Hopp til hovedinnhold

For de som ikke kom seg på pinseferie, kan vi opplyse at vi har ledige plasser på mandag. Dette gjelder både på 100m og 200m. Det er flest ledige plasser på morgenen, men det er også ledige plasser senere på dagen. Det kan imidlertid lønne seg å ringe å reserve plass før man reiser. Oversikt over ledige skiver finner dere ved å følge linken i toppteksten.

Vi lover både påmeldte og etteranmeldte skyttere en fin dag på skytebanen. Det er spådd sol, 18 grader og svak vind bakfra (som sjelden er sjenerende på banen). Kjøkkenet er mobilisert med fullt mannskap og kanskje blir det ferskt bakverk å få kjøpt også på mandag ;)

Image
Simon Kolstad Claussen fra Høland/Bjørkelangen hadde sterke 249 poeng før omgangen. Det første skuddet satt i nieren, men resten av omgangen satt der det skulle og med 348 poeng gikk han rett opp i ledelsen.

Image
Det har vært en kveld med mye god skyting. Skyteforholdene har vært ganske bra, dvs. litt skumt, men bedre skytelys enn i går. Det har regnet hele tiden, men i det minste har det vært helt vindstille.

Vi har fått nye skyttere på topp i mange klasser. En av de beste prestasjonen sto rekrutten Martin Sund fra Sigdal for som skjøt 350 poeng (24 inne) for første gang. Han leder dermed klasse rekrutt klart. Bildet viser Martin til høyre og Tina Grøterud fra Sigdal til venstre. Hun hadde 350p med 23 inne og ligger på en foreløpig 2. plass i klasse eldre rekrutt.

I klasse junior har 2 jenter fra Gjerdrum rykket inn på topp. Stine Cecilie Granlund og Anne Margrete Elton hadde begge 346 poeng. Stine Cecilie er rangert foran med 23 inne mot Anne Margretes 19 inne.

I klasse V65 har vi fått to skyttere med 349. Steinar Lunde fra Rælingen og Odd Kolsrud fra Begnadalen. Sistnevnte med 28 inne, og rangert foran Steinars 25 inne.

På 200 meter har Trond Bergan inntatt en posisjon vi kjenner ham i fra før her i Nittedal. Trond vant stevnet vårt for 2 år siden. I kveld skjøt han 346 poeng og leder med 2 poeng. Men poengsummen holder neppe til seier denne gangen.

I klasse 2 skjøt Ole-Gustav Huser fra Blaker 237 poeng og leder dermed klassen.

Ellers har vi greid å holde datalinjene såpass igang at vi har holdt resultatlistene oppdatert fortløpende.

Det er regner i øyeblikket tett, men skyteforholdene er relativt gode siden det er vindstille og ikke for mørkt.

Vi sliter imidlertid med internett-linja vår og i dag har vi heller ikke noen backup linje. Det blir derfor dessverre ingen live visning i kveld. Vi vil forsøke å holde resultatlistene oppdatert så godt det lar seg gjøre.

Image
Kveldens skyting er godt og vel over. Det var tunge forhold på Varpet i kveld med fuktig vær og ikke minst litt i overkant mørkt som følge av det tunge skydekket. Med ett unntak uteble de helt store resultatene. Mats Andre Hansen (ER) fra Rælingen prikket inn 350 poeng med hele 28 innerblinker. Blant seniorene leder Thor M. Brath fra Kongsberg med 343 poeng. Ellers noterte vi oss et par andre gode enkeltprestasjoner.

Arrangementet på Varpet skled godt unna. Derimot slet vi med å opprettholde tilfredstillende kvalitet og oppdateringsfrekvens på internett. Vi beklager dette og forsøker å forbedre oss!

Vi oppfordrer nok en gang skytterne til å beregne god tid opp gjennom dalen. Spesielt for de som kommer fra Oslo, men også fra Gjelleråsen og videre oppover må man regne med et kvarter eller to ekstra som følge av pinseutfarten.

Alt er nå klart for årets banestevne. Anlegget er testet og vedlikeholdt. Oppdaterte vedlikeholdslogger er lagt ut og gjort tilgjengelig på informasjonssidene for skytebanene våre.

2 timer før påmeldingen går ut har vi 433 påmeldte. Dette er et tall vi er fornøyd med, tatt i betraktning at andre arrangører i området har meldt en liten nedgang i deltagelse fra tidligere år. Dette er riktignok en liten nedgang i forhold til i fjor hvor vi hadde 475 forhåndspåmeldte. Da stilte 469 skyttere til dyst.

Vi legger opp til live visning av skivene gjennom hele stevnet. Resultatlistene vil likeså bli holdt fortløpende oppdatert. For at de som ønsker å følge med via internett skal finne sine skyttere, og ikke minst når de skyter har vi laget en oversikt som dere finner her.

Der er det også oversikt over når de beste skytterne i landet skyter og en oversikt over ledige skiver ved stevnets start.

Vi ønsker skytterne vel møtt på Varpet øverst i Nittedal.
PS! Beregn god tid oppover dalen om ettermiddagen torsdag og fredag!

Info om dugnaden finner du her.

Vi har i skrivende stund 393 påmeldte skyttere. Skytterne er flinke til og melde seg av og på og det er dermed stadige omrokkeringer påmeldingslistene og det er i øyeblikket ledige plasser alle dager, også midt på dagen på 100m.

Vi utvider også påmeldingen slik at påmeldingen nå er åpen til og med onsdag. Dette for å få med så mange oppdateringer som mulig.

Selv om det nå ser ut til å være gode muligheter for at det blir ledige plasser midt på dagen lørdag og mandag, vet vi av erfaring at det kommer til å være fulle lag midt på dagen disse to dagene. Dette til orientering for skyttere som satser på å skyte på ledig plass disse to dagene.

Skytebanen er stengt uke 23 fra mandag til stevnet starter torsdag. Dette betyr at jegerskyting onsdag ikke kan gjennomføres.
Årsaken er klargjøring og testing før stevnet.

Konkurransen avholdt på Varpet torsdag 26. mai med 33 deltagere. Som ventet var det nødvendig med 15 fulltreffere for å komme i nærheten av napp i vandrepokalen. 15 skudd med “åpen anvisning” på 10 minutter er en øvelse som gir gammel og ung – rekrutt og klasseskyttere – like muligheter. Det kreves fult fokus hele tiden og alle skyter liggende. De to siste årene har seieren gått til Ketil Gundersen med hhv 13 og 14 sentrumstreff. Årene innen ble konkurransen vunnet av skytter fra klasse 2 og sogar en juniorskytter i 2007, også de med 13 innertreff.
I år fikk vi se tre skyttere med 150 poeng og måtte sedvanlig skille på innertreff. Vinner ble “formann” Per Olav Listou, kl 2, med 11 sentrum. Han ble tett fulgt av Jonny Nielsen kl 2 med 150/10 og deretter Lasse Jensen kl 1 med 150/8. Bildet kunne fort vært et annet for på fjerdeplass finner vi Svein Ottershagen som rapporteres og ha hatt en relativt god vårsesong. Han endte med 149/13, men som han sa; “det var greit – jeg merket at den satt der litt lavt.”

Resultater finnes under Resultater->Interne stevner