Hopp til hovedinnhold

Da er 2003 historie, og Nittedal Skytterlag har et meget godt og travelt år bak seg. Vi har en lang rekke med meget gode plasseringer og mange skyttere som har lykkes, Samlagsstevnet, Viken II og Landsskytterstevnet for å nevne noe. I tillegg til sportslige resultater har vi også rukket å få vårt nye skytterhus under tak. Etter et år med slike prestasjoner kan vi ikke "hvile på våre laurbær". Vi ønsker oss flere gode prestasjoner, det vil si at vi må legge enda bedre tilrette og satse enda mer på våre utøvere (både ungdommer og seniorer). I tilegg til det sportslige har vi også huset vårt som vil kreve mange dugnadstimer i 2005, jeg både ønsker og håper at enda flere vil ta i et tak i året som kommer.

Med dette vil jeg takke alle for det arbeidet som ble utført i året som er gått, og samtidig ønske alle et Riktig Godt Nytt År!

Hilsen
Per Olav Listou
Formann

Nittedal Skytterlag ønsker alle sine medlemmer en riktig god jul!

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Lagets medlemmer inviteres herved til riflegruppas tradisjonelle juleskyting onsdag den 17. desember klokken 18.00 på Bjertnes. Det blir servering og premier med tilknytning til julen. Velkommen!

Samlagsmesterskapet i 15-meter innendørs er ferdig skutt, og Fet Skytterlag har lagt ut resultetene på sine hjemmesider: Fet SL.
Beste plassering fikk Karoline Andersen med andreplass i Rekruttklassen etter å ha skutt 249 poeng.
Vi registrerte ellers ny pers på flere av våre ungdomsskyttere, Kristoffer Hauge, May Liss Kampen og Andreas Lunde.
Odd Arne Samdal presterte igjen gode resultater i seniorklassen og fikk femteplass i mesterskapet klasse 2-5. Dette ble vunnet av landslag-skytteren Thomas Bråten med 248 poeng på 25 skudd, 15 knestående og 10 stående !
Minner om at alle ungdomsskyttere får premier for Samlagsmesterskap og Karusellskyting torsdag 8. januar på Skogbygden.
Husk juleskyting for Rekrutt/Junior torsdag 18. desember.

Nittedal hadde deltagere i både Senior og Rekrutt-Junior i 15-meter stevnet Oslo Open, uten at vi hevdet oss helt i toppen.
Beste plassering fikk Daniel Jøndal Listou med en femteplass i Rekruttklassen. Ny pers ble det på Andreas Lunde med 240 poeng i klasse eldre rekrutt.
Resultatene kan finleses på arrangørens sider Oslo Open.

Sammenlagtresultetene for 15-meter karusellen 2003 i Akershus Skyttersamlag er lagt ut. Det ble arrangert fire stevner, og de tre beste resultatene var tellende.
Det var seniorene våre som gjorde det best. Odd Arne Samdal vant klasse 5 sammenlagt, han vant klasse 5 i tre av de fire stevnene. Thorbjørn Heggeblom vant klasse fire og Lise Nordtug Ludvigsen vant klasse 1.
De andre pall-plasseringene våre var andreplass til Liv Karin Andersen i klasse 3 og tredjeplass til Daniel Jøndal Listou i klasse Rekrutt. Resultatene finnes her.

Odd Arne var best i seniorklassen på Rælingens 15-meter stevne. Han vant klasse 5, og sammenlagt i klasse 2-5 med 245 poeng. To poeng foran nestemann.
Flere andre av våre skyttere hadde gode resultater, men Odd Arne var den eneste som vant sin klasse.
Rælingen har lagt ut resultatene på sine hjemmesider, se under "Lenker" i menyen.

Iver ble på lagets årsmøte utnevnt til æresmedlem i Nittedal Skytterlag.

