Hopp til hovedinnhold

Grunnet klargjøring til Norgescup er skytebanen stengt for all skyting frem til stevnet startet torsdag 22. mai.
Minner samtidig om at det ikke er jegertrening onsdag 21. mai.

Styret

I går kveld fikk vi kjørt fullskala test av anlegget. Vi hadde dessverre litt kluss med standplassPCen på 100m, slik at vi ikke fikk kjørt cup-skytingen der live. Vi beklager den ekstra ventetiden som Haga-skytterne fikk mens vi forsøkte å ordne dette! Etter å ha kjørt en avinstallering og nyinstallering av det gamle stevnestyringsprogrammet så var også 100m i full drift.

Det som nå gjenstår er et siste vedlikehold av skivene og ellers stort sett finpuss av anlegget og så er vi klart til storinnrykk på Varpet Skytebane. I øyeblikket har vi 917 påmeldte skyttere.

Nittedal II møtte Haga I på Varpet i kveld til første runde i Romerikscupen for R/J.
Som ventet ble Haga for sterke, de er antatt å være blandt de beste lagene i cupen i år. Haga fikk 1041 poeng, godt hjulpet av Stian M. Madsen som skjøt 350 poeng for første gang. Nittedal gratulerer med medlemskapet i 350-klubben.
På Nittedals lag skjøt Stian H. Bekken, Johannes G. Hanto, Kristin Dahl og Joakim Thue. Joakim er et av våre nye talenter i rekruttklassen og var i en klasse for seg blandt våre med solide 244 og 341 poeng på 25- og 35-skudd.
Sluttsummen for våre ble 989 poeng.

Det har vært en formidabel interesse for Norgescupstevnet vårt og skytterne fortsetter å melde seg på Norgescupstevnet vårt. 2. pinsedag passerte vi en ny milepæl med 900 påmeldte, og vi er i skrivende stund på 908 påmeldte. Selv om det som tidligere nevnt har vært fylt opp en stund på lørdag/søndag på 200m åpner det seg stadig en og annen mulighet disse dagene som følge av at andre enten bytter skytetid eller ikke kan komme, så følg med. På de andre dagene og på 100m er det fortsatt kapasitet til flere.

Forberedelsene går sin gang og så godt som alt er nå klart til stevnet, og kun finpuss gjenstår. Førstkommende torsdag vil det bli kjørt en fullskala test av hele anlegget med live-visning og det hele. Dersom lykken står oss bi, skal det være mulig å følge skytingene her på hjemmesidene våre.

Innbydelse til Viken II er nå sendt ut til lagene. Den gikk ut med e-post i går, og med ordinær post til de lagene som ikke har e-post i dag. Innbydelsen og øvrige papirer som er sendt ut finnes også her på hjemmesidene til laget. Se også i menyen til venstre.

OBS! Fristen for påmelding er utvidet til den 25. mai, dvs vi må ha påmelding og innbetaling i hende senest den 25. mai.

Vi ser at folk er flinke til å melde seg av dersom de ser at de ikke kan komme og det er veldig bra. På den måten frigjøres det titt og ofte plasser også på de tidene hvor det tidligere har vært fullt. Vi oppfordrer derfor de som ikke har fått meldt seg på til titte innom en gang i mellom, kanskje var det plass til deg likevel. Ellers er det fortsatt godt om ledige plasser totalt sett på stevnet, vi har kapasitet til å ta i mot over 1200 skyttere. Påmeldingen pågår fram til og med den 19. mai.

Det er tid for bestilling av nye overtrekksjakker /dresser i lagets farger og med påbrodert logo og lagets navn. Det vil bli anledning til å prøve seg fram til riktig størrelse på Varpet førstkommende torsdag kveld, eller hjemme hos Bjørn Dahl, tlf. 98224490.

Prisen er kr. 250,- for jakke, eller kr.450,- for jakke og bukse. Plaggene er i vannavstøtende mikrofiber og med for.

Nittedals førstelag møtte Rælingens andrelag på Nittedals hjemmebane i første runde i Romerikscupen i dag. På Nittedals lag skjøt Kenneth Lines, Konstanse Skøyen, Magnus Arneberg Nilsen og Ingelin Solberg.
Litt rusten form på flere av skytterne ga ni tapte poeng og 1041 i sluttresultat. Det holdt likevel til en komfortabel seier mot Rælingens 998 poeng.
Dagens mann ble junioren Kenneth Lines med 349,9 poeng.

Påmeldingen pågår fram til og med den 19. mai. På 200m er det så godt som fullt på lørdag og søndag. Vi ser at folk stort sett er flinke og sier i fra/melder seg av dersom de ser at de ikke kan komme og det er veldig bra.
Vi oppfordrer likevel til at de som er påmeldt og som vet at de ikke kommer, til å gi oss beskjed slik at plassen kan gå til andre skyttere. Vi kommer også til å gå gjennom listene for å frigjøre plasser dersom folk er påmeldt mer enn én gang. (Vedkommende vil selvfølgelig bli kontaktet slik at forventet plass beholdes)

Allerede første kveld med påmelding ble det påmeldt 632 skyttere. Den første timen etter at påmeldingen åpnet var det så stor pågang at serveren som kjører påmeldingssystemet slet tungt og ga feilmelding fra tid til annen. Hele 360 skyttere meldte seg på i løpet av den første timen!

Det er nå så godt som fullt på 200m lørdag, og ganske fullt søndag, ellers er det fortsatt relativt godt med plass. På 100m er det godt med plass alle dager.