Hopp til hovedinnhold

Rælingen skytterlag inviterer til aspirantstevne i baneskyting mandag den 24/4 på Fellemyra(NB! Feil dato i vedlegget). Dette er et fint stevne for dere som er nye og skyter i klasse NU (som tidligere het Aspirant). Stevnet er også fint for klasse Rekrutt og eldre "nybegynnere" som skyter med caliber 22. Se vedlegg for innbydelse.

Vi satser på å sende med et par eldre ungdommer/voksne som kan bistå skytterne som melder seg på.

Gi beskjed til ungdomsleder Elisabeth Kluften så fort som mulig(helst innen langfredag) så blir dere meldt på.

I går, søndag, avholdt vi klubbmesterskap i feltskyting på Varpet i et aldeles strålende vårvær. Det var bra oppmøte, 24 skyttere i tallet, og vi fikk kåret en rekke klubbmestere. Det var også god stemning rundt det som vel for de fleste var årets første grilling - Østerhus og Thingelstad sørget for at alle fikk seg noe varmt å bite i (i varmen...).

Klubbmesterne ble:
Grovfelt:
Kl 3-5 - Ketil Gundersen
Kl 2 Eivind Kylgård
Kl EJ - Sondre Nytun Nergård
Kl 4 - klassemedalje, Knut Atle Sørskogen Stovner
Finfelt:
Kl J - Truls Kluften
Kl ER - Helene Olafsen
Kl R - Robert Miller
Kl V65 - Odd Østerhus
Kl JEG - Jørgen Thingelstad
I klasse Nybegynner Ungdom(NU) deltok 4 skyttere, Holly May Peters, Marcus Peters, Christian Jakobsen og Simen Myrås.

Se fulle resultatlister i vedlegget.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Vedlagt følger informasjon som i dag er sendt ut via mail til "Alle medlemmer".

Om du ikke har mottatt mailen så ber vi deg ta kontakt med styret slik at vi kan få lagt til mailadressen i våre maillister.

Alternativt kan du melde deg på våre maillister via menyvalget "Nyhetstjenester" ute til venstre på siden. Vi har egne lister for nyheter lagt ut her, stevneinformasjonsliste, ungdomsliste og en liste hvor vi når "Alle medlemmer" (som er påmeldt listen).

Mvh
Styret

Endelig er brevene med som oppsummerer alle registrerte resultater i 2016 klare. Brevene oppsummerer aktiviteten i perioden 01.10.2015 - 31.09.2016, videre viser de klassen som den enkelte skal delta i, i år. (Vi kjenner til et par feil i fila. Det gjelder klassen til to av våre yngste skyttere som feilaktig står til NU i brevet. Både Even og Robert skyter i klasse R i år, og har gjort det en stund.)

De to skytterne som har skutt inn klart mest premiepenger er søsknene Olafsen, med Sindre i spissen.

Alle brevene finnes i denne fila. Åpne fila og søk på ditt navn (Ctrl-F).

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Årets KM 15m på hjemmebane er nå historie, og for våre egne skyttere ser det ut til å bli en veldig god medaljeutdeling.

En uoffisiell oversikt viser følgende:
Kl 3-5 - Daniel Jøndal Listou, gylt medalje, kretsmester
kl 4 - Knut Atle Sørskogen Stovner, sølv klassevinnermedalje
kl 2 - Lasse Johansen, sølv medalje, kretsmester
Kl ER - Helene Olafsen, sølv medalje, kretsmester (6 deltagere = 2 medaljer)
kl J - May Helene Bengtson, sølv medalje, kretsmester, nr 3 Truls Kluften, bronse medalje (10 deltagere = 3 medaljer)
kl EJ - Sondre Nytun Nergård, sølv medalje, kretsmester (3 deltagere = 1 medalje).

Dette er basert på de statuttene som gjaldt frem til de nye klassene ble innført, men selv om statuttene er under revidering så har det ikke fremkommet noe om at det er endringer når det gjelder antall medaljer som skal deles ut.

DfS har nå revidert Skytterboka slik at både de nye grunnreglene og klasseendringene som gjelder fra 1. januar 2017 nå er innarbeidet. Se link til online versjon her, og om noen dager blir det også mulig å bestille boka hos Dfs for de som ønsker den.

https://www.dfs.no/verdt-a-vite/lover-og-regler/skytterboka-2017-2018/

Styret

Vi ønsker alle skyttervenner et godt nytt år.

Som en forsmak på terminlisten for 2017 så kan vi informere om to arrangementer på 15m som går på Varpet i januar 2017.

Kretsmesterskap 15m for krets 2 på Varpet, onsdag 18 og torsdag 19/1. Elektronisk påmelding åpner i arrangementskalenderen til Dfs i kveld.

Klubbmesterskap 15m på Varpet, onsdag 25/1 og torsdag 26/1. Det blir elektronisk påmelding og denne vil bli åpnet i arrangementskalenderen til Dfs 10/1.

Styret

Årets Juleskyting er nå over og det var gledelig mange som tok turen til Varpet denne kvelden. 33 personer som skjøt og samlet sett var vi over 40 personer i sving på en eller annen måte. Gløgg, pepperkaker osv. ble fortært i hyggelig selskap og med god underholdning når Yatzy-programmet lagde utfordringer for skytterne når de jaktet på "Hus" og "Full Straight".

Noen fikset det bedre enn andre, og kveldens beste resultat skjøt Trygve Bengtson i kl 1 med sine 163 poeng - sterk sum og en sterk premie på ham.
I klasse 2-5 så var det også en bra vinnersum i år - de skyter jo også kne og stå på noen av seriene og da er det krevende å skulle prikke inn for eksempel Yatzy. Det ble veldig tett og spennende i kampen om den gjeveste premien og til slutt ble det Alexander Bengtson som slo Per Olav Listou med en innertier etter at begge fikk 122 poeng.
I klasse R/ER/J var det de yngste som var best denne gangen. Vinneren ble Helene Olafsen i klasse R, med gode 130 poeng.
Også gledelig at hele 6 aspiranter tok turen oppover denne kvelden. Vi får høre mer til denne fine gjengen utover.

Styret ønsker med dette ogås alle sammen en riktig god og fredfylt jul og så ses vi i romjulen eller på nyåret til mer innendørsskyting, og ikke minst til oppstart av "Feltåret 2017", som DfS har valgt å kalle det.