Hopp til hovedinnhold

Det ble funnet et par sorte herrehansker og et par marsjstøvler - type store. Sko og hansker tilhører neppe samme eier da de ble funnet på to ulike steder.

Henvendelse til Per Olav Listou

Resultatene fra Samlagsmesterskapet i feltskyting ligger her.

Resultater fra feltkarusellen og bilder med mere fra SM er lagt ut på sidene til Akershus Skyttersamlag
Nittedals ungdommer fikk ingen seire på Samlagsmesterskapet denne gangen.
Magnus Skøyen tok tredjeplassen i rekruttklassen. Hans første medalje i et større mesterskap. Den unge damen ved hans side var uheldig og skjøt i Magnus skive, men han lot seg ikke psyke ut av det.
Konstanse Skøyen fikk finaleplass i klasse Eldre Rekrutt, men med ett tapt treff fra innledende var muligheten for topplassering borte.
Karoline Andersen tok andreplassen i Juniorklassen bak den store bomben i mesterskapet, Tord Buvik fra Fet.
Daniel Jøndal Listou måtte for første gang på lenge se en finale fra sidelinjen.
Karoline vant Juniorklassen i feltkarusellen og skal dermed skyte på laget til Akershus i neste helgs Viken II stevne.

Resultatene fra dagens mesterskap er nå lagt ut. Vi gratulerer alle vinnerne!

Antall deltagere på grovfelten var 64, mens det var 74 deltagere på finfelten. Totalt 138 deltakere fra 20 lag.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

I innbydelsen står det at alle skytterne går fram og ser på skivene sine på det første holdet. Dette har dessverre ikke blitt mulig av sikkerhetsmessige grunner på grovfelten (Vi måtte flytte et hold).
På finfelten vil skytterne fortsatt få gå frem og se på sine skiver.
Innbydelsen finner dere her.

Nå er alt klart for samlagsmesterskapet i feltskyting på jordene på Øvre Haug. Alle standplasser og figurrammer er gjort klar. Det første laget ropes opp klokka 08.30 søndag og vil starte sin skyting ca kl 09.00. Oppmøte for funksjonærer fra klokken 07.30 på Bjertnes.

Takk til de som har bidratt med å gjøre klart til stevnet!

Søndag førstkommende blir det dugnad på Øvre Haug i forbindelse med samlagsmesterskapet i feltskyting. Da skal feltløypene gjøres klar til helgen etter, da selve stevnet skal gå. For vår del har vi allerede gjort den grøvste jobben i forbindelse med feltløypa, dvs kjøre opp kulefang og samle snø til standplasser. På søndag har vi dermed kun finaleholdene på grovfelten å tenke på. Klargjøring av de øvrige holdene har de andre lagene i kretsen ansvaret for.

Vi i Nittedal har hovedansvaret for hele samlagsmesterskapet og drar mye av det administrative, informasjon om dette vil bli sendt ut i løpet av kommende helg.

NM Luft og Miniatyr (NSF) arrangeres i Råholthallen 22-25 mars.
Norges Skytterforbund frir også i år til DFS sine skyttere og fortsetter suksessen fra i fjor med en klasse for standardgevær med 1,5 kilos avtrekk (= Sauer).
Du finner mer informasjon ved å følge denne linken
Påmeldingsfristen er 25. februar. Odd Arne formidler påmelding for miniatyrskytterlaget: oasamdal@broadpark.no

Kisen MSL arrangerer Kretsmesterskapet i 15M miniatyr (NSF)på Fram, Onsrud mandag 26 februar og tirsdag 27 februar.
En fin anledning til å teste formen før NM. For påmelding og annen info: Send e-post til bergsvein_baardstu@msn.com