Hopp til hovedinnhold

Årets to første helger av banesesongen ga skytterne muligheter til å skyte totalt syv stevner. De ivrigste av våre skyttere fikk med seg seks av stevnene. Resultatene har svingt noe, naturlig nok så tidlig på sesongen. Enkelte har likevel utmerket seg med toppresultater allerede.

På seks stevnedeltagelser har Karoline Andersen skutt 250 poeng fem ganger og 249 poeng en gang. Hun har dermed avgjort barometeret i Romeriksblinken i klasse Eldre Rekrutt med 750 poeng av 750 mulige. Medaljer har det likevel blitt bare to av siden mesterskapsomgangene har vært langt under vanlig standard.
Henriette Andersen er førsteårs Junior, og må skyte to knestående serier i stevneprogrammet. Dette har hun mestret over all forventning. På seks stevner har hun tatt 4 medaljer, en seier, en andreplass og to tredjeplasser. Å skyte 350 poeng i juniorklasser er en prestasjon som henger høyt. Henriette gjorde det to ganger sist helg.

Daniel Jøndal Listou skjøt 349.9 poeng på Blaker, med 9.9 poeng på fjerde siste skudd. Altså mindre enn 3 millimeter unna 350-merket, men sølvmerket pryder nok likevel geværet hans før sesongen er slutt.

Våre seniorer har også flere sterke prestasjoner. Erling Samdal vant klasse 3 på Skogbygden, og har vært over 230 flere ganger allerede. Odd Arne Samdal har vært godt opp på 240-tallet i klasse 5.

Se ellers arrangørenes sider for resultater.
Alle unntatt Nord-Odalen har hjemmesider:
Skogbygden.
Buer/Kornsjø.
Halden.
Raumnes.
Blaker.
Sørum.


Torsdag 6. mai blir det skyting om NAIS og Kvartmatch-merkene. Skytingen foregår på 200 meter og er åpen for alle.
Skytingen starter klokken 18.00, oppmøte en halv time før.

Programmet for NAIS er 10 kne og 10 liggende. Kvartmatchmerket har 10 skudd stående i tillegg.
Anvisning for hvert skudd i alle serier.

Resultatene finner du her

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen foregår på Varpet førstkommende torsdag, den 22. april. Oppmøte fra kl. 17.30.

Det skytes både på 100m og 200m. Seniorene har stillingsrespitt, slik at alle skal ha en mulighet til å ta et napp i pokalen.

På 100m er det nyoppusset, lydløs tralle og ny flott skiveramme.

Vel møtt!

Trallebanen på skytebanen på Varpet er midlertidig ute av drift for vedlikehold. Trallebanen forventes å være klar igjen til påske.

Det kan fortsatt skytes på 100 meter forutsatt at skivene settes forsvarlig opp. Styret minner også om at all skyting skal følge baneinstruksen, som blant annet innebærer at skytingen skal ledes av godkjent skyteleder.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Nittedal Skytterlag arrangerte klubbmesterskap i feltskyting på Varpet i dag. Det var god deltagelse på finfelten, 18 skyttere hvorav fem i foreldreklassen. Det var også hyggelig å se at noen ferske aspiranter stiller opp på feltskyting.
På grovfelten var det fem deltagere. Litt snaut, men en del valgte å prioritere arrangementet på finfelten. Den øverste delen av resultatlisten på grovfelten hadde nok uansett blitt uforandret.
Klassevinnere ble Kristoffer Hauge (R), Karoline Andersen (ER), Henriette Andersen (J), Rolf Hovda (kl 1), Ketil Gundersen (kl 2-5) og Ole B. Nilsen (V65).
Dere finner resultatene her.

Viken II i feltskyting gikk av stabelen sist søndag, arrangert av Eidskog Skytterlag. Stevnet samlet 343 deltagere, noe færre enn vanlig. En del skyttere vegret seg nok for å kjøre langt på snøføre for å skyte felt i regnvær.

Vi hadde med fire seniorer, Ketil Gundersen, Bjørn Dahl, Erling Samdal og Odd Arne Samdal. Odd Arne og Erling hadde ikke helt dagen, og havnet et stykke ned på listene. Bjørn var fornøyd med 27 treff, men best av våre på innledende ble den treffsikre lokalpolitikeren Ketil Gundersen. Han endte på 28/15 på innledende. Dette ga skive 24 i finalen med atten femteklassinger og fem fjerdeklassinger foran seg på listen. I en krevende finale holdt Ketil nervene under kontroll og skjøt fullt hus, 12 treff og hele 8 innertreff. Dette var grovfelt-mesterskapets beste finaleserie. Han gikk med dette resultatet forbi 19 stykker og endte på en gledelig femteplass, og fikk med seg medalje.

På finfelten hadde vi med fem deltagere i eldre rekrutt og tre juniorer.
Ingen av juniorene hadde full klaff, Rune Dahl endte på 31 plass med 25/9, Henriette Andersen og Linda Kampen berget finaleplassen med et nødskrik med henholdsvis 28/17 og 28/15. De fikk skive 17 og 18 i finalen. Linda skjøt 10 treff i finalen, klatret to plasser og endte på femtende. Henriette skjøt en feilfri finale, 12/12, og skjøt seg opp til en syvende plass. Som Ketil Gundersen gjorde det på grovfelt, skjøt hun dagens beste finaleresultat på finfelten.
At eldre rekrutt er en tøff klasse fikk vi igjen bekreftet på dette stevnet. Etter Innledende lå Karoline Andersen på åttende med 30/24 og Daniel Listou på tolvte med 30/21. På tross av sterk finaleskyting hvor de kun mistet to innertreff, begge skjøt 12/10, endte de på en delt femteplass. Begge fikk likevel med seg Ungdomsmedaljen for prestasjonen.
Våre andre deltagere i klassen, May Liss Kampen, Andreas Lunde og Chriss Marius Gjøgrend endte på henholdsvis 43, 51 og 62 plass.

Laginnsatsen var også denne gangen meget god. Laget med Henriette, Karoline og Daniel endte på tredjeplass, slått av Ski og Rælingen med ett treff.
Karoline Andersen skjøt i tillegg på Akershuslaget som vant Samlagskytingen to treff foran Follo og syv treff foran Østfold. Akershuslaget mistet kun ett treff på seks skyttere (180 skudd). De fikk dermed vandrepokalen til odel og eie etter å ha vunnet den tre ganger.

Resultatene er lagt ut på arrangørens sider. Eidskog.
Det har vært enkelte feil i resultatlistene. Meld fra til Eidskog pr mail om dere finner feil.

Kristoffer Hauge har skutt meget godt så langt i år og fulgte opp med seier i klasse rekrutt. Odd Arne Samdal vant seniorenes oppgjør foran Ståle Villumstad fra Lørenskog.

Kent Haugane og May Liss Kampen fulgte opp med sterke 3dje-plasser i henholdsvis klasser rekrutt og eldre rekrutt.
Nittedal hentet også hjem seieren i seniorenes lagskyting.

Kretsmesterskapet ble arrangert av Leirsund, som hadde lagt opp til en flott grovfelt-løype. Derimot hadde de nok feilberegnet antall deltakere i finfelten, hvor alle hold ble skutt fra samme standplass.