Hopp til hovedinnhold

Nittedal I fortsatte den sterke skytingen og slo i går gjestende Lørenskog med 1148 poeng. Lørenskog hadde 1089 poeng. På laget til Nittedal skjøt Bjørn Dahl, Ketil Gundersen, Daniel Jøndal Listou og Odd Arne Samdal.

Nittedal I satte ny lagrekord med 1156 poeng når de i kveld slo Rælingen i Akershusseriens 3. divisjon. Dette var 1.-lagets første runde i år, så det lover godt for vinteren. Den gamle lagrekorden var satt i 2007/2008-sesongen og lød på 1155 poeng. På laget skjøt Daniel, Kenneth, Ketil og Odd Arne. Daniel skjøt sterke 298 (nierene kom veldig tidlig, men Daniel tok seg sammen og skjøt bare gode blinker på de siste 27 skuddene)

Styret behandlet søknader om leasingvåpen på styremøte mandag kveld. Det var kommet til sammen 5 søknader innenfor fristen som var satt. Dette er flere søknader enn noensinne, og viser at rekrutteringen er god. Laget yter en betydelig støtte til hvert våpen, men siden lagets økonomi kanskje er den beste noensinne ble samtlige søknader innvilget.

Image
Karusellstevnet ble skutt ferdig på lørdag. Siri Mortensen var den eneste som skjøt fullt hus med 250 poeng. Det stilte 175 skyttere fra 17 skytterlag. Resultater, bilder mm finner du her. Stevneoppgjør og fullstendig premieliste kommer senest torsdag.

Torsdagen er ferdig skutt, og toppskyttere i flere klasser var innom i løpet av kvelden.
Noen presterte kanskje et lite hakk under det de selv ønsket, men noen topp-resultater ble det.
Vebjørn Berg leder nå klasse 3-5 med 246 poeng, 7 poeng foran damen på andreplass.
Meget sterk skyting av Erik Jødahl i V55 med 249 poeng.
Anders Fossum overtok ledelsen i klasse 2 med 245 poeng, og sist men ikke minst: Jenny Stene overtok ledelsen i en sterk rekrutt-klasse med 249 poeng på rangering.
I klasse eldre rekrutt er det meget jevnt, men vi vil anta at plassen på toppen av listen fortsatt er ledig.

Det var noe frafall i går, så det er inger fare med å skyte på ledig plass selv om det ser fullt ut i utgangspunktet.
Følg med på stevnets egen lille side. Der finner du blant annet oppropslister.

Det stilte til sammen 37 skyttere første kveld av årets 2. karusellrunde. De fleste av disse i de yngre klassene. Frafallet har dermed vært ca 10%. Toppresultatene har uteblitt så langt, med unntak av vår egen John Evjebråten som skjøt 247 poeng i siste laget i kveld. Han skyter i klasse 1.

I klasse rekrutt leder Lasse Richardsen fra Steinsgård med 243 poeng. I klasse eldre rekrutt leder Magnus Andersen med 247 poeng. Mens Erik H Nygård fra Skogbygden leder klasse J med 244 poeng.

Skytingen fortsetter i morgen kveld. Det er i øyeblikket 5 ledige plasser i morgen kveld, og dermed muligheter for etteranmelding på banen. Fra kjøkkenet serveres det pølser, kaker og vafler.

Anlegget er klargjort og testet for stevnet. Skytingen starter tirsdag ettermiddag. I øyeblikket (kl 21 den 2/11) er det 185 påmeldte til årets stevne, det er omtrent som for første runde på Blaker. Noen kvelder er nesten fulle, men fortsatt er det ledige plasser alle dager. Påmeldingen er utvidet slik at det er mulig å melde seg på til og med mandag.

Følg med på stevnets egen lille side. Der finner du blant annet oppropslister. Det blir selvfølgelig live-visning av skivene og full resultatservice som vanlig, samt servering fra stevnekjøkkenet.

Nittedal Skytterlag stiller i år med stand på frivillighetsdagen som arrangeres den 24. oktober i Bjertnesaulaen. Vi kommer til å være der i hele åpningstiden som er fra 10.00 - 16.00. På standen vil dere finne litt informasjonsmateriell og det være mulighet til å prøve en skytesimulator. Stikk innom og slå av en prat.

Nittedal Skytterlag inviterer også i år til skyteskole for gamle og nye medlemmer. Skyteskolen vil være åpen for både barn og voksne, vi tilpasser programmet etter sammensetningen. Det vil bli gitt en kombinasjon av teori og praktisk skyting med individuell instruksjon. For de som ønsker, vil det også bli mulighet til å delta på enkelte stevner senere i høst.

Gi gjerne beskjed i forkant om at du ønsker å delta til lagets epost-adresse. Ingen forpliktelser første kveld, så her er det bare å møte opp for å se om dette er noe for deg/dere. Første kveld er tirsdag 27. oktober i skytterhuset på Varpet skytebane. Oppmøte kl. 18.30 og varighet til ca. kl. 20.00.

• SKYTING ER GØY
• SKYTING ER UTVIKLENDE
• SKYTING ER TRYGT

Vel møtt!

Vi fortsetter tradisjonen med skytterfest i det nye skytterhuset og inviterer som tidligere til stor skytterfest. Påmelding til Per Olav, enten via lagets epost-adresse eller direkte på telefon/e-post. For detaljer se invitasjonen.