Hopp til hovedinnhold

Image
Tor Harald Lund vant årets stevne med 348 poeng og 18 innertiere. Det deltok hele 466 skyttere på årets stevne noe som er rekord for et vanlig stevne. Alle resultater er nå lagt ut.

Også i dag var forholdene gode, om enn ikke fullt så gode som tidligere dager, i hvert fall etter resultatene å dømme. Det har vært få endringer helt i teten. Unntaket er i klasse eldre rekrutt hvor Cathrine Brevig Berg i siste lag på 100m skjøt 350 poeng med 27 innertiere. Videre fikk vi stevnevinnerne i klasse 1 og 2 i dag. I klasse 1 vant Ole-Gustav Huser fra Blaker med 247 poeng, mens Ove Grøterud fra Sigdal vant klasse 2 med 246 poeng. Ove Grøterud vant med 2 poeng foran vår egen formann Per Olav Listou som i siste lag skjøt 244 poeng.

Vi har hatt én protest på stevnet, den kom i nest siste lag på 100m i ettermiddag. Protesten er nå behandlet og avvist da skuddet ble funnet i skiva, og det ikke har vært andre skudd på samme sted under stevnet, nærmeste skudd er 18 mm unna og er også identifisert. Listene for junior er nå korrigert.

Vi hadde dessverre litt problemer med publikumsvisning og live visning på internett de to første lagene etter pause idag. Problemet ble korrigert og visningen var igang uten at det medførte annet enn mindre forsinkelser for disse to lagene lag. Resultatlistene ble fortløpende oppdatert. Totalt sett tror vi at også dette stevnet har glidd bra med løpende visning av skiver og oppdaterte resultatlister.

Image
Etter nok en god skytedag her på Varpet med mange gode resultater har vi fått nye skyttere i ledelsen i de fleste klassene. Tor Harald Lund har tatt ledelsen foran Trond Bergan blant seniorene. Tor Harald har 18 innerblinker mot Tronds 8. I klasse V55 er har vi fått to skyttere med delt ledelse. Stein Heggen og samlagsformann i Akershus, Jarle Gården har begge 346 poeng med 17 innerblinker. Klasse 1 ledes av vår egen Andreas Lunde med 241 poeng, og klasse 2 ledes klart av Ove Grøterud fra Sigdal med 246 poeng.

På 100-meter har vi fått 3 nye skyttere med 350 poeng. Jan Tore Aarskog fra Sundnes har nøyaktig like mange innerblinker (24) som Kenneth Buvik har hatt siden torsdag og de har dermed en delt ledelse. Marte Ullberget, Haga har også 350, men med "bare" 21 innerblinker holder bare til en tredjeplass. Sindre Andersen fra Frogn og Drøbak har tatt ledelsen i klasse ER med 26 innerblinker, én mer en tidligere leder Mats Andre Hansen. I klasse Rekrutt leder Tina Grøterud fra Sigdal med 346 poeng.

Blant veteranene er det uforandret. Ingen har maktet å true Odd Kolsruds 350p med 31 innerblinker i klasse V65. Bjørn Rundberg leder fortsatt med 348p i klasse V73.

I morgen er det skytefri, før vi fortsetter 2. pinsedag. Så langt har 323 skyttere vært her og skutt. Mandag har 125 skyttere varslet at de kommer. Selv om vi går mot en solid deltagerrekord for vårt åpne stevne har vi fortsatt plass til langt flere. Faktisk er ingen av lagene på mandag fulle slik det ser ut nå. Så møt opp og skyt på ledig plass!

Image
Fjorårsvinner Trond Bergan fra Jondalen tok i kveld ledelsen også i årets stevne. Som i fjor greidde han sterke 348 poeng, ett poeng foran Hans Kristian Wear.

På 100 meter har vi fått ny mann i ledelsen i klasse rekrutt. Henrik Røsholm Berntsen fra Urskog leder nå med 345 poeng. I klasse eldre rekrutt har Ida Johansen Mannerud fra Søndre Odalen skutt 350 poeng. Med 21 innerblinker er hun så langt rangert som nummer 2.

Også i kveld har det vært gode skyteforhold, godt lys og vindstille. I morgen lørdag er det forventet at vi får den travleste dagen. Værmeldingen varsler gode skyteforhold, så det blir spennende å følge med utover

Image
Det ble vist mye god skyting under gode forhold i kveld. Best av alle var Odd Kolsrud (V65) fra Begnadalen med 350 poeng og hele 31 innerblinker! Ytterligere to skyttere oppnådde 350 poeng på Varpet i kveld. Kenneth Buvik fra Fet i klasse junior og Mats Andre Hansen fra Rælingen i klasse Eldre Rekrutt.

På seniorsiden var det mange store navn i aksjon. Ola Tore Dokken hadde 347 poeng med 19 inne i lag 3. I laget etter åpnet Hans Kristian Wear med 248 poeng på de første 25 skuddene. På omgangen avga han et poeng til og klarte såvidt å snike seg foran til ledelse med 347 poeng og én innerblink mer.

Arrangementsteknisk tror vi at kvelden forløp rimelig greit. Vi er imidlertid lei for at høyttaleranlegget sviktet. Dette er nå i orden igjen til i morgen slik at vi kan tilby speakertjeneste fra og med i morgen. Vi gleder oss til fortsettelsen, det er mange gode navn på lista og det vil være mulig å følge med live via internett. Totalt sett har vi ny rekord i antall forhåndspåmeldte på vårt vanlige åpne stevne med hele 475 påmeldte. Fortsatt er det god plass og skytterne ønskes velkommen til å ta en spontan tur og skyte på ledig plass. Via menyvalget "Banestevnet" vil dere finne oversikt over ledige skiver.

Vi har nå passert 400 påmeldte til stevnet. Det har være stor pågang i dag med over 40 nye påmeldte. Det er nå ganske fullt torsdag og lørdag. Fredag og mandag er det fortsatt plasser utenom de mest populære tidspunktene. Vi oppfordrer flest mulig om å forhåndspåmelde seg, da både sikrer plass og gjør det enklere i påmeldingen.

Invitasjon til stevnet, oppropslister, oversikt over ledige skiver etc finner du på stevnets egen lille side. Den er tilgjengelig via menyvalget "Banestevnet" til venstre og på denne linken. Den er oppdatert nå i kveld og vil bli oppdatert igjen umiddelbart før stevnet starter.

Image
Tredjelaget vårt møtte Hovind i Romerikscupen. På vårt lag skjøt Magnus Skøyen, Kristin Dahl, Sondre Skartlien Bergