Hopp til hovedinnhold

Skytingen om Vårpokalen går førstkommende torsdag 23 april fra kl 18. Vårpokalen er baneåpningen for konkurranseskytterne.
Oversikt over tidligere vinnere finnes i menyen til venstre under "Resultatlister".

Minner om at sesongen starter i morgen, onsdag 22. april.
Terminlisten og div info finnes i menyen til venstre under "Jegerinfo".
Velkommen til en sesong vi håper blir preget av sentrumstiere, både sk(r)ytemesssig fra standplass og ikke minst verbalt i Bjarnes kro.

Minner om dugnad i morgen. Klargjøring til banesesongen. Oppmøte fra klokka 10 og utover.

Konstanse Skøyen er tatt opp ved NTG-Kongsvinger fra høsten. Skytterne ved denne skolen trenes av Øyvind Sirevaag, og skolen har fostret mange toppskyttere på nasjonalt og internasjonalt nivå. I 2008 gikk 10 av 12 NM-laggull på juniorsiden til NTG-kongsvinger.
Skytelinjen ved NTG-Kongsvingers sine sider finnes: Her.

Rælingen Miniatyrskytterlag har også i 2008/2009 arrangeret Akershusserien på 15M NSF, med Svein Erik Skotterud som primus motor.
Antall deltagende lag har stabilisert seg på 32 stk, men statistikken viser også at nivået har vært jevnt stigende. Blant deltagerne finnes både OL-deltagere og folk som burde ha vært OL-deltagere. Gjennomsnittelig resultat for denne sesongen ble 286 poeng, best individuelt ble Ingrid Stubsjøen med en snitt på 299 poeng.
Nittedal har hatt med 3 lag (13 skyttere) i år, og førstelaget tok seg til finale i 3. divisjon. Det ble en 3. plass i finalen.
Fyldig dekning av finalene samt all statistikk finnes på Rælingen MSL sine sider: Akershusserien.
PS: til inspirasjon for ungdomsskytterne, så kan vi gjøre oppmerksom på dette resultatet fra finalen:
Siri Mortensen, Østre Romerike: 297. På 30 skudd stående. Siri er i DFS-sammenheng Eldre Rekrutt og skyter da for Høland-Bjørkelangen.

Nittedal Miniatyrskytterlag avholder åpent klubbmesterskap på Nittedal Skytterlags 15-meterbane på Varpet onsdag 15 april.
Stevnet er åpent for alle.
Merk: Det skytes kun en øvelse, 30 skudd stående.
Se invitasjonen nedenfor for detaljer.

Nittedal skytterlag stilte til start i årets landsdelkretsstevne i feltskyting også i år, deltagelsen var liten på seniorsiden, men litt bedre i rekrutteringsklassene. Det var imidlertid lite annet å skylde på enn at det langt å kjøre til Finnskogen. Værgudene hadde nemlig velsignet arrangementet med strålende sol og god vårtemperatur. Den strålende sola må nok også få litt av skylda for en del av de bomskuddene som kom på grovfelten. De tre første holdene hadde nemlig motlys over isen på Kroksjøen, noe som gjorde skytingen svært krevende. Førsteårs senior Kenneth Lines lot seg imidlertid ikke affisere altfor mye av dette og presterte 28 treff på 30 skudden, sterk skyting av debutanten i seniorklassen! Han viser igjen at han mestrer det å prestere når det gjelder. Kenneth fikk en sterk 10. plass av 42, av til dels garvede 4.klasse feltskyttere.
Det kan nevnes at årets Viken II mester Øyvind Haugen også skyter i klasse 4.

Ketil Gundersen traff også blinkene 28 ganger og med 14 innertreff mot Kenneths 7. Imidlertid ”sprakk” Ketil på siste holdet, som var liggende, med bare 4 treff her etter fullt hus på de fire første holdene, ble det en midt på treet plassering i kl 5.

