Hopp til hovedinnhold

...for første gang på 4 år :-)
Vi har et håp om at vi skal klare å få inn flere bilder etterhvert.

Vi må dessverre avlyse treningen torsdag 25.11.2010 grunnet avvikling av VikenII-stevnet på Årvoll.

Nittedal Miniatyrskytterlag hadde med to deltagere i Rolvsøy Open, Daniel Jøndal Listou i Junior Menn, og Konstanse Skøyen i Junior Kvinner.
Daniel startet stevnet med en utklassingsseier i øvelsen 60 skudd liggende. Han fikk 594 poeng med 38 sentrum etter seriene 100 100 100 99 97 98. Nummer to i øvelsen, Kim Andre Lund, fikk 586 poeng.
Daniel tok med seg seriene 100 100 100 99 som tellende liggende-skudd til øvelsen Hel-Match (40 skudd ligg, 40 skudd stå, 40 skudd kne) og startet dermed med et godt utgangspunkt, 8 poengs ledelse til konkurrentene. I stående mistet han 4 poeng i forhold til Lund med 373 til Daniel mot 377. Ledelsen før knestående var dermed redusert til 4 poeng. Det var imidlertid ingen grunn til bekymring, Daniel skjøt den beste kneserien, 391 poeng mot 389 for Kim Andre Lund. Daniel tok dermed seieren totalt med 1163 poeng mot 1157 til Lund. Dette var også ny pers i Helmatch for Daniel med 6 poeng.
Konstanse Skøyen åpnet med en femteplass i liggende med 580 poeng med seriene 97 98 95 95 98 97. Vinneren svenske Angelica Magnor fikk 589 poeng. Konstanse fikk likevel med seg et gunstig utgangspunkt inn i øvelsen Halv-match med 195 poeng.
Konstanse klinte til med stående skyting ingen i klassen kunne matche: 96 og 92 ga 188 poeng til sammen. Hun åpnet også meget sterkt på kne med 96 poeng, så selv med ordinære 91 poeng på siste kne-serie så holdt det til ny pers og andreplass i Halvmatch i Juniorklassen for kvinner, kun to poeng bak vinneren.

Vi fortsetter tradisjonen med skytterfest på skytterhuset og inviterer som tidligere til stor fest. Påmelding til Per Olav, enten via lagets epost-adresse eller direkte på telefon/e-post. For detaljer se invitasjonen.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Vi har hatt tilfeller hvor enkelte av lagets medlemmer selv tar ut varer som settes på regning til skytterlaget hos de tre leverandørene vi benytter. Dette har medført at laget har måttet kreve inn pengene fra de medlemmene dette gjelder utenom kvitteringssystemet vi ellers benytter. Dessverre har det vist seg vanskelig å kreve inn disse pengene, som regel i form av for sen innbetaling og dertil medfølgende oppfølging.
Det skal også gjøres en oppfølging for subsidiering fra DFS som blir vanskeliggjort når uttak ikke går via ammunisjonsforvalter. Dette er en arbeidsbyrde som styret ikke ønsker å tillegge sine tillitsmenn. Styret innskjerper derfor dette slik at det heretter er kun ammunisjonsforvalter som har fullmakt til å handle på regning hos leverandørene.

Lagets medlemmer vil fortsatt ha anledning til å handle hos aktuelle leverandører av ammunisjon mot kontant oppgjør, medlemmet vil da ikke ha krav på subsidier. De enkelte medlemmer vil følgelig heretter ikke selv ha anledning til å handle på skytterlagets regning direkte hos leverandør.

Styret gjør oppmerksom på at for å få ammunisjonssubsidier er man nødt til å handle ammunisjon via lagets ammunisjonsforvalter.

Nittedal Skytterlag inviterer også i år til skyteskole for gamle og nye medlemmer. Skyteskolen vil være åpen for både barn og voksne, vi tilpasser programmet etter sammensetningen. Det vil bli gitt en kombinasjon av teori og praktisk skyting med individuell instruksjon. For de som ønsker, vil det også bli mulighet til å delta på enkelte stevner senere i høst.

Gi gjerne beskjed i forkant om at du ønsker å delta til lagets epost-adresse. Ingen forpliktelser første kveld, så her er det bare å møte opp for å se om dette er noe for deg/dere. Første kveld er tirsdag 2. november i skytterhuset på Varpet skytebane. Oppmøte kl. 18.30 og varighet til ca. kl. 20.00.

• SKYTING ER GØY
• SKYTING ER UTVIKLENDE
• SKYTING ER TRYGT

Vel møtt!

Nittedal Skytterlag deltar også i år på Frivillighetsdagen som arrangeres i regi av kulturkontoret i Nittedal kommune. Arrangementet avholdes i aulaen på Bjertnes Videregående Skole. Skytterlaget stiller med "proff" skytesimulator som medlemmene til vanlig kan benytte til å perfeksjonere skyteteknikken sin. I tillegg vil vi stille med diverse informasjonsmateriell og trivelige skyttere på standen.

Skytterlaget har stand nummer 8 og ønsker alle velkommen til å besøke oss, slå av en prat og kanskje også prøve skytesimulatoren!

Tirsdag 13. oktober ble det avholdt standplasslederkurs på Varpet. Temaer som ble gjennomgått var lover og forskrifter, sikkerhetsregler, instrukser, våpenreglement og skytereglement. I tillegg ble det gitt grunnleggende opplæring i oppstart og bruk av de elektroniske skivene. Det stilte 8 lærevillige medlemmer som nå har fått nødvendig utdanning som standplassleder og som dermed også gir anledning til å være ansvarlig for en treningskveld.

Årsmøtet avholdes i Skytterhuset på Varpet mandag den 25. oktober 2010 kl 19.00. Alle betalende medlemmer er hjertelig velkomne.