Hopp til hovedinnhold

Image
Mandag 1. mars ble det avholdt standplasslederkurs på Varpet. Temaer som ble gjennomgått var lover og forskrifter, sikkerhetsregler, instrukser, våpenreglement og skytereglement. I tillegg ble det gitt grunnleggende opplæring i oppstart og bruk av de elektroniske skivene. Det stilte 7 lærevillige medlemmer som nå har fått nødvendig utdanning som standplassleder og som dermed også gir anledning til å være ansvarlig for en treningskveld.

Er nå lagt ut her.

Nittedal Miniatyrskytterlag inviterer til åpent klubbmesterskap mandag 15 mars på 15-meterbanen på Varpet.
Mesterskapet er åpent for medlemmer av Nittedal Miniatyrskytterlag, Nittedal Skytterlag, og alle andre som måtte ønske å delta.
Obs: kun 1 øvelse: 30 skudd stående.
Se vedlegget for detaljer.

Vedlagt følger invitasjon til standplasslederkurs på Varpet kommende mandag, dvs 1. mars 2010. Oppstart klokka 19.00, kurset vil vare ca 3 timer. Det blir tilgang på kaffe og antagelig noe enkelt å bite i.Påmelding senest søndag via e-post til nittedal@skytterlag.no.

Kurset er en betingelse for å fungere som standplassleder i Nittedal Skytterlags regi.

Image
Steffen Nielsen fortsatte fremgangen sin og vant i dag lørdag feltstevnet som Brumunddal Skytterlag arrangerte på Kvemyra. Han skjøt sterke 30/24 og vant med det foran Amalie Trudvang fra Raumnes med 30/23. Steffen åpnet med 6/3 på det første holdet, men fulgte på med 6/5 og 6/6 på de resterende holdene.

175 skyttere hadde funnet veien til stevnet ble avholdt i kaldt vintervær med -12 grader og lett snø i lufta. Det var en liten trekk i lufta, men uten betydning for de fleste. Det var imidlertid nok til at det var viktig å ha kledd seg riktig. Blant seniorene hadde Odd Arne Samdal tatt seg turen oppover. Han overvurderte vinden på langholdet og fikk bare 2 treff der, med fullt på resten ble det 26/11 totalt. Arrangøren hadde laget et bra og variert opplegg for seniorene på den permanente feltarenaen, med ukjente avstander på kneholdene. På det ene kneholdet var det i tillegg 3 meters fremsprang (med tomt våpen) og en skytetid på relativt snaue 75 sekunder.

Skytterlaget arrangerte klubbmesterskap på 15-meter i går torsdag. Vi var 45 deltagere, veldig hyggelig med så godt oppmøte. Kun 1 deltager mindre enn rekord-året 2009.
Resultatene finnes under ikonet "Resultater" oppe til høyre (eller under fanen "Resultatlister" til venstre).
Daniel Jøndal Listou tok en klar seier i mesterskapet for senior. Det var ganske jevnt etter 15-skudden, men ingen kunne følge Daniels 10-skudd på 97 poeng.
Henning Tøn tok klasse 2 på rangering med formannen, disse to var ett poeng forran Bjørn Granaune.
I klasse 1 ble det delt seier mellom forhånds-favoritten Andreas Lunde og Jonny Nielsen. Sistnevnte har jevnt og trutt jobbet seg oppover resultatlistene, med 21 poeng i fremgang det siste året.
I rekrutteringsklassene ble det favorittseiere til Denise Tøn i Rekruttklassen og Joakim Thue i klasse Eldre Rekrutt.
I klasse Aspirant hadde vi 9 deltagere. Meget gledelig deltagelse og enda mere gledelig at et par-tre av deltagerne presterer på et nivå som gjør at de bør vurdere opprykk snarest.
Arne Hjortland var eneste deltager i veteranklassene, og kunne uforstyrret cruise inn seieren.
Skytterlaget takker deltagerne for en hyggelig kveld på Varpet.
(PS: Vi kommer tilbake med bilder senere)

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Lørdag 13. februar arrangerte Raumnes skl. sitt jubileumsstevne. Dessverre lå tåka tjukk som graut over feltløypene fra morgenen av, det ble derfor endel venting. Finfeltskytterne slapp heldigvis å vente så lenge, sikten på 100 meter ble god nok en times tid etter at sola kom opp.
På grovfelten fikk tåka vesentlig større konsekvenser både fordi man måtte vente mye lengre før sikten ble god nok, og da det omsider kunne skytes, måtte arrangøren endre på opplegget ved å forlenge skytetider og korte inn på skyteavstander. Løypa ble derfor ikke den store utfordringen for de som kom litt utpå dagen.
I klasse rekrutt skjøt Knut Atle Stovner 30 treff og 14 innertreff av 36 mulige og ble best av Nittedalsskytterne med 10. plass i klassen. Joakim Olerud Jensen og Robin Belgen hadde hhv. 20 og 14 treff og havnet litt lenger bak på resultatlista.
I klasse eldre rekrutt deltok også 3 skyttere fra Nittedal. Best med en fin 5. plass, var ikke overraskende Steffen Nielsen som skjøt 36 treff og hele 29 innertreff. Johannes Hanto fikk 33/14 og Eirik Stavnås Lunde skjøt 27/7 og havnet et godt stykke bak Steffen i denne knallharde klassen. Resultatene er kjempebra, men det er mange i denne klassen som skyter fantastisk godt og ble forøvrig vunnet av Cathrine Brevig Berg fra Sørskogbygda som skjøt fenomenale 36/36!
I juniorklassen fikk endelig Konstanse Skøyen et resultat hun var fornøyd med. Hun klarte å skyte fullt hus, 36 treff og 21 innertreff. Dette holdt til en finfin 5. plass. Magnus Skøyen mister fortsatt litt for mye på kne og havnet et stykke ned på lista. Vi som kjenner Magnus vet imidlertid at han har adskillig mer inne og venter i spenning på at det skal løsne.
På seniorsiden var bare Magnus Arneberg Nilsen og Ketil Gundersen med fra Nittedal og ingen av dem fikk gode nok resultater til å hevde seg denne gangen. Ketil traff 33/19 av 36 mulige og landet midt i klasse 5. Magnus hadde ingen god dag på lørdag, men som juniorskytter som prøver seg på grovfelt i kl. 3 viser han vilje og lyst som varsler godt for fremtiden. Resultater i feltskyting er avhengig av erfaring, så det er bare å stå på!

Resultater Raumnes

Baneområdet er utleid til Lunner Motorsport på søndag. De skal ha enduroløp hvor deler av traseen går over baneområdet.

Nittedal I satte ny lagrekord med 1165 poeng når de i kveld slo kombilaget med de beste skytterne fra Skedsmo/Gjerdrum i Akershusseriens 3. divisjon. Den gamle lagrekorden ble satt i første runde og lød på 1156 poeng. På laget skjøt Daniel, Kenneth, Ketil og Odd Arne. Alle skytterne skjøt godt, og vi noterte hele tre sesongbeste. Den beste prestasjonen sto imidlertid Kenneth for gjennom å sette ny personlig rekord med 286 poeng (Han har mer inne kunne vi se, for enten har han bonusavtale a'la Sergey Bubka, eller så har han studert Matthew Emmons OL-finaler;).

Dette var 1.-lagets nest siste serierunde. Etter alt å dømme sikret laget en plass i finalen allerede før siste runde skytes.