Hopp til hovedinnhold

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Som følge av kollisjon med Viken II stevnet på Brattåsen flyttes 100-meterspokalen til høsten. Vi prøver igjen den torsdag den 26. august.

Som annonsert blir det klubbmesterskap i bane- og stangskyting på Varpet søndag den 6. juni. Oppmøte klokka 15.00 for alle. Vi regner med 2 lag på 200m og 2-3 lag på 100m. Umiddelbart etterpå (ca 17.00-17.30) blir det klubbmesterskap i stangskyting. Det blir publikumsvisning i salen og vi forsøker å få til live visning av skytingene på 100m på internett. Fint vær og enkel servering.

Skytingens Dag blir arrangert til høsten som en del av Frivillighetsdagen til kommunen. Skyteinteresserte kan uansett møte opp på klubbmesterskapet, slå av en prat og få et innblikk i aktivitetene våre.

Alle stevneoppgjør etter stevnet er nå sendt ut til de enkelte lag. Lista over tidligere stevnevinnere er oppdatert og der finner man også link til skivene til alle klassevinnere.

Ungdommene våre har vært i Råde og skutt første runde i Østlandscupen.
Lagleder Geir har oppsummert turen i vedlegget nedenfor.

Image
Nittedal 1 tok en ny seier i Romerikscupen, denne gangen over over Rælingen 2 på bortebane.
På laget skjøt Joakim Thue (på bildet til høyre) 346 poeng, Magnus Arneberg Nilsen 342 poeng, Håkon Orskaug 335 poeng og Ingelin Solberg 319 poeng.
Dette ga 1023 poeng til Nittedal mot 1003 for Rælingen.
I siste runde skal laget vårt møte Ullensaker 2 på bortebane. Med et anstendig resultat her vil laget være klart for mellomrunden (semifinalen) i cupen.

Nittedal 3 har skutt Romerikscup, en forsinket førsterundematch mot Skedsmo. Tredjelaget slo til igjen, de vant klart mot Skedsmo med 995 poeng mot 921. Laget har nå to seiere, og skal avslutte innledende serie mot Nannestad på bortebane. På laget skjøt Magnus Skøyen 244 og 344 poeng. Magnus sitt beste resultat etter opprykk til Juniorklassen. Eivind Kylgård fikk 245 og 340 poeng. Sondre Skartlien Bergh 226 og 311 poeng. Eirik Lunde startet bra på 226 poeng, men med bare 6 skudd på omgangen ble det kun 279 poeng til slutt.

Nittedal 2 har også skutt Romerikscup, andre runde. De møtte Steingård på bortebane, i utgangspunktet en overkommelig motstand hvis våre presterer på normalt nivå. Denne gangen svingte det litt for mye til at sluttresultatet kunne bli bra. Robin Belgen perset på 25-skudden med solide 248 poeng, men satte ett skudd i feil skive på omgangen og endte på 336 poeng. Steffen Nielsen fikk 245 på 25-skudden etterfulgt av en lurvete omgang på 92 poeng og 337 til slutt. Eivind Kylgård hadde også ett skudd i feil skive og fikk 317 poeng, og Knut Atle Stovner fikk plunder og heft grunnet teknisk feil på skiva og endte på 320 poeng. Sluttsummen for våre 3 tellende ble 993 poeng, 7 poeng bak Steinsgård som fikk nøyaktig 1000 poeng.

Se den lille "hjemmesiden" for stevnet. Link fra topptekst og meny.

Vi har forsøkt å sende ut stevneoppgjør til alle lagene. Dette lyktes delvis, inntil spam-sperrene slo til. Ca halvparten av de deltakende skytterlagene skal ha fått mailmed oppgjør, de øvrige ca 50 lagene som ikke har fått dette tilsendt i denne omgang vil få dette tilsendt første uka i juni.

Presseliste fra stevnet kan finnes her.