Hopp til hovedinnhold

Seniortrening onsdager klokka 18.30
Rekrutteringsskyttere torsdager klokka 18.00
Åpen trening tirsdager klokka 18.00

Søndag 4. januar arrangerte Trøgstad Skytterlag sitt tradisjonelle feltstevne med 293 deltagere. Helt vindstille, nesten skyfritt og i 15 grader minus. Kaldt, men nesten ideelle forhold for feltskyting.
Nittedal skytterlag stilte med en tropp på fire ungdommer og to seniorer.
Når resultatene skulle gjøres opp ble det klart at finfelten på stevnet ble en total Akershus-dominans: De to øverste plassene i Rekruttklassen, de fire øverste i både Eldre Rekrutt og Junior. På lagskytingen gikk de fem første plassene til lag fra Akershus.
Litt varierende resultater blant våre egne ungdommer, men innsatsen var på topp i kulda. Absolutt best var 1. års junior Konstanse Skøyen med 30/23, og 2. plass, bare slått av Lars David Øvrum fra Ullensaker med 30/24 (det var ikke finalehold på finfelten). Magnus Arneberg Nilsen (29/16) endte på 14.plass i samme klasse. Steffen Nielsen i klasse Eldre Rekrutt ble nummer 32 med 27/8. Alexander Vollaug i klasse Junior pakket sammen etter kun ett treff på første hold.
Første års klasse 4 skytter Kenneth Lines skjøt sitt første grovfeltstevne, og endte med respektable 24/14. Odd Arne Samdal skjøt 29/19 og fikk fjerdeplass i klasse 5. Resultatet ga også finaleplass. Sluttresultatet 37/24 er bra, men det holder ikke til en topplassering i mesterskapet for klasse 2-5, det endte med 16. plass totalt.
Arrangørens sider finnes her: Trøgstad.







Det er lagt ut diverse nyttig info på Samlagets hjemmeside:
Invitasjon til årsavslutning for ungdomsskytterne
Invitasjon til feltkarusellen
Nye møtereferater fra Samlagstyret og Ungdomsutvalget

Siden finnes her: Samlagets hjemmeside.
Invitasjonen til feltsamling for ungdomsskyttere finnes nedenfor.

Torsdag kveld arrangerte vi den tradisjonelle juleskytinga som er avslutningen på innendørssesongen før jul. Denne gang med rekordoppslutning - hele 43 skyttere stilte til start! Dette er den høyeste deltagelsen på et internstevne i moderne tid.

Det ble skutt et "annerledes" skyteprogram denne gangen. Man tok utgangspunkt i en runde med Yatzy i den forstand at man skulle forsøke å oppnå to like, to par, hus, straight og Yatzy på de forskjellige fem-skudd seriene. Straight er nok det vanskeligste å prøve på siden det er stikk motsatt av det skytterne normalt forsøker å gjøre. Man skal ha størst mulig spredning på de fem skuddene istedet for best mulig samling. Ingen klarte da heller den øvelsen - i allefall ikke når de skulle :-). Yatzy var det imidlertid noen som klarte, endog med tiere.

Juleskytingen har en høy sosial profil og det var selvfølgelig premie i form av en marsipangris til alle deltagerne. Likevel ble det også kåret vinnere (og et par klare tapere).

Vinnerne av de ulike klassene ble:
Ungdom: Konstanse Skøyen
Klasse 1: Jon Evjebråten (Med kveldens beste poengsum)
Senior: Bjørn Dahl (Vinner av seniorenes attraktive premie)

Juleskytingen markerte også avslutningen på skyteskolen som må sies å ha vært en gedigen suksess. Vi har fått med mange både unge og eldre som har fått både teoretisk og praktisk opplæring. Mange har også blitt med ut på innendørsstevner i omegnen og vi har stilt med opp mot 30 skyttere på stevner i samlaget. Alle deltagerne på skyteskolen fikk etter gårsdagens skyting utdelt diplom og medalje for gjennomført skyteskole.

Klikk for resultater og bilder. Du kan også komme dit via "Resultater" i menyen til venstre.




Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Styret fikk fullmakt av årsmøtet til å inngå 3 nye leasingavtaler i 2009. Styret kommer i den anledning til å foreta tildelinger på styremøtet den 12. januar 2009.

Se ellers vedlegget med regler for å komme i betraktning og betingelser for avtalen. Eventuelle søknader om leasingvåpen må være styret i hende senest i løpet av den 11. januar.

Vi fortsetter tradisjonen med en sosial avslutning før jul og inviterer herved til juleskyting torsdag den 18. desember på Varpet. Vi forsøker å komme i gang med første laget ca 17.30. Det blir en spennende skytekonkurranse med eget program og julerelaterte premier til alle. Kjøkkenet vil være i sving og servere gløgg og vafler mm.

Skytterlinken som er forhandler av diverse skytterutstyr har Klubbkveld på Varpet 2. desember kl. 18.30. Alle som ønsker kan komme for å se på, og kjøpe utstyr. Kanskje det blir skytterutstyr under juletreene i år?? Kurt Erik fra Skytterlinken er eliteskytter og har sikker et godt tips eller to og komme med.