Hopp til hovedinnhold

Det var ingen som kunne straffe Rune sitt resultat fra lørdagen, det var flere gode forsøk, men altså ingen som greidde å komme seg helt til topps. Det var lett variasjon i skyteforholdene gjennom hele stevnet, men sett under ett ble det nok ganske likt for de fleste. Lørdag var det surt og kaldt med lett nedbør hele dagen, de andre dagene var det til dels pent vær.

Vi fikk prøvd alle fasilitetene i skytterhuset, den nye innendørsbanen fungerte som garderobe og var stort sett full hele lørdagen. Arrangementet skled stort sett greit. På arenaen gikk det meste på skinner. Vi måtte skifte ut to monitorer rett etter pausen på lørdag og pådro oss en liten forsinkelse som vi greide å ta inn utover ettermiddagen. Utover dette gled alt som det skulle. I perioder hadde vi litt problemer med å kjøre full internettservice, men etter noen mindre justeringer så fungerte det stort sett bra. Vi ser at det har vært enorm pågang på sidene våre gjennom stevnet og på lørdagen var det ca 2000 interesserte personer innom hjemmesidene til laget. På det meste var vi oppe i over 100.000 oppslag mot sidene våre pr time (mesteparten av "oppslagene" skjer automatisk når publikum følger med en skive)

Stevnet samlet i alt 840 deltagere noe vi er fornøyd med. Imidlertid hadde vi håpet på noen flere når vi hadde 925 påmeldte når stevnet startet. Dette gir et frafall på over 10% tatt i betraktning av at en del kom for å skyte på ledig plass. At enkeltskyttere ikke møter er greit, men når 11 stykker fra samme lag plutselig ikke dukker opp, det syns vi ikke er like greit. Spesielt ikke når vi vet at det er flere skyttere som ønsket skytetid. Fordeling av deltagerne pr klasse finner dere i resultatlisten fra stevnet.

Tre skyttere hadde fått tillatelse til å overnatte på standplassen fra lørdag til søndag. Disse våknet av noe de trodde var torden i løpet av natta. Som arrangør kjørte vi derfor en ekstra test av anlegget på morgenen for å sjekke at alt var som det skulle. Senere har vi imidlertid fått forklaringen på hendelsen, og det skytterne våknet av var et jordskjelv, se http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3562697.ece I henhold til denne artikkelen var sentrum for skjelvet ca 1 mil fra banen.

For resultater, premielister og premieoppgjør henviser vi til egne sider for dette. (Resultatlister->Åpne Stevner)

Disse ble sendt i epost til alle lag som er registert med epost-adresse. Utsendelsen ble gjort den 26. mai. Noen har imidlertid fått den samme eposten to ganger etter et mislykket forsøk på utsendelse på kvelden etter at stevnet var avsluttet.

Lag som ikke har epost vil få tilsendt premieoppgjør og resultatlister som ordinær post.

Premiepengene vil bli sendt ut så snart vi er ferdig med å arrangere Viken II den første helgen i juni.

Det er i dag(søndag) flere ledige plasser på begge avstander.

Image
Den største presentasjonen i dag sto Rune Seim fra Seim med 348 poeng, se bilde. Han lå lenge an til ny banerekord og en solid ledelse, men det kom en nier på siste skuddet. Han leder likevel etter 3 dagers skyting og etter at 723 skyttere har fullført. Det var mange gode resultater, men likevel uteble de aller største prestasjonene på 200m. Dermed holder fortsatt resultatene til Erik Fjeldheim fra Ullensaker og Erik Rognli fra Kongsberg til en delt 2. plass med 347 poeng.

Dagen har vært preget av at det har vært surt og kaldt. Dagen startet i tillegg med litt svak vind, men denne roet seg utover dagen.

Arrangementsmessig har det stort sett gått bra. Men vi hadde litt kluss med to monitorer i hvert sitt lag rett etter pausen. Det førte til en forsinkelse på opp mot en halvtime, men denne ble gradvis redusert utover ettermiddagen. I en periode midt på dagen var det såpass stor pågang på internett-serveren at vi slet med å fore den fort nok med oppdaterte skiver fra både 100 og 200 meter, men etter å ha gjort et par håndgrep så dette også ut til å bedre seg igjen.

