Hopp til hovedinnhold

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Søndre Odalen skytterlag arrangerte sist helg sitt tradisjonelle feltstevne på/rundt Døhlisjøen. Nittedal stilte med en bra tropp på ungdomssiden samt Knut Atle Sørskogen Stovner som eneste senior.

Knut Attle gjorde en god figur i klasse tre og skjøt til 26/6 noe som holdt til en flott 3. plass i klassen hvor det deltok 14 skyttere. Bra dette av vår førsteårssenior.

I ungdomsklassene var det enormt stor deltagelse i klasse Eldre Rekrutt, med hele 40 unge skyttere. Vi hadde med fire og to av dem hevdet seg bra. May Helene Bengtson har vært vår beste denne vinteren, men har slitt med å få nok treff til å være med i toppen. Nå viste hun gryende form og var endelig tilbake på 30 treff. Med 16 innertreff så var hun igjen i toppen og det holdt til en strålende 4. plass i det gode selskapet. Også Truls Kluften løftet seg flott denne helgen og manglet bare ett treff på fullt hus, men 29/16 er god skyting det også og det ga ham en fin 12. plass.

Resultatene er lagt ut her:

https://www.dfs.no/aktuelt-na/resultater/?eventId=15393&class=ER

Etter skyting torsdag og i går så har vi nå kåret årets klubbmestere på 15m.
Kl 3-5: Andreas Lunde (3) - 334 poeng
Kl 2: Håkon Orskaug - 337 poeng
Kl 1: Trygve Bengtson - 336 poeng
Kl R: Helene Olafsen - 321 poeng
Kl ER: May Helene Bengtson - 341 poeng
Kl J: Sindre Olafsen - 339 poeng
Kl ASP: 6 deltagere som alle har fått sin fortjente premie, Patrick Bergum Grimstad, Brynjar Løkling, Emma Sjøblom, Sondre Hoel Svendsen, Varg Tangedal, Jim Stian Zimmermann.

Det deltok i alt 33 skyttere på årets mesterskap.

Vi gratulerer vinnerne som får sine medaljer utdelt på årsfesten til høsten. Premieringen til de andre ungdommene enn Aspirantene kommer det informasjon om fra ungdomsutvalget.

Se alle resultatene i vedlagte fil.

Under årets KM på 15m skjøt May-Helene Bengtson fantastisk godt og prikket inn drømmesummen 350 poeng.

May Helene skjøt ikke bare 350 for første gang, men også 250 er første gang i konkurranse så det er ikke rart at det var i strålende blid jente som gikk av standplassen nede på Skjetten. Det holdt til en klar seier i kampen om Kretsmesterskapstittelen i klasse Eldre Rekrutt. Vi gratulerer så mye.

Også Helene Olafsen skjøt bra under KM og vant klasse Rekrutt med 339 poeng. 246 på 25-skudden var det som satt best, men hun kun fikk 93 på omgangen. Det holdt likevel med god margin. Vi gratulerer så mye.

For de øvrige viser vi til resultatlistene:
https://www.dfs.no/aktuelt-na/resultater/?class=R&eventId=15179

Det har vært litt frem og tilbake rundt tolkning av statuttene i forhold til premiering av klassene ER og J. Opprinnelig ble disse satt opp med pengepremier, dette var feil og de er nå satt opp med standardpremier. Korrigerte premielister og stevneoppgjør er publisert på lagets sider, og samtidig er også premieringen i Mitt DFS oppdatert. Direkte link til informasjonssiden.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Image
Simon forsvarte ledelsen han hadde etter innledende skyting. Med 99 poeng og 348 totalt sikret han seieren foran Halvor Thrane Svendsen og Mats Andre Hansen, begge med 346 poeng.
Alle resultater er lagt ut.

Vi har allerede fått de første vinnerne.
Rælingen har vunnet lagskytingen for ungdommene. I rekrutt vant Helene Olafsen fra Nittedal etter en spennende finale.
Vi legger opp til live visning av alle skytinger utover dagen. Dessverre gjorde en glipp at rekruttfinalen ikke gikk ut på nett. Resultatlistene oppdateres også fortløpende.

171 skyttere fant veien til Nittedal for å skyte de innledende skytingene. Simon Kolstad Claussen leder blant seniorene før finalene på søndag.

Morgendagen er delt inn i aldersgrupper. Vi starter med de yngste med lagskytinger og opprop klokka 09.10. Midt på dagen (ca kl 12.00) blir det opprop finaler for de eldste. Og 12.40 starter opprop for lagskyting senior.

10-på-topp lister for de innledende skytingene finnes her her. For finalegrenser og program for søndagens skyting, se vedlegg. Kjøkkenet er åpent hele dagen og vi ønsker alle skyttere og publikum hjertelig velkommen. Alle skytingene vises dessuten live på internett.

Ved avsluttet forhåndspåmelding var det 215 påmeldte til årets Samlagsmesterskap på 15m på Varpet.

Dette er bra, men fortsatt er det kun torsdagen som er helt full. Etter 2 dager ser vi dessuten at vi har hele 28% frafall i forhold til det antall skyttere som er påmeldt! Som teknisk arrangør synes vi det er noe respektløst ovenfor de som frivillige som tar av sin fritid og bidrar til gjennomføringen av stevnet.

For de som tenker å skyte på ledig plass så er det bare å ta en titt via Arrangementskalenderen på dfs.no. Det er fortsatt mulig å se påmeldingen selv om fristen for å melde på er ute. Se link:
https://www.dfs.no/Skytterlagssider/viken-ii-krets/akershus/nittedal/arrangementer/2014/samlagsmesterskap/

Vi har også samlet alle relevante informasjoner i forbindelse med stevnet på ett sted.

Velkommen alle sammen!