Hopp til hovedinnhold

Siste runde i Akershuskarusellen på 15m er nå unnagjort med Høland Bjørkelangen som arrangør. Sluttresultatene er ikke offentliggjort pr i dag, men vi hadde før siste runde god mulighet til tre sammenlagtseire og minst en av disse gikk inn. Andreas Lunde skjøt til 245 poeng og ble nummer to bak arrangørens Madelen Mikkelrud. Det viktigste var dog at dette ble det tredje tellende stevnet for Andreas idet han da kunne stryke resultatet fra runde 1 på 242 poeng. Med en forbedring på tre poeng etter at han også ledet sammenlagt før dette, så ble det umulig for de bak å ta ham igjen. Det ble seier med fem poeng på Arild Bruheim fra Gjerdrum. Helt uoffisielt, men ganske sikkert.
I juniorklassen har våre juniorer slitt litt med å hevde seg helt i toppen i karusellen, men denne gangen var det annerledes. Knut Atle Sørskogen Stovner skjøt meget bra og tok en overlegen seier etter å ha skutt gode 247 poeng. Dette var hele 3 poeng foran nummer 2, Jesper Nilsstua fra Raumnes. Det må legges til at selv om det var langt mellom toppresultatene i denne klassen så var det mange meget gode kneskyttere som ble slått av Knut Atle. Også våre to andre juniorer skjøt bra denne gangen og både Alexander Bengtson og Lasse Johansen skjøt til 243 poeng og ble nummer 5 og 6 i denne runden. Ingen av de tre plasserte seg helt i toppen i sammendraget, men her må vi vente på de offisielle listene før å konkludere med hvilke plasser de fikk.
Sindre Olafsen ledet i klasse ER før siste runde etter 3 x 249 i de første tre rundene. I Høland ble det kun 246 på ham og ingen forbedring av sammenlagtsummen - det kunne bare skje ved å skyte 250 poeng. Det var kun en skytter som kunne true Sindre i sammendraget og det var Kristoffer Myhr fra Rælingen. Han måtte ha 250 poeng for å komme a-poeng med Sindre. Og det var nettopp det han gjorde - prikket 250 poeng og landet på 747 poeng også han. I skrivende stund kan vi ikke konkludere med hvem av de to som er rangert først. Her blir det altså spennende å se de kommende sluttlistene. 246 poeng holdt forøvrig til 7. plass i Høland.
Også May Helene lå godt an før siste runde idet hun med 739 poeng la som nummer 2 med samme poengsum som nr 1 og nr 3. Her var det således meget spennende før skytingen i Høland. May Helene skjøt til gode 245 poeng, men forbedret seg ikke idet hennes tredje beste var nettopp 245 før siste runde. Både skytteren som ledet og skytterne på plass nr 3 og 4 forbedret seg etter å ha skutt 247 og 246 poeng og alle plasserte seg dermed foran henne på listene. I tillegg kom en skytter bakfra, som med Høland resultatet fikk sitt tredje tellende. Selv om det ikke er offisielt så ser det ut til at det ble en 5. plass til slutt på May Helene. Ikke dårlig, men det var samtidig nære på at det skulle holde helt inn. 245 ga en 8. plass i Høland.
For runderesultater se her:
http://www.livevisning.com/holand/Resultater/15mKarusell2014/PWeb/StartFrame.htm

Viken II på 15m har blitt arrangert siste uke og i går var det finaleskytinger nede på Årvoll.

Sindre Olafsen i Eldre Rekrutt, Amadeus Gaardsø i Rekrutt og ringreven Bjørn Dahl i klasse 4 var de tre fra Nittedal som klarte å kvalifisere seg til finalene.

Sindre skjøt bort en plass helt i toppen med sin ti-skudd på 98 og endte opp med 247 og niende plass på innledende. I finalen skjøt han bedre og fikk 99 poeng og krøp da oppover på listene til en fin sjetteplass.

Amadeus skjøt sesongbeste med 245 og det kunne fort vært mer idet minst to av skuddene satt i 9,9. Han lå på delt tiendeplass etter innledende. Finalen satt også som et skudd(!) og han prikket inn 100 poeng - vi legger her til at de siste fem finaleskuddene var enkeltskudd med anvisning etter hvert skudd - det kan slå begge veier å vite at man har fullt hus, men for Amadeus sporet det til flere tiere. Godt gjort av unggutten som da skjøt seg opp til en fin syvendeplass.

