Hopp til hovedinnhold

Årets klubbmesterskap i stang og felthurtigskyting ("stuper'n") er nå avholdt, og mestere kåret.
Sindre Olafsen nappet i stangpokalen med 19 treff.
Alexander Bengtson forsvarte stupertittelen og nappet igjen i denne pokalen med 11,99 sekunder (fire skudd).

Vi gratulerer de to klubbmesterne. Vi andre må bare øve mer hurtighet og smidighet til neste års konkurranse. Alle resultater vedlagt, stuper'n på side 2.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Hei husk at dersom du tipper eller spiller på Lotto, så går 5 % av det du tipper for til et godt formål. Fortsatt er det en del som ikke har valgt sitt gode formål, eller som ikke har oppdatert sitt tidligere valg, selv om de lenge har tenkt på nettopp det.

Nittedal Skytterlag er definitivt et slikt godt formål, og en såkalt "Grasrotmotaker". Vi håper du også mener det samme og noe som er verdt å støtte. Det fine er at det ikke koster noe dersom man likevel legger inn sin ukentlige lottokupong eller annet. 5 % av spillesummen føres uansett tilbake til et eller annet formål. Du påvirker bare hvem som skal få støtten fra deg ved å velge mottaker.

Søk opp Nittedal skytterlag eller 984018266 (organisasjonsnummeret) og Legg oss til som din "Grasrotmottaker" via denne linken:
https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen

Da sikrer du at din 5 % går til skytterlaget.

Vi takker alle for støtten!

Styret

Sindre Olafsen forsvarte Vårpokalen på 200m for 2017 etter god skyting og 240 poeng. Det på et program som inneholder to grunnlag, ett på tre minutter og ett på fire minutter samt en knestående 5-skuddsserie(kl 4). Vi gratulerer med napp nummer 2.

Også på 100m ble det Olafsen, denne gangen ved Helene i klasse ER, som skjøt til 245 poeng. Hun beholdt dermed pokalen i familien, i og med at Sindre også vant "den lille Vårpokalen" i fjor. Vi gratulerer med seieren.

Det var brukbar deltagelse med 10 på 200m og 12 på 100m i et klassisk vårvær med klar sikt, men med kjølig skyggetemperatur.

Resultatene finner dere øverst på siden.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Du finner informasjon her. Blant annet ledige skiver, og når de beste skyter.
Påmeldingen er slutt og i øyeblikket er det 367 deltagere.

Vi minner igjen om at det pågår påmelding til en rekke banestevner for vårsesongen - mange har meldt seg på, men det er fortsatt plass til flere rundt om.

Se vedlagte oversikt for status pr i dag. "Vil du være md så heng på!"

For Aspirantstevnet i Rælingen på mandag er det foreløpig fire unge nittedalsskyttere påmeldt og det er bra. Det er plass til flere unge og påmeldingen stenger i kveld.

Per Einar

Vi minner om vårdugnaden som er terminfestet i morgen.

Vi starter opp kl 10.00, mange har meldt fra at de kommer. Har du glemt å si fra at du kommer så gjør det ved å sende en mail til nittedal@skytterlag.no.

Om det er noen som ikke har meldt seg fordi de for eksempel først kan komme fra kl 12.00, så er dere hjertlig velkomne uansett.

Se vedlagte oversikt over oppgaver vi skal ta fatt på i morgen. Vi trenger mange hender!

Det blir servert kaffe, brus og dugnadsmat.

Styret