Faktisk så stor interesse at serveren ser ut til å slite med å ta unna. Det medfører at programmene ikke greier å legge ut alle skivene fort nok og at det ikke er sikkert at alle skivene blir oppdatert med alle skudd. Derfor er det fint om publikum lukker ned skiver som de ikke lenger følger med på, dermed greier vi å tilby en bedre resultatservice til alle.

Det har vært mye god skyting de to første dagene. Vi har to skyttere i tet med 347 poeng og lik rangering. Det er Erik Fjeldheim fra Ullensaker og Erik Rognli fra Kongsberg. Det har også vært mye god skyting på 100m. Se resultatlistene.

Stevnet begynte med bra vær og brukbare skyteforhold. Idag lørdag har det imidlertid startet noe surt og kaldt. Bortsett fra noen problemer med resultatservicen til internett den første dagen har anlegget fungert som det skal.

De to første dagene hadde vi 373 skyttere innom banen. Det har stort sett vært lite frafall, men vi hadde et lag som hadde meldt på 11 skyttere fredag kveld, hvor ingen møtte uten å varsle på forhånd. Dette er svært skuffende med tanke på at det er skyttere som ikke har fått meldt seg på fordi mange lag har vært fullbooket.

Oppropslistene slik de ser ut onsdag morgen er nå lagt ut, det er laget én liste for 100m og én liste for 200m. Oppmøte 30 minutter før oppsatt skytetid.

Som en ekstra service til de som sitter hjemme og følger med har vi også laget en oversikt over når de beste fra Norgescupen fra i fjor er påmeldt, den finner dere her.

På sidene våre finner dere også en samleside for all informasjon rundt stevnet i Nittedal, her kommer de endelige resultatlistene også etterhvert.

Tidtabellen finner dere på vedlagte link. I tidtabellen finner dere en oversikt over de enkelte lagene og hvor mange ledige skiver det er pr. lag klokken 14.00 den 20. mai. I løpet av kvelden håper vi å få lagt ut oppropslister for alle lagene, samt en oversikt over når de beste fra Norgescupen i fjor er påmeldt. Skytterne fordeler seg stort sett jevnt utover hele stevnet, med en overvekt på lørdag og søndag. Dermed er det duket for spennende dager på skytebanen. Vis tidtabell.

Påmeldingen til Norgescupstevnet er nå over og det er hele 919 skyttere som er påmeldt. Det blir fullt trykk på begge standplasser under stort sett hele stevnet. Vi ser at det siste døgnet har det blitt noen ledige plasser innimellom, slik at det er plass til flere. Den pågående streiken har nok dessverre ført til at noen få skyttere ikke kan komme, men ellers håper vi at de fleste langveisfarende har greid å ordne seg på et vis. Ta kontakt på stevnetelefonen for å reservere en ledig plass, eller om du ser at du ikke kan komme slik at plassen kan frigjøres.

Skytterne fordeler seg som følger på de ulike klassene. Det er klassemedaljer i alle klasser! (Unntatt klasse ASP)

1 13
ASP 18 2 32
R 36 3 66
ER 86 4 157
J 75 5 343
V65 26 V55 42
V73 23 AG3 2
SUM 264 SUM 655

For publikum og skyttere som ønsker det er det bare å stikke en tur innom. Det vil være gode forhold for publikum med publikumsvisning i storsalen og speakertjeneste under hele stevnet. For de som ønsker å følge med på egen PC vil det være trådløs sone på arenaen hvor man kan følge skytingen på Varpet og 10-på-topp-listene fra de andre arenaene. (Vi kan dessverre ikke tilby internett-aksess via den trådløse sonen.)

Det vil bli rikholdig servering fra kaféen under hele stevnet. Nittedal Skytterlag ønsker skyttere å publikum velkommen til en stor skytterhelg på Varpet.

Vi har i øyeblikket 921 påmeldte skyttere til stevnet vårt! Og for første gang siden dagen etter at påmeldingen startet har vi nå så mange som 8 ledige plasser på 200m på lørdag. Så for de som ennå ikke har fått seg plass er det nå større utvalg i ledige plasser enn på lenge.