Bjørn Dahl overrasket - om ikke seg selv, så i alle fall en del andre - ved å prikke inn hele 243 poeng på seniorprogrammet. Det ga en flott 34. plass blant alle i klasse 3-5 etter innledende skyting. Bjørn har ikke deltatt på stevner på 15m hittil denne høsten - derav overraskelsesmomentet på andre enn seg selv. Og, den gode Bjørn ga seg ikke med god innledende skyting, han fortsatte å imponere også i finalen. Her var avslutningen 5 enkeltskudd stående og det er krevende i en finale. Bjørn var stø på labben og skjøt 48 poeng på fem kne og deretter 47 poeng på de stående enkeltskuddene - med 95 poeng skjøt han seg opp hele 10 plasser til en imponerende 24. plass.

Sindre deltok også på Akershus sitt ungdomslag i samlagsskytingen. Det klaffet ikke helt for hverken ham eller resten av laget - han fikk 95 poeng og laget ble nummer tre av de fem lagene.

Utover de nevnte skjøt også Truls Kluften seg inn til premieplass i klasse Rekrutt med 242 poeng.

Resultatene finner dere her:
http://www.skytterlag2.no/skytterlagssider/oslo_ostre/resultater/2014/15m/vikenii_15m/Viken+II+15m.hTZ9yTgZLO0u.ips

Runde 3 i Akershuskarusellen på 15m er nå unnagjort og Sindre Olafsen i klasse ER og Andreas Lunde i klasse 2 fortsetter å skyte bra. Begge vant sine klasser, Sindre etter 249 poeng for tredje runde på rad og Andreas med 246 poeng som er ett poeng mindre enn forrige runde. Likevel to flotte seire og de bekrefter at det er mulig å holde en stabilt god form over lang tid.
I klasse Junior skjøt også Alexander Bengtson oppløftende og skjøt til 244 og en fin fjerdeplass. Det til tross for to niere på de to siste liggende skuddene på ti-skudden.
I klasse Rekrutt skjøt også søster May Helene Bengtson bra selv om hun fikk noen poeng mindre enn rekordresultatet i forrige runde. Med 245 poeng ble det en fin femteplass.
Vi legger også merke til at Eldre Rekrutten Adrian Haugane nå begynner å få sving på skytingen og at kun en 10-skudd med litt for mange niere hindret ham i plassere seg helt i toppen. Med 241 poeng ble det likevel en bra 10. plass.

Ellers fortsetter vår ferske aspirant Erlend Ullereng Mamelund å skyte bra og har nå stabilisert seg +/- 230 poeng - 229 poeng denne gang. Han har nå deltatt på tre runder og vil da også få en sammelagtpremie når Akershus-ungdommene har sin årsavslutning i januar.

Det er også en innlagt lagskyting i karusellen, hvor de tre beste ungdommene fra hvert skytterlag trekkes ut. Rælingen har til nå vunnet de tre rundene, og vi har en tredjeplass i runde 1 og nå i Nannestad samt andreplass i Blaker. Vi kniver tett med Blaker om andreplassen sammenlagt - det er nå for mange poeng opp til Rælingen etter tre runder så de vinner sammenlagt selv om de ikke stiller i siste runde (best av tre runder). Det er likevel bra at vi er med i toppen også her.

For flere resultater se her:
http://www.skytterlag2.no/skytterlagssider/nannestad/Endelige+resultater+15m+karusell+runde+3.hTZ9yTgZDQ4o.ips

Nittedal skytterlag har gleden av å invitere til årets samlagsmesterskap på 15 m på Varpet Skytebane fra 9.-14. desember. Innledende skyting tirsdag – lørdag og lagskyting og finaler søndag.

Alle klasser skyter ordinær innledende 25-skudds program (utendørsprogram) med avsluttende mesterskapsfinale for de kvalifiserte i alle klasser, også i klasse 1. Rangering i henhold til skytterboka. Ved lik rangering skal det skytes om for å kåre nr. 1, 2 og 3 i alle klasser. Finalene skytes søndag, finalegrenser bekjentgjøres lørdag etter at innledende skyting er avsluttet.

Påmelding via Mitt DFS. (Lagene er ikke lagt ut ennå da sidene til DFS er midlertidig nede)
Lag til lagskytingene må være påmeldt senest lørdag klokken 15.00.

For detaljer, se invitasjonen.

Kjøkkenet holder åpent gjennom hele uka.
Vel møtt!

Etter at valgene på årets Årsmøte var unnagjort har vi ny sammensetning av styret og ungdomsutvalget.