Utdrag fra talen som ble holdt i forbindelse med utnevnelsen:

Iver meldte seg inn i Nittedal skytterlag på begynnelsen av 70-tallet.

Han har en lang administrativ merittliste;
- Formann i to perioder på til sammen 12 år(1975-1981/1999-2003)
- Det var i denne første perioden at laget begynte arbeidet med å finne område for bygging av skytebane.
- Gikk over i banekomiteen etter første formannsperiode i 1982

Han har også en lang skytemessig merittliste:
- Han har dugleiksmerket i gull fra 1974, femårsmedaljen fra 1979 og har til sammen skutt kravet til gull 10 ganger, siste gang i 1996
- Han fikk Den norske organisasjonsmedaljen i 1975
- Han ble klubbmester i baneskyting i 1974 og 1976
- Han ble klubbmester i feltskyting i 1976
- Han ble klubbmester i klasse 1 i felt og bane i 1995
- Han ble klassevinner i km-bane på Leirsund i 1995
- Deltager på Landssskytterstevnet første gang i 1976 i Alta(eller var det i 1975 på Kongsvinger?) og “foreløpig” siste gang på Elverum i 1990
- Han har også en annen morsom prestasjon, han har hatt 11 poeng på 5 skudd stående - uten bom

I tillegg er Iver en historieinteressert mann, noe som kom til syne, og til lagets glede, gjennom at han ”gravde frem” gamle opplysninger om skytterlaget som ga grunnlag for ny vurdering av stiftelsesåret til skytterlaget. Det ble lagt frem bevis for Skytterkontoret for at vi ikke var ”født i 1862, men i 1861. Meget viktig stykke arbeide i historisk perspektiv.
Han har også nylig donert ALLE Varingens artikler med omtale av skytterlaget. En flott gave med mye viktig historie som laget må ta godt vare på.

Han har inntil i dag vært formann, men har er også vår uoffisielle baneoppsynsmann. Varpet må vel kunne kalles hans annet hjem idet han ses der oppe nesten daglig, og har dagligdagse gjøremål som inntak av kaffe, lunsj, en liten ettermiddagslur eller bare er ”tilstede” når vi andre kommer innom en tur. Dette er en uvurderlig egenskap, at han er tilstede, ikke bare for lagets medlemmer, men også i forhold til at eventuelle uvedkommende kan holdes under oppsikt/skremmes fra å forvolde skade på området.

Gjennom at han på 70-tallet var HV-befal bidro han også til et godt samarbeidet med HV, som og resulterte i rekruttering av seniorskyttere til laget. Han var i denne perioden også primus motor for at feltstevner igjen ble arrangert av Nittedal skytterlag, i starten med Steinsjøen skytefelt i Hurdal(!)som arena. Videre dro han i gang ”firkantskytingen” mellom små lag på nedre Romerike(Skedsmo, Gjerdrum, Leirsund og Nittedal). Han var idet hele tatt en pådriver som fikk laget opp fra den bølgedalen det var nede i tidlig på 70-tallet.

Skytterne fra Nittedal presterte nok en gang toppresultater på Skedsmo Skytterlags 15-meter stevne.
Mest imponerte Daniel Jøndal Listou med å skyte 25 blinker, 250 poeng, i Rekruttklassen. Det var tre (!) skyttere i denne klassen som oppnådde 250 poeng, Daniel ble rangert som nummer to. Kristoffer Hauge perset også denne gangen, med 241 poeng ble han nr 11 av 42 deltagere. Fire av de ti skytterne over han på listen tok medaljer på LS 2003.
I klassen over, Eldre Rekrutt, var det ingen maktet å kopiere resultatet på 250 poeng. Henriette Andersen fikk andreplassen her på 249 poeng, samme som vinneren.
Blandt seniorene holder Odd Arne Samdal formen, 243 poeng holdt til seier i klasse 5 og andreplass i klasse 2-5.
Skedsmo har lagt ut resultatene her.