Hopp til hovedinnhold

Ordningen med leasing av våpen videreføres. I den forbindelse kunngjør vi herved at fristen for å søke om våpen for kommende sesong er satt til 5. november 2009.

Søknaden kan sendes på e-post til nittedal@skytterlag.no eller via brev til Nittedal Skytterlag, Postboks 16, 1482 Nittedal.

Det er i utgangspunktet fritt for alle medlemmer å søke, men ungdommer vil bli prioritert. Ordningen funger slik at det inngås en leasingavtale som innebærer tilbakebetaling av kjøpesummen over 5 år, deretter bestilles nytt våpen via DFS, eventuelt kjøpes brukt hos forhandler, som føres inn i våpenkortet til skytterlaget. Det er noen vilkår i denne forbindelse, blant annet at det skal være en viss aktivitet fra den som leaser våpenet både når det gjelder trening og deltagelse i konkurranser, men også når det gjelder forsvarlig oppbevaring samt en del andre punkter - dette vil fremgå av leasingavtalen som skal underskrives av begge parter.

Dersom den som søker oppfyller vilkårene - ungdomsutvalget vurderer ungdomssøknadene og gjør en innstilling til styremøtet vi skal ha 9. november - så settes prosessen i gang.

For ungdommene har vi også en tilleggsordning når det gjelder subsidiering. Skytterlaget betaler 25 % av kjøpesummen for en standard våpenpakke fra DFS (eller 25 % av kjøpesummen for et brukt våpen). Dersom våpenet koster kr 15 000 (ca. ny-pris tidligere i år) så blir regnestykket slik:
Kjøpesum kr 15 000 - ungdomstilskudd kr 3 750 = leasingsum kr 11 250. Tilbakebetales til skytterlaget med kr 2 250 pr år i fem år.

Det som vil komme i tillegg er skytereim (om man ikke allerede har en), ekstra magasiner og eventuelt en skytekoffert/feltveske. Om noen ønsker et ombyggingssett fra valgt kaliber til et annet (6,5 -> 22 eller omvendt) så må det kjøpes inn for egen regning utenom leasingordningen.

Dersom det er noen som har spørsmål, ja så er det bare å spørre. Enten styrets medlemmer eller ungdomsutvalget.

Dagsorden for årsmøtet mandag den 26. oktober er nå klar.

Invitasjonen er lagt ut på http://skyting.pamelding.net/
Vi må ta forbehold om noen forhold i annonsen, eksempelvis innskudd mm. siden vi ikke har fått direktiver fra samlaget ennå. Påmeldingen åpner den 18. oktober og vil gå frem mot stevnet. Dersom vi ser at det blir fullt vil vi utvide med flere lag etter behov, fortrinnsvis fredag og lørdag.

Innkalling ble postlagt på lørdag og skal nå ha kommet til alle registrerte medlemmer. Møtet avholdes mandag 26. oktober klokken 19.00 på Varpet. Saker til årsmøtet må være styret i hende mandag 12. oktober 2009

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Hjemmesiden til skytterlaget var ute av drift rundt et døgn tidligere denne uken. Dette skyldes problemer med en server hos leverandøren, et problem som er helt utenfor skytterlagets kontroll og som de nå har rettet opp. Som regel varsler de nedetid og gjennomfører vedlkehold om natten. Denne gangen var de utsatt for hacking og måtte ta ned serveren for å beskytte seg selv og sine kunder.

Skytterlaget har blant annet fått følgende informasjon fra leverandøren:
Vi beklager det inntruffne på det sterkeste. Vi vil de kommende dagene ha en gjennomgang av våre rutiner for å se hva som kan utbedres for å ivareta sikkerheten enda bedre enn hva vi gjør i dag. Vi kan ikke tillate at noe slikt skjer igjen. Samtlige kunder på serveren vil få en måneds webhotell lagt tilgode som plaster på såret og i henhold til vår garanti.

Image
Lagets seniorer har hatt en kjempesesong denne sommeren og seniorlaget avsluttet sesongen med for første gang i historien å kvalifiserer seg til B-finale i Østlandcupen. Vi åpnet med å tape for Trøgstad, slik at vi havnet i B-cupen. Videre på veien fram mot finalen slo vi dernest Urskog hjemme og deretter Søndre Modum borte. Poengsummen i finalen ble 3274 poeng (fullt 35-skudd program + 10 skudd stående) Etter de første 8x35 skuddene hadde vi 2618 poeng. Best av lagets skyttere ble Odd Arne Samdal med 430 poeng.

Med på laget fra Nittedal var bak fra venstre på bildet: Kenneth Lines, Rune Dahl, Per Einar Lunde, Bjørn Dahl og Per Olav Listou.
Foran fra venstre: Ketil Gundersen Odd Arne Samdal og Karoline Andersen. (Klikk på bildet for et større bilde.)

Asker sto for et flott og godt timet arrangement. I anledning at Østlandscupen feiret 40 år ble det servert marsipankake og kaffe til alle fremmøtte. Rælingen vant B-finalen med 3396 poeng, mens Blaker vant A-finalen med 3454 poeng. Fullstendige resultater på http://asker.skytterlag.no

Programmet for pokalen er fullt mesterskapsprogram som for klassene 3-5 på 200m. Alle klasser kan delta, men alle må følge det samme programmet.
Det var litt dårlig oppmøte, men gledelig å se at førsteårs-senior Kenneth Lines tok pokalen med 339 poeng.
Han hadde 240 på 25-skudden og 99 på omgangen.