Hopp til hovedinnhold

Image
Vi har nå tatt i bruk mCash slik at det skal være mulig å betale påmelding og kiosk via løsningen.

Du kan lese mer om hvordan du bruker løsningen her: https://www.sparebank1.no/…/da…/mobil-og-nettbank/mcash.html
Det kan lønne seg å laste ned app'en før du kommer. Vær også oppmerksom på at du trenger å identifisere deg med BankID, eller BankID for mobil for å ta den i bruk.
NB! Det blir IKKE mulig å betale med kort.

PS: Merk at vi har utvidet påmeldingstiden ut tirsdag.

15 metersbanen har fått service og foreskrevet vedlikehold til stevnet som starter på onsdag. Vi velger da å stenge banen for trening og bruk inntil stevnet starter.

Styret

Nittedal Skytterlag ønsker velkommen til høststevne innendørs i skytterhuset på Varpet skytebane 19.-23. oktober 2016.

Påmeldingen har pågått en stund, og i skrivende stund har vi hele 326 påmeldte! Det er så godt som fullt fra og med onsdag til og med søndag. Av erfaring vet vi at det er noen som melder seg av, så følg med om det blir flere ledige plasser. Ellers vet vi av erfaring at et sted mellom 10% og 20% av de påmeldte skytterne ikke møter opp, så det vil bli mulig å skyte på ledig plass. Eller om du møter opp i god tid, så er det ofte mulig å få skyte i et tidligere lag, om det skulle være ønskelig. Du kan se invitasjonen til stevne her

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Medlemmene innkalles herved til årsmøte på Varpet. Innkallingen kunngjøres også i Varingen, på lagets hjemmeside og ellers pr epost til medlemmene.

Saker til årsmøtet må være styret i hende mandag 24. oktober 2016.

Klassesetting for 2017(basert på resultater i 2016).

Norges Skytterstyre har vedtatt å sette opp klassesettingsgrensene til klasse 4 og 5 foran sesongen 2017. Begge kravene løftes med ett poeng, slik at kravet for å gå opp i klasse 4 blir 231 poeng, mens kravet for å gå opp i klasse 5 blir 241 poeng. For øvrig er det ingen endringer i klassesettingskravene.

Se ellers hele nyheten her, inklusiv regler for Eldre junior:
https://www.dfs.no/aktuelt-na/nyheter/2016/nytt-fra-norges-skytterstyre/

Vi har nå kommet så langt ut i september at det er på tide å planlegge innendørssesongen på 15m.

Et lite knippe flinke personer i og rundt ungdomsgruppen har vasket rundt og istandsatt banen på Varpet slik at det fra kommende uke er klart for trening for fullt. Takk for god jobb!

Onsdager - seniortrening, første lag skyter ca kl 18.30.
Torsdager - ungdomstrening, første lag skyter ca kl 18.00.

Eventuelle nye skyttere ønskes velkommen begge dager.

Vi minner også om vårt åpne høststevne på 15m i perioden 19-23.10, hvor påmeldingen er godt i gang (224 i skrivende stund). Dugnadslister vil komme etterhvert og det er da bare å melde seg på.

Da er det på høy tid å bygge om våpnene til innendørssesongen for de som trenger det, og så ses vi på innendørsbanen på Varpet utover høsten/vinteren.

Styret

I går ble Romeriksblinkens finaleskyting unnagjort oppe i Skogbygden og det skulle vise seg at de fem nittedølene som var kvalifisert for finalene var lystne på mer enn bare en plass i finalen. Da innledende var unnagjort så viste det seg tre av dem også var klare for superfinalene. Dette var Helene i klasse R, Truls i klasse ER og Sindre i klasse J.

Også i superfinalene bet de godt fra seg og særlig godt skjøt Truls som lå som nummer 6 (basert på innertiere) før finaleskuddene - fem i serie og fem enkle liggende. Han prikket 100 med 7 inne og endte opp med gode 349/7. Da ble det opp på tredjeplass og fortjent medalje på ham. Også søsknene Helene og Sindre skjøt bra sammenlignet med de øvrige og Helene kapret andreplassen i R med 343, mens Sindre fikk tredjeplassen i J med 345.
Vi gratulerer med god skyting og medaljer i det som vel markerer en sesongavslutning for mange Akershusskyttere. I tilfelle en god måte å avrunde sesongen på for våre flinke ungdommer.