Hopp til hovedinnhold

Norgesmesterskapet i 300-meter grovkaliber går på Brattåsen skytebane (Fet) 12-15 august 2010.
Invitasjonen er vedlagt nedenfor.
Konkurransen går under Norgers Skytterforbund, så deltagere fra Nittedal må i denne sammenheng skyte for Nittedal Miniatyrskytterlag.
Ved spørsmål, ta kontakt med Miniatyrlaget.

Seniorlaget vårt hadde trippelmatch i første runde av Romerikscupen. Motstandere var Lørenskog og Skedsmo.
Skytterne fra Nittedal tok en klar seier med sine 1334 poeng foran Lørenskog med 1310, tett fulgt av Skedsmo med 1308.
Vårt lag hadde en ungdommelig profil denne gangen. Anført av ringreven Ketil Gundersen som selv fikk 332 poeng, fikk Daniel Jøndal Listou 341 poeng, Kenneth Lines 337 poeng, og Konstanse Skøyen 324 poeng.

Det blir ingen organisert trening torsdag den 24. juni som følge av sommeravslutning på Oslo Østre sitt åpne stevne. Banen vil være åpen for de som eventuelt har gjort en avtale med en av de autoriserte skytelederne.

Mye bra skyting av Nittedølene under årets Viken II selv om de store toppresultatene uteble.
Et lite sammendrag av lokale prestasjoner finnes i vedlegget.

Viken 2 er i gang hos Fet Skytterlag.
Det er Live-visning på nett, og flere fra Nittedal er i ilden allerede i dag.
Arrangørens side for stevnet: Viken II

Nittedal 1 er videre til semifinalen i Romerikscupen etter tre seiere i innledende skytinger.
Siste innledende runde var hjemme mot Ullensaker 2. Vårt lag vant klart med 1036 poeng mot 1000 til Ullensaker 2.
Best av våre skyttere var Joakim Thue med 346 poeng (249+97). Ellers fikk både Steffen Nilesen og Magnus Arneberg Nilsen 345 poeng. Robin Belgen hadde en litt treg start med fire niere på første serie, men hentet seg godt inn og fullførte til 338 poeng (243+95).
Trekningen av semifinalen blir spennende, det er mange gode lag i Akershus for tiden.

Nittedals andrelag er nok ute av Romerikscupen etter tap borte mot Gjerdrum 2.
På vårt lag skjøt Knut Atle Sørskogen Stovner 343 poeng, Håkon Orskaug 336 poeng, Johannes Garborg Hanto 328 poeng og Eirik Stavnås Lunde 313 poeng.
Til sammen 1007 på tre tellende skyttere. Jevnt god skyting, men likevel slått med syv poeng av Gjerdrum 2.

Nittedal stilte med en bra tropp på stevnet til våre naboer Skedsmo Skytterlag.
Flere gjorde seg bemerket i toppen. På seniorsiden var Ketil Gundersen best av våre, han kvalifiserte seg for Skedsmo-finalen på søndag, og endte som nummer tre til slutt.
Blant ungdommene ble Knut Atle Sørskogen Stovner nummer to i klasse Rekrutt med 343 poeng, ett poeng bak vinneren. Steffen Nielsen i klasse Eldre Rekrutt leverer stabilt toppresultater. Denne gangen var han en av 4 som alle endte på toppen av listen med 349 poeng. Steffen ble rangert til delt andreplass. Resten av resultatene finnes hos
Skedsmo Skytterlag

Som mange vet, er en ny våpenforskrift under innføring. Det er flere punkter i denne forskriften som angår DFS-skyttere, og DFS har laget et info-skriv ang dette (Se vedlegg). Merk spesielt krav til våpenskap til våpen ELLER vital del fra første våpen. Forskriften gjelder fra 1. juli.

Mesterskapet er nå ferdigskutt og resultatene ligger ute for baneskytingen. Dobbelt klubbmester ble Daniel Jøndal Listou etter en travel dag på skytebanen. Daniel gikk direkte fra helmatch og til stangskyting som oppladning før fullt baneprogram! Daniel skjøt til sammen 26 skudd og traff med 22, noe som holdt til seier med ett treff foran Odd Arne Samdal. Baneskytingen vant han også med ett poeng, men på heller moderate 332 poeng. Dessverre hadde vi oppstartsproblemer på 100-meteren i dag, da det manglet strøm. Etter ca en time var vi imidlertid i gang, dog uten live-visning da vi heller prioriterte å få til arrangementet.

Kenneth Lines er årets vinner av villmarkslivpokalen med plassiffer 5, rangert foran Per Einar Lunde med bedre plassiffer i baneskytingen. Resultater for dagens skytinger, samt villmarkslivpokalen er nå lagt ut. Resultatene er tilgjengelig via menyen "resultatlister->interne stevner".