Hopp til hovedinnhold

Gå inn på "Viken II" i menyen til venstre. Der finner dere begerlister for alle klasser. Presseliste med alle skyttere og alle klasser (RTF-fil) finner dere også der. Gavepremielister blir klare i morgen søndag.

Da er alle innledende skytinger over. Finalegrensene på 100m er som følger:
Klasse R:   244 poeng
Klasse ER: 248 poeng
Klasse J: 247 poeng
Klasse V65: 247 poeng
Klasse V73: 245 poeng
Oppropslister for begge avstander blir lagt ut så snart de er klare.

Skytingene på 200m er nå avsluttet og finalegrensene er som følger:
Klasse 3-5:   240 poeng
Klasse V55: 239 poeng
Prinsesselag: 237 poeng
Klasseførste skyttere under 20år: 235 poeng
Klasseførte skyttere over 55 år: 235 poeng

Kveldens skyting er over. I motsetning til Norgescupstevnet for 14 dager siden har det nå vært strålende sol og godt og varmt. Til tross for varmen har det vært mye god skyting. Spesielt på 100m har det vært mange skyttere som har plassert seg godt foran søndagens finaler. På 200m har det vært mange gode 15 skudder, men det er ingen som har klart å true Vebjørn Bergs 246 fra torsdag. Han leder fortsatt med 2 poeng på neste skytter.

Vi har hatt problemer med én skive i kveld uten at dette skapte noen nevneverdige problemer, da det har vært minst én ledig plass i hvert lag. Problemet skyltes en avskutt kabel fremme i skiva. Skiva er nå reparert og testskutt og er klar igjen til lørdagens skyting. I snau halvtimes tid hadde vi også noen uregelmessigheter med PCen som legger resultatene på internett. Dette er også løst slik at vi regner med fullgod resultat-service gjennom helgen.

Det var to protester på to ulike serier i det første laget. Skytterne fikk begge to lov til å skyte ett ekstra skudd. Protestene er nå behandlet av juryen og begge protestene er avvist da begge skuddene er funnet i bakskiva. Dermed strykes ekstraskuddene og skuddene det var protest på blir stående.

Stevnet er i gang. Det er glimmrende forhold og skytterene er i skikkelig vikenhummør.

Det har strømmet på med påmeldinger til årets Viken II. Hele denne uken har det kommet til etternølere. Nå har vi satt opp skytetider til alle. Oppropslistene og lister pr skytterlag er nå lagt ut her på sidene. Følg linken Viken II i menyen til venstre. Totalt har vi i overkant av 660 skyttere som har meldt sin ankomst på Varpet om en snau uke. Skytetidene vil bli sendt til lagene utover kvelden.

Akershus skyttersamlag avholdt uttaksskyting til samlagsskyting på Viken II for inviterte skyttere torsdag 29. mai på Rælingens skytebane.
Fra Nittedal var tre skyttere i klassen ER/J invitert.
Uttaksskytingen består av fire grunnlag á 4 minutter, hvor det ble foretatt rangering av skytterne etter tredje serie. Det var god skyting og det ble som ventet meget jevnt for ER hvor det måtte skilles på innertreff, og til slutt ble rekkefølgen for reservene avgjort med loddtrekning. I klassen ER skjøt Konstanse Skøyen og Magnus Arneberg Nilsen begge 400 poeng med hhv 34 og 30 innertreff. I klassen J skjøt Kenneth Lines 395 poeng. Konstanse ble tatt ut som førstevalg på lag 1, mens Magnus og Kenneth ble tatt ut på lag 2.
Vi gleder oss til å se disse skytterne i aksjon for Akershus neste søndag.

Nittedal 1 møtte Haga 2 på på Hagas bane i andre runde i Romerikscupen. For Nittedal 1 skjøt Kenneth Lines, Konstanse Skøyen, Magnus Arneberg Nilsen og Ingelin Solberg. Det ble en klar seier til Nittedal. Tellende sum for Nittedal ble 1041 mens HAGA 2 oppnådde 1003.
Nittedal 2 møtte Blaker på Varpet. Det ble et klart tap på en ikke helt heldig kveld for Nittedal. Sluttsummene ble 1036 for Blaker og 866 for Nittedal 2. På Nittedal 2 skjøt Magnus Skøyen, Kristin Dahl og Johannes Hanto.

NC 2008 er historie og vi kan se tilbake på nok et vellykket arrangement med mange lovord og bred mediedekning. Alle tidligere rekordtall er slettet, og nye er ført inn (den eneste som klarte seg var banerekorden på 349). For å få til dette er laget avhengig av ivrige og loyale medlemmer, det har vi og NC 2008 ble en real lagseier. På vegne av lagets styre vil jeg rette en stor takk til alle som bidrog til å få arrangementet vel i havn. TAKK ALLE SAMMEN!!!!

Per Olav Listou
Skytterlagsleder

PS! For å se Varingens omtale følg linkene:
http://www.varingen.no/artikkel.asp?Artid=17164
http://www.varingen.no/artikkel.asp?Artid=17288
http://www.varingen.no/artikkel.asp?Artid=17277