Hopp til hovedinnhold

Invitasjonen er linket nedenfor. Merk kort frist.
De som ønsker å delta tar kontakt med meg for samlet påmelding, helst pr mail: Anders Andersen

Landskytterstevnet er avsluttet. Et stevne med veldig mange høydepunkter for Nittedal Skytterlag.
Noen aktuelle lenker i den forbindelse:
LS-sidene hos DFS.
Avisen Varingen .
Sporten i RB.
Akershus Skyttersamlag.
NRK-nett-TV med Kongelaget og intervju med Karoline.

Det skjer en del ting utover høsten både på Varpet og ellers i Akershus. I nær fremtid er det tre ting man må få med seg:
Kretsmesterskapet i baneskyting går allerede lørdag 9 august på Rælingen. Påmelding på pamelding.net. Ungdomer som ønsker å delta melder seg på selv, eller tar kontakt med Ungdomslederen snarest.
Første offisielle trening etter ferien blir torsdag 14 august på Varpet skytebane. Oppstart kl 18 som vanlig.
Samlagsmesterskapet (Akershusmesterskapet)går helgen etter, altså 15-17 august på Eidsvoll. Innbydelsen er linket nederst i artikkelen. Ungdommer som ikke allerede er påmeldt og som ønsker å delta tar kontakt med Ungdomsleder snarest.
Begge disse stevnene (KM og SM) har 100% premiering for ungdommene, det vil si premie til alle deltagere i Asp/Rekr/ER/Junior.

Image
Nittedal stilte med 6 kvalifiserte finalister til lørdagens Blinkfinale, blant disse var to generasjoner Solberg, Bjørn i klasse 2 og Ingelin i klasse Rekrutt. Ingen av disse skjøt opp mot sitt beste på innledende, og de kom ikke med i den avsluttende finaleskytingen.
Daniel Jøndal Listou fikk 240 på innledende. Det beste resultatet i klasse 4. En finale på 88 stod ikke helt i stil, men Daniel ble likevel nest beste fjerdeklassing og nummer 12 totalt i mesterskapet.
I klasse junior hadde to skyttere fult hus etter innledende, tre skyttere hadde 248.
Kenneth Lines var en av de tre med 248 poeng. Kenneth skjøt en sterk finale på 99 poeng, men når ingen av de andre ga bort noe særlig heller, ble det delt fjerdeplass til slutt.
Nittedal hadde med to i klasse Eldre Rekrutt. Både Magnus Arneberg Nilsen og Konstanse Skøyen fikk 250 på innledende runde. Det hadde også fire andre. Fem av de seks i finalen skjøt 100 poeng, og omskyting med enkeltskudd måtte til. Magnus røyk ut som andremann med en ytertier på 2. skudd og ble nummer fire. Etter en yttertier også på Siri Mortensen, var det bare Jonas Dahl fra Rælingen og Konstanse igjen. Etter 6 skudd hadde ingen av disse noen skudd i yttertieren, men 7. skuddet avgjorde finalen. Konstanse med 10,4 ble nummer to og Jonas med 10,5 vant. Små marginer med andre ord. Bilde til høyre av Konstanse og Jonas.
Etter finalene var det uttak av Akershuslagene til Landskytterstevnet, det kom nok ikke som noen overraskelse at Konstanse og Jonas ble tatt ut. Juniorene på laget ble Øyvind Kongtorp Lier og Henrik Dalen.
Resultatene ligger på sidene til arrangøren Høland Bjørkelangen.

Vi har nå skutt Østlandscupens 1. runde i B-cup, hjemme mot Søndre Modum.
Det gikk med et nødskrik, 2 600 poeng mot Søndre Modums 2 594, og vi er nå kvalifisert for semifinalen i B-cupen som i fjor. Bra det!
Søndre Modum ledet med 5 poeng før omgangen, men vi hentet 11 poeng på dem med bra omgangsskyting jevnt over og vi vant med 6 poeng. Vi endte som nevnt opp med 2 600 poeng og det er 8 poeng lavere enn tilsvarende runde i fjor, og 6 poeng lavere enn i første runde mot Hovet og Hol. Når man ser bak resultatene er det potensiale til en god del mer. Det var nok flere som skjøt lavere resultat enn egne forventninger og normal kapasitet. Ellers var det jevnt over brukbar skyting med ett klart unntak (ved kontroll ble forøvrig ikke bommen funnet i skiva selv om treffet ble markert med 0,0 - men da kan vel rammeverket være et egnet sted å lete - protest ikke avgitt).
Daniel ble beste skytter med gode 342 poeng - 100 på omgangen. Også morro å se at junioren Kenneth fortsetter å forsvare en plass på laget.
Hvis vi i semifinalen klarer å stille med vårt beste lag - dvs med begge våre to 5. klassinger og begge våre to kommende 5. klassinger og at flere nærmer seg et resultat som står til forventningene, kan vi nok nærme oss rekorden vi satt i fjor på 2 644.
Uansett klarte vi å gå videre til 2. runde i B-cup som også er semifinale og skal arrangeres fra 24/8-13/9. Finalen går 14/9 i Asker.
Nå blir det spennende å se hvilke lag som blir liggende i hatten ved trekningen. I skrivende stund er bare Styrvoll klare, 2 619 mot Rygge som fikk 2 611.
Følg med på utviklingen i cupen på denne linken: Asker SL Ø-Cup.

Per Einar Lunde
ass. lagleder

Se linken under.

Det har gått flere åpne banestevner i helgen. Stevneguiden på dfs.no er et tips for de som vil ha detaljene.
Noen resultater fortjener likevel litt ekstra omtale.
Kenneth Lines vant juniorklassen på Oslo Østre med 349 poeng. 250 poeng på 25-skudden gjør at Kenneth har full pott (750 poeng) på Barometeret i Romeriksblinken før finalen til helgen. En meget sterk prestasjon i juniorklassen.
Konstanse Skøyen vant Eldre Rekrutt på Skapskytten med 350 poeng (8* på omgangen). Hun skjøt også 350 poeng på Skedsmo, og hadde flest sentrumstiere av alle (27*), men de nye rangeringsreglene ga 3. plass.
Kenneth Lines ble nummer to på Skedsmo med 346 poeng i juniorklassen.
Bjørn Solberg tok seg til finale i klasse 2 på samme stevne med 243 poeng på innledende. Han endte til slutt på andreplass etter Lajla Skotterud fra Rælingen.

Resultatene fra Midtsommerstevnet på Eidsvoll Verk ligger vedlagt.

Som følge av at samlaget (lovlig sent) har lagt skytingen om Den Norske Skyttermedaljen til denne uken, ser styret seg nødt til å utsette den oppsatte skytingen om 100m-pokalen som skulle gått nå på torsdag. Styret ønsker å prioritere en lang tradisjon innen DFS og en medalje som henger høyt blant skytterne, i tillegg har Nationen gjeninnført landsfinalen som flere av våre skyttere har kapasitet til å kvalifisere seg til.
Styret beklager at avlysningen skjer på så kort varsel! Pokalen vil bli satt opp igjen etter sommerferien.

Resultater Veteran, Ungdom, Senior
Nå skal linkene virke i alle browsere også...

Klikk her for en oversikt over skyttere som allerede har medalje.