Styret:
Per Olav Listou - leder
Elisabeth Mørk - kasserer
Anne Helen Skartlien - styremedlem
Henning Tøn - styremedlem
Per Einar Lunde - styremedlem

Ungdomsutvalget:
Elisabeth Kluften - leder
Marianne Haugane - medlem
Eivind Kylgård - medlem
Trygve Bengtson - medlem

Intern fordeling av arbeidsoppgaver og funksjoner mv. foretas i første konstituerende styremøte. Alle verv oppdateres på hjemmesiden etterhvert.

Til lykke med vervene og vi både håper og tror at dette er bra valg for et nytt godt arbeidsår i skytterlaget.

Det er gledelig å kunne konstatere at vi i runde 2 av Akershuskarusellen stod igjen med hele tre klassevinnere.

I klasse Rekrutt klinte May Helene Bengtson til og fikk 249 poeng, satte med det ny personlig rekord og vant med ett poeng på Markus Stubberud fra Rælingen. Også Truls Kluften skjøt bra i denne klassen og med 246 endte han på en delt 4. plass. Amadeus Gaardsø og Helene Olafsen fulgte også bra opp med 242 og 239 poeng og endte på henholdsvis 10. og 15. plass blant hele 36 rekrutter.

I klasse Eldre Rekrutt gjorde Sindre Olarfsen det samme som May Helene og med 249 poeng så vant han med ett poeng på Kristoffer Myhr fra Rælingen. Våre to øvrige ER som stilte til start skjøt tidvis også bra, men holdt ikke hele veien og Adrian Haugane og Jonathan Gaardsø endte på henholdsvis 240 og 236 poeng som ga 17. og 20. plass blant 26 deltakere.

I klasse 2 skjøt Andreas til sterke 247 poeng som var ny pers og dette viste seg å holde til klar seier med to poeng ned til Erik Gården fra Rælingen. Her ble Bjørg nummer 5 med 239 poeng blant de 16 deltakerne og viser at formen er stigende.

I klasse junior ble det også levert brukbare resultater og Knut Atle Sørskogen Stovner ble nummer 6 med 242 poeng, Alexander Bengtson ble nummer 8 med 240 poeng mens Lasse Johansen endte opp som nr 22 med 232 poeng blant 27 deltakere.

Vår ferske Aspirant Erlend Ullereng Mamelund skjøt også bra ute på Blaker og endte opp med 231 poeng og en velfortjent premie.

I de øvrige seniorklassene er det uvanlig tynt med deltakere fra Nittedal og kun en fjerdeklassing deltok: Per Einar fikk 235 poeng og det kan vel best karakteriseres som brukbar skyting, men ikke nok til å hevde seg i toppen.

Her finner dere sluttresultatene:
http://www.livevisning.com/blaker/liveresult/StartFrame.htm

Andreas har beholdt den gode skyteformen fra i sommer og vartet opp med god skyting når han under 15m stevnet i Gjerdrum skjøt til 246 poeng. Det var ny pers på klasse 2 programmet og det holdt også til seier ett poeng foran Mikael Hansen fra Rælingen. En ti-skudd på 98 poeng smakte nok godt, det var dog litt surt for ham at det kun var 2 x 9,9 som skilte ham fra 100 poeng.
Også i Rekruttklassen ble det skutt brukbart av våre idet Truls Kluften fikk 244 poeng og May Helene fikk 243 poeng, noe som holdt til henholdsvis 5. og 6. plass. Det ble også en 6. plass på Sindre Olafsen i klasse Eldre Rekrutt selv om han neppe var helt fornøyd med resultatet på 246.
Ellers gleder vi oss over at en av våre nyeste aspiranter blir med på konkurranser, Erlend Ullereng Mamelund skjøt 219 poeng i Gjerdrum etter blant annet å ha prikket inn en 49 serie underveis. Dette lover bra.

Resultatene finner dere her: http://www.skytterlag2.no/filestore/Skytterlag/gjerdrum-filarkiv/resultater/ResultaterXIV/XVmstevne/WEB/index1.html#

Til uken er det ny runde i Akershuskarusellen og da med Blaker som arrangør. Mange av våre ungdommer er påmeldt og vi ønsker lykke til.

Image
Det er på tide å krype innedørs og å slå ut håret. Vedlagt er invitasjon til årsfesten som selvfølgelig avholdes på Varpet i tradisjonell stil.
Datoen er 8. november.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.