Finalen på grovfelten gikk på hele 29 treff så dermed ble det tidlig kveld for seniorskytterne fra Nittedal.
Konstanse Skøyen hadde en meget respektabel innsats på finfelten, men med en taper på 30 skudden, 29 treff og 21 innertreff havnet hun på en 20. plass i juniorklassen. Remy Evjebråten fulgte tett bak på en 25. plass med glimrende 28 treff og 22 innertreff og Alexander Vollaug som fikk 21 treff og 5 innertreff havnet på en 46. plass. Resultatene viser hvor små marginer det er i en knalltøff juniorklasse.
I Eldre rekrutt hadde vi med Steffen Nielsen som oppnådde fine 26 treff og 13 innertreff, dette er nok den tøffeste klassen å hevde seg i, nesten halvparten av skytterne hadde 30 treff på hovedskytingen.
Konstanse var den eneste fra Nittedal som kvalifiserte seg for finale, og med 10/7 i en stram finale pyntet hun litt på resultatet og rykket opp til en respektabel 16. plass i juniorklassen.
Arrangørens sider finnes her: Åsnes.

Hvis du vil at din grasrotandel fra Norsk Tipping skal gå til skytterlaget må DU gjøre følgende:
Hos kommisjonær: Oppgi organisasjonsnummeret – 984 018 266
Med SMS: Send kodeord ’GRASROTANDELEN 984 018 266’ til 2020
Du finner mer informasjon her: http://www.nskl.no/Skytterlaget/grasrot.htm

Image
I uka som gikk arrangerte Nittedal skytterlag klubbmesterskap både på 15 m. innendørs, og i feltskyting. Aldri har skytterlaget hatt så mange deltakere på sine klubbmesterskap!
Torsdag 26. febr. gikk mesterskapet på 15m., med 48 deltagere, og alle klasser representert (bortsett fra de to eldste veteranklassene). Skyteskolen laget hadde før i vinter, er mye av årsaken til rekorddeltagelsen. 14 aspiranter, og 13 andre ungdomsskyttere, og i tillegg 21 seniorskyttere.
Det var mye god skyting, og særlig blant de aller yngste. Aspirantene rangeres ikke, men resultatene sier sitt og når de passerer 220 poeng er det meget godt. Klubbmester i klasse rekrutt ble Tobias Helsing med 225, eldre rekrutt ble vunnet av Steffen Nielsen med 246, og i klasse junior ble det Konstanse Skøyen som drog det lengste strået med 244. I seniorenes klasse 3-5 var det Odd Arne Samdal (kl. 5) som ble klubbmester med 240 poeng, ett foran Bjørn Dahl. Klasse to ble vunnet av Hennig Tøn med 239 mens John Evjebråten vant klasse 1 med 240. I veteranklasse V55 ble Erling Samdal mester med 235.

På lørdag 28. febr. stod feltskyting på agendaen. Flere av lagets medlemmer viste dugnadsånd på sitt aller beste, og la grunnlaget for et supert arrangement. Ikke like stor deltagelse som inne, men 23 skyttere på klubbmesterskap i felt, er meget bra!
Aspiranter rangeres heller ikke på feltskyting, men blant skyteskolens skyttere er det flere som presterer på høyt nivå. Klubbmester i klasse ER ble Stine Skogstad 39/6, en kjempe debut for ungjenta som forhåpentligvis også stiller i SM kommende helg. Juniorklassen ble en kamp mellom Konstanse Skøyen og Remy Evjebråten. Remy ledet på innertreff før finalen, men med 2 bom i finalen ble det tap for Konstanse fullt hus med 42/9 . Klubbmester i seniorklassen (klasse 2-5) ble Ketil Gundersen med 38/4 etter en jevn fight med Odd Arne Samdal med 37/ og Bjørn Granaune med 37/3. Førsteårs senior Kenneth Lines fulgte fint opp med 35/2.

Noen av lagets skyttere er ivrigere enn andre, og Konstanse reiste søndag til HV-Cup som går i Hedmark utover vinteren. I første feltstevne i Nordskogbygda ved Elverum ble det sterke 30/26 som ga en suveren 1.plass i en meget sterk klasse J. Vi følger med de neste ukene med både samlagsmesterskap og Viken II
Bildet til høyre: Stine Skogstad som venter på sin anvisning, far ser betenkt ut.

Image
Det deltok 23 skyttere på dagens klubbmesterskap i feltskyting. Selv om det var nøyaktig halve deltagerantallet fra torsdag, så er det likevel en gledelig økning i antall deltagere fra de senere år.

Det ble vist mye god skyting i fint vær. Ikke minst av gamle og nye debutanter. Resultatene finner du i menyen til venstre.