjon om fra ungdomsutvalget.

Se alle resultatene i resultatlister i hovedmenyen ute til venstre på siden.