Hopp til hovedinnhold

Vi har nå 94 påmeldte skyttere på et KM, noe vi anser for å være relativt bra. Men det er plass til flere! Påmeldingen vil være åpen gjennom helgen og vi ser gjerne at så mange som mulig melder sin ankomst :)

Det er nå relativt fullt de første lagene på tirsdag, og torsdag er så godt som fullt. Men dette endrer seg stadig litt, så det kan være mulig å få skytetid også i disse tidsrommene om noen skulle ønske det.

Vi legger opp til full resultatservice både på arenaen og på internett. Og det vil bli servering i fra kjøkkenet alle dager.

Lagets skyttere inviteres herved til klubbmesterskap innendørs på Varpet tirsdag 25. januar og torsdag 27. januar. Med så mange skyttere har vi sett oss nødt til å spre klubbmesterskapet over to kvelder, på den måten håper vi også å få med oss ennå flere deltagere. Vi ønsker derfor at flest mulig melder seg på via det elektroniske påmeldingssystemet vårt: http://skyting.pamelding.net/ Her finner du også mer informasjon om skytingen. Påmeldingen er allerede åpnet og vil være åpen til mandagen før.

Vi ønsker å lage et sosialt arrangement for alle klasser, det blir dermed visning på storskjerm og enkel bevertning.

Vel møtt!

Nittedal Skytterlag har gleden av å invitere skyttere fra krets 2 i Akershus Skyttersamlag til kretsmesterskap 15 m. Arrangementet vil bli avholdt på innendørsbanen på Varpet 18., 19. og 20. januar 2011. Det skytes mot 8 elektroniske Kongsbergskiver. Det vil bli full resultatservice og servering i kjøkkenet. Se ellers invitasjonen for flere detaljer.

Påmeldingen (http://skyting.pamelding.net) åpnet i dag og vil være åpen fram til søndagen før stevnet starter. Det er i skrivende stund allerede påmeldt 59 skyttere.







Hentet fra hjemmesidene til DFS: http://www.dfs.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=48928

Følgende er verdt å merke seg for de yngre:

Klasse Aspirant er fra og med 2011 utvidet til også å gjelde 16 og 17 åringer, altså aldersgruppen 10-17 år. I prinsippet kan man nå gå fra ASP til kl 1. Spesielt fint for nye skyttere som blir 16 eller 17 år i 2011 og da er junior. Disse får dermed en mer naturlig progresjon, da de kan skyte bare liggende som andre nybegynnere.
Se regelendringen her: http://www.dfs.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=48925

Det kan nå differensieres når det gjelder skytetidene på finfelt for R, ER og J, men ikke for ASP. Det betyr at man på enkelte feltstevner kan møte på andre tider enn det som tidligere har vært standard.
http://www.dfs.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=48926

Henning Tøn ble samlagsmester i klasse 2 i forrige ukes samlagsmesterskap på 15m arrangert av Gjerdrum.

Onsdag førstkommende, 22.desember, avholder gamlekara i Nittedal skl.en julestund med graut. Ingen skyting denne dagen medmindre noen må tilpasse julegaver til barnebarna (våpen), oppmøte kl 1000.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Det har deltatt totalt 20 rekrutteringsskyttere fra NSKL i karusellen, og av disse har 18 deltatt i 3 stevner eller mer! NSKL deler førsteplassen ift deltakelse med Høland/Bjørkelangen (se vedlegg).
Skytterene våre har levert gode enkeltresultater, men nådde ikke helt til topps sammenlagt. Topp-plasseringene ble 7.plass i R, ER og klasse 1.
For detaljerte resultater, se http://www.dfs.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=48263