Hopp til hovedinnhold

Det vil være full anledning til å trene på tirsdag for de som ønsker å finpusse formen før samlagsstevnet.
Bakgrunnen for at banen stenges er klargjøring og finpuss av anlegget før stevnet.

Stevnet avholdes 21.-23. august 2009.

Stevnets egen lille hjemmeside med informasjon om stevnet.

Det ser dessverre ikke ut til at det er mulig å arrangere stangskytingen på anlegget til jeger og fiskeforeningen. Vi blir derfor nødt til å flytte stangskytingen til pukkverket på Stryken. Avstanden dit opp er ca 1,5 km. Vi kan bare beklage denne flyttingen.

Den positive nyheten er at dette betyr at vi ikke lenger har noen begrensning på når vi må avslutte skytingen.

Så langt har vi 238 påmeldte skyttere til årets samlagstevne. Men det er god plass til flere, samtidig vil vi ha så riktige lister som mulig før stevnet starter. Vi har derfor utvidet påmeldingen til samlagsstevnet frem til og med tirsdag den 18. august. Vi oppfordrer derfor nye skyttere til å melde seg på (og skyttere som ser at de ikke kommer til å stille om å frigi plassen sin)

Innbydelsen er tidligere sendt til lagenes offisielle e-postadresser.
Vis innbydelsen (85 kB)

EM i match-skyting arrangeres i Kroatia i disse dager.
Daniel Jøndal Listou skjøt på laget som ble Europamestere i 60 skudd liggende for junior.
Link til sak i Varingen.
Link til Norges Skytterforbunds sider: NSF / Rifle.

Det er sommer, og vi er litt treige med oppdateringene her.
Hyggelig likevel å kunne melde at John Evjebråten vant Blinkfinalen i klasse 1. Det var meget tett etter innledende 25-skudd, John ledet med 1 poeng til nummer to og 2 poeng til nummer 3.
John åpnet med 3 niere i første serie i finalen, og havnet litt bakpå. Avslutningen med 49 poeng på de siste 5 skuddene holdt til å ta seieren med 1 poeng foran Per Arne Claussen fra Bjørkelangen.
Konstanse Skøyen kom også til avsluttende finale og lå godt an etter innledende med 248 poeng. Med en syver (!) på det første kne-skuddet i finalen forsvant håpet om seier.
I juniorklassen var også Remy Evjebråten kvalifisert, men 244 på innledende holdt ikke til finale.
Se arrangørens sider for resultater: Fet Skytterlag.
John var også ute og skjøt sist helg, blant annet på Skarpskytten, og jammen vant han ikke klasse 1 her også. Nå gjelder det bare å polere toppformen frem mot Landsskytterstevnet første uken i August.

Det blir ikke arrangert trening på Varpet torsdag 2 juli.
Vi tar sommeravslutningen på Oslo Østre og skyter stevnet der i stedet for å trene.
Mange er påmeldt allerede, hvis det er flere som ønsker å bli med så kontakt ungdomsleder Pål Skøyen.
Det er gode muligheter for ledig plass selv om man ikke er forhåndspåmeldt.

Vi har med ett seniorlag i den tradisjonsrike østlandscupen i år også. Laget har hittil vært i aksjon to ganger.

Først match var borte mot Trøgstad. Der måtte vi tåle tap et tap med 2597 poeng mot Trøgstads 2635 poeng. Værforholdene var ikke de beste, og resultatene bar preg av det. På laget skjøt Ketil Gundersen, Odd Arne Samdal, Per Olav Listou, Daniel Jøndal Listou, Kenneth Lines, Per Einar Lunde, Rune Dahl og Bjørn Dahl. Vår beste mann var Odd Arne med 339 poeng, og dette var også dagens beste resultat.

Neste match som var 1. runde i B-cupen var hjemme på Varpet mot Urskog. Her vant vi med 2630 poeng mot Urskogs 2599 poeng. Denne poengsummen er en av de beste laget vårt har oppnådd i østlandscupsammenheng. På laget skjøt Ketil Gundersen, Odd Arne Samdal, Per Olav Listou, Karoline Andersen, Kenneth Lines, Per Einar Lunde, Rune Dahl og Bjørn Dahl. Vår beste, og dagens beste, skytter var også denne gang Odd Arne med 339 poeng.

Nå venter semifinaleskyting på sensommeren.