Hopp til hovedinnhold

Skytingen om Dugleiksmerket på 200m og KLM stang og stuper ble utsatt tidligere i år i forbindelse med at vi overtok Viken II.

Følgende er nå berammet av Styret:

- Dugleiksmerket på 200m går tirsdag 30/8

- KLM stang og stuper går torsdag 1/9 (i samløp med Iver Myrvangs minnepokal på 200m)

Skytestart begge dager kl 18.00 (betyr oppmøte i passe tid før 18.00).

Vel møtt alle sammen og spre gjerne budskapet til aktuelle.

Styret

Våre seniorskyttere har som i fjor deltatt med et lag i Østlandscupen for seniorer. Det er bra at vi har mange nok som vil og kan være med på denne skytingen - det viser at vi er en klubb med god bredde også på seniorsiden. I tillegg er det jo sosialt når vi samler åtte av våre og møter åtte fra et annet lag.

I første runde møtte vi Gjøvik & Brusveen hjemme på Varpet, og det endte med et klart tap etter 2579p til Nittedal mot 2655p for Gjøvik & Brusveen. Da ble det B-cup videre på oss.

I første runde i B-cup ble vi trukket ut til å møte Nordstrand B på Løvenskioldbanen (vår tredje besøk på Løvenskiold i de fire matchene vi har skutt de to siste årene idet også Skarpskytten som vi møtte i fjor holder til der borte). Vi møtte Nordstrand B også i forrige periode vi hadde Ø-cuplag tilbake i 2010. Den gang slo vi dem i semifinalen med 23 poeng etter gode 2651p (lagsrekord og feststemning på Varpet den kvelden) mot 2628p - de kom nok på besøk og forventet seier, men vi ville det anderledes. I fjor slo de oss igjen, da i første runde, med 48 poeng 2674p mot 2626p på sin hjemmebane.

Det ble også seier til Nordstrand B i går, og da med 20 poengs margin etter 2657p på Nordstrand mot våre 2637p. Vi nærmer oss Nordstrand B og 2637p er det beste vi har skutt etter at vi ble med i denne cupen igjen i fjor. Det er altså ingen grunn til å skjemmes over dette for vår del, selv om vi vel alltid ønsker oss flere poeng. Resultatet ser vi på som positivt og tar det med oss videre til neste år hvor vi skal kjempe om avansement i denne cupen. Vi har hatt med flere unggutter på laget denne sesongen og det kan vel også være at ennå flere yngre ønsker å forsøke seg neste år - bare positivt at det kommer opp flere, for det er jo forutsetningen for at vi skal klare å stille åtte "senior-skyttere" til start.
Jeg ønsker også å trekke frem skytteren som var vår beste i begge rundene, selv om han skyter et noe enklere program enn klasse 3-5. Junioren Sindre skjøt 340 mot Gjøvik & Brusveen og til gode 344p mot Nordstrand med klasse 2-programmet.
Ketil ble vår beste i klasse 3-5 i går med gode 338.

Sluttresultatene til hver og en finner dere i vedlegget(og der kommer det klart frem at de eldste må finne nytt tørt krutt for å holde de yngre unna). Vi ønsker Nordstrand B lykke til i semifinalen.

Torsdag neste uke avholdes klubbmesterskap i baneskyting for alle klasser.

Påmelding ved oppmnøte - pris kr 50. Klasse 1 (inklusiv foreldre) skyter på 100m og da også med finkaliber om de ønsker.

Kiosk - minimum brus, kaffe og vafler å få kjøpt.

NB! Oppmøte fra ca kl 17.30 og skyting av første lag ca kl 18.00, for å unngå dårligere skytelys for lag 2/3.

Vel møtt!
Styret

Fra styret i Viken II har vi fått en gladmelding til de med 342 poeng. Det viser seg at Nils Thomas Valand har medalje i Viken II fra tidligere.
Dermed blir det også mesterskapsmedalje til:
- Eline Tovseth Vatne
- Ingrid Finnestad
- Håkon Sørli
Mens Rune Vandevjen Olsen får mesterskapsstjerne ettersom han allerede har medalje.

Vi har valgt å legge det som er av bilder og kommentarer ut på vår Facebook-side, vi anbefaler de som er interessert til å ta en titt. Siden er tilgjengelig også for de som ikke er på Facebook til vanlig (riktignok kommer det et lite banner nederst på siden, men det er det mulig å overse). Du finner oss her: http://www.facebook.no/nittedalskl

Vi takker for oppmøtet, og håper skytterne og de foresatte hadde en fin og spennende dag på banen.

Vi oppdaget at det var feil fordelingen mellom de ulike størrelsene av standardpremier i første listene. Feilen er nå korrigert i disse listene.
Premielister standardpremier 100m
Premielister standardpremier 200m

Oversikt over gavepremier

Fordeling av gavepremier

Gavepremier og standardpremier kan avhentes ved siden av påmeldingen fra klokken 0900.

Kongelaget: 245
Klasse 3-5: 241
Klasse 2: 237
Klasse V55: 244
Norma: 238
Kvinne: 241
U20: 238
Rekrutt: 241
Eldre rekrutt: 249
Junior: 245
V65: 249
V73: 248

Alle skytingene er nå ferdig her på Varpet. 471 skyttere har funnet veien hit under de innledende skytingene. Det har vært gode skyteforhold hele tiden. Oppdaterte lister er på vei ut på nett i dette øyeblikk. Finalegrensene vil bli publisert her og på facebook-siden vår så snart de er klare.