Hopp til hovedinnhold

Det begynner å fylles opp i de oppsatte lagene. Ett døgn før påmeldingen stenger har vi 383 påmeldte skyttere. Det bør likevel være tilstrekkelig kapasitet slik at de som ønsker det skal få skutt, men for at du skal være sikker på å få en tid som passer deg bør skytetid reserveres.

Vi driver med sluttforberedelsene til stevnet og i kveld har vi testskutt og gjort klar 200-meters banen. Den er derfor stengt for trening fram til stevnet starter. De som ønsker å trene kan gjøre det på 100-meteren. Siste finpuss av denne gjøres på onsdag.

Vi har 326 påmeldte så langt, men det er fortsatt relativt godt med plasser, når det er igjen 6 dager med påmelding. Også torsdag og fredag er det ledige plasser nå, selv om det tidligere har vært fullt. Vi ser at skyttere som har vært tidlig ute med å melde på er flinke til å melde seg av eller bytte tidspunkt, så om det er fullt når du ønsker deg skytetid, så sjekk innom senere.

Romerikscupen for rekrutt-junior har startet. Lagene er inndelt i grupper med fire lag i hver gruppe i innledende skytinger. Gruppevinner, pluss eventuelt beste toere for å få 6 lag totalt, går videre til semifinale i høst.
Nittedal har i år med tre lag. Ut fra resultatene i første runde kan vi lese at det er tidlig i sesongen for noen av skytterne våre, mens andre har kommet godt i gang.
Nittedal I møtte Gjerdrum I på vår hjemmebane. Gjerdrum har et lag som på en god dag bør skyte nær fullt (1050), men fikk ”bare” 1043 på Varpet. Nittedal I (Steffen Nielsen, Konstanse Skøyen, Magnus Skøyen og Remy Evjebråten) tapte poeng jevnt og trutt og endte på 1033.
Nittedal II (Kristin Dahl, Johannes Hanto, Tobias Helsing og Tobias Granaune) gikk på et klart tap mot et av de andre topp-lagene i cupen, Haga I. Haga fikk 1044, mens Nittedal II fikk 964 etter litt rusk og rask underveis.
Nittedal III (Ingelin Solberg, Joakim Thue, Eivind Kylgård og Håkon Orskaug) stod for rundens positive overraskelse. De slo Høland-Bjørkelangen III klart på vår hjemmebane, og bikket akkurat over 1000 poeng. Det ble 1001 poeng til vårt 3. lag, mens Høland-Bjørkelangen stoppet på 919.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Nittedal skytterlag innbyr til åpent banestevne for alle klasser på Varpet skytebane
torsdag 28., fredag 29., lørdag 30. mai og mandag 1. juni (2. pinsedag). Her er annonsen.

Påmeldingen ble åpnet på http://skyting.pamelding.net på fredag, og vi har allerede 95 påmeldte etter to døgn. Det er fortsatt godt med plasser, men antallet påmeldte øker jevnt og vi regner med at det etterhvert vil fylles opp på de mest populære tidene. Det kommer annonse i neste Skyttertidende som kommer nå i begynnelsen av mai.

For skyttere som skyter for lag på Romerike eller er bosatt der, teller stevnet også i år på Romeriksblinken som Romerikes Blad arrangerer.

Resultatene fra skytingen om Vårpokalen i dag finnes i linken under.
Konstanse Skøyen vant på 100-meteren for tredje år på rad. På 200-meteren var Odd Arne Samdal best.

Skytingen er terminfestet til 25.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.