Hopp til hovedinnhold

Ski Skytterlag avholdt sitt tradisjonelle stevne Kristi himmelfartsdag. Været var flott, men sterk og ujevn vind gjorde skytingen vanskelig. Henriette mestret forholdene best av alle og oppnådde 249 poeng. Det holdt til å vinne hovedskytingen i klasse Eldre Rekrutt. På omgangen fikk Henriette 99 poeng, dermed måtte hun nøye seg med en 3. plass på mesterskapet.

Nå ligger resultater fra de siste stevnene på 100 m. på "siste resultater".

Lagets skyttere fortsetter der de slapp forrige helg! Henriette satte standarden ved å skyte 250 poeng i Moss & Våler sitt stevne. Hun fulgte opp med 99 poeng i mesterskapet, det holdt til en sterk 4. plass i klasse Eldre Rekrutt. Begge deler er personlige rekorder. Deretter fulgte hun opp med 249+98 poeng i Frogn & Drøbak. Karoline skjøt sterke 247 poeng i begge stevnene.

Odd Arne skjøt 345 poeng i Frogn & Drøbak! Det holdt til en delt 3. plass på stevnet. Han skjøt til knallsterke 100 poeng på grunnlaget, med 6 innerblinker holdt det til å vinne grunnlaget.

På Elverum skjøt Thomas Brenna også sterkt. 337 poeng holdt til en sterk 3. plass i klasse Rekrutt.

Skytingen er terminfestet til 23.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 23.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Karoline gjentok det flotte resultatet fra forrige helg, 348p, denne gangen holdt det til seier med god margin i Skogbygdens åpne stevne. Andre nittedøler gjorde det også sterkt i helgen, og da spesielt på Skogbygdens stevne. Resultater vil bli lagt ut når vi får dem.

Skytingen er terminfestet til 23.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Karoline Andersen åpnet sesongen med en flott 2. plass i Buer/Kornsjø sitt åpne banestevne i helgen. Hun fikk 348 poeng. Se flere resultater på Buer/Kornsjø sin hjemmeside.

Skytingen om årets Vårpokal avholdes førstkommende torsdag. Skytingen er for alle klasser. For senior er det stillingsrespitt. På 100m starter første lag klokken 17.30. På 200m starter skytingen 18.00. Skytterne oppfordres til å møte i god tid.

Våre naboer på Varpet, Nittedal og Hakadal Skog, Jakt og FiskeForening (NHSJFF), har fått det ærefulle oppdraget å arrangere NM i Lerduesti og Jegertrap på sin bane i år. Dato for arrangementet er 8.-13. juli. Styret i Nittedal Skytterlag har vært orientert om dette en stund og ønsker NHSJFF lykke til!

Arrangementet og forberedelsene til dette skal i utgangspunktet berøre skytterlagets aktivitet minimalt. Imidlertid har NSHJFF fått låne baneområdet til presskyting. Det pågår fortsatt diskusjoner rundt detaljer i avtalen, men det er klart at vi må justere vår aktivitet noe. Blant annet må alle lagets baner (rifle og pistol) være stengt for all skyting under selve arrangementet. Banene vil også være stengt i dagene umiddelbart før arrangementet. Videre vil NHSJFF ha behov for en del dugnad i forbindelse med forberedelsene, dette betyr også at det ikke kan skytes de dagene det er dugnad. NHSJFF ønsker å jobbe dugnad på mandager. Dugnadsdag er foreløpig ikke behandlet av skytterlagets styre og medlemmene oppfordres herved til å kommentere foreslått dag!