Hopp til hovedinnhold

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Årets innendørssesong på 15m er nå i gang. De organiserte treningene foregår nå kun på 15m;
Tirsdag - skyteskole fra kl 18.30 (enkelte tirsdager åpne treninger fra kl 18.00)
Onsdag - seniorer fra kl 18.30
Torsdag - ungdommer fra kl 18.00

Minner også om at Akershuskarusellen starter med første runde i uken etter høstferien (Uke 41) på Teigen skytebane på Jessheim. Her begynner det å bli få plasser å velge mellom. De som vil være med her må med andre ord bestille plass så snart som mulig.

I uke 42 går vårt åpne høststevne på Varpet, også her er påmeldingen åpnet og i skrivende stund har vi 141 påmeldte. Her er god plass for eksempel på søndagen.

Vi jobber også med å få på plass noen lag i Akershusserien hvor 3 eller 4-mannslag skyter 30 skudd stående.

Det er med andre ord ingen tid å miste om man vil være med på starten av årets innendørssesong.

Helgen 22-23.september gjennomfører vi høstens vakreste eventyr – den årlige høstdugnaden på skytebanen på Varpet!
Vi starter opp 10:00 begge dager.

Etter første kveld av skyteskolen har vi ti ungdommer påmeldt, hvorav ni møtte første kvelden.

Det ble en hyggelig kveld på skytebanen hvor det ble gitt noe teori om skytesporten generelt, sikkerhet spesielt og til slutt de viktigste ingrediensene for å gjennomføre et godt skudd.

Deretter ble det servert vafler og brus samt at alle selvsagt også fikk prøve å skyte noen skudd hver.

Vi ble kjent med ni flotte ungdommer som vi håper opplevde skyting som den flotte sporten den er.

"Terminlisten" for skyteskolen finner man i vedlegget her.

Daniel Jøndal Listou skjøt veldig godt under dagens klubbmesterskap i stangskyting. Han skjøt rakst og traff bra, en god kombinasjon når man skyter stang, og fikk opp 11 treff på første holdet og 12 treff på andre holdet. Med 23 treff var han suveren mester. Knut Atle Sørskogen Stovner (Eldre Rekrutt) skjøt 8 treff på begge holdene og fikk 16 treff. Det samme fikk Ketil Gundersen etter 7 pluss 9 og disse delte da andreplassen (ingen rangering idet begge holdene var like lange). Det må nevnes at skytingen foregikk med to runder på 100m skivene og således var av det enklere slaget i forhold til det som gjennomføres på for eksempel Landsskytterstevnet. Likevel var det ingen tvil om hvor seieren havnet. Vi gratulerer Daniel med klubbmesterskapet.

I dagens skyting om Iver Myrvangs minnepokal ble det en litt trøblete start idet elektronikken ikke ga noen respons på avfyrte skudd. Det viste seg at en kommunikasjonsboks i graven hadde sluttet å virke og det kan tenkes at denne ble slått ut under onsdagens tordenvær hvor strømmen gikk med dunder og brak. Det ble da besluttet at skytingen skulle foregå på 100 meter hvor alt fungerte som det skulle.
Noe enklere for de drevne seniorene å skyte på "halv avstand" av det som er normalen, og Daniel skjøt glimrende med 149 poeng på de første 15-skuddene. Når han så fulgte opp med 98 på grunnlaget så ble det en flott sum på 247 poeng. Også Ketil innledet bra med 147 poeng, men tapte litt mer til Daniel på grunnlaget med 96 poeng og sluttsummen 243. Disse to var klart best og Daniel sitt resultat holdt da i massevis til å ta hjem pokalen for 2012.

I "matchen i matchen" mellom Per'ene var det denne gangen Per Einar som trakk det lengste strået med minst mulig margin, nemlig 236 med 9 innerblinker mot Per Olav sine 236 med 8 innerblinker. God skyting av andreklassingen Per Olav. Vi må også nevne at Bjørg som også skyter i klasse 2 skjøt til gode 233 poeng på programmet til klasse 3-5(inkl. stående). Til sist må også de to uredde ungguttene Knut Atle Sørskogen Stovner og Alexander Bengtson nevnes. De stilte sporty opp på skytingen om seniorenes pokal og begge hadde noen gode treffere både på stående og knestående som lover godt for fremtiden når de rykker oppover i klassene.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Vi inviterer med dette interesserte i alderen 10-18 år til å delta på årets skyteskole. Skyteskolen foregår på tirsdager på vår innendørs 15 meterbane på Varpet.
Første kveld tirsdag 18/9, oppmøte kl. 18.30. Uforpliktende første kveld. Ved stor interesse må vi begrense inntaket.

Veibeskrivelse:
For å komme til banen følger du RV 4 nordover til fylkesgrensa mellom Akershus og Oppland. Avkjøringen er merket "Skytebane" og er den samme som til Lunner motorcrossbane. Hold så til høyre paralellt med RV 4 tilbake i ca 200m. Adressen er Hadelandsveien 2179.

GPS-koordinatene til banen er: 60.15210ºN og 10.76728ºØ

Påmelding, e-post med Navn, fødselsår og telefonnummer til: nittedal@skytterlag.no

Kontakttelefon for informasjon:
Per Einar Lunde, mob 952 60 405
Per Olav Listou, mob 915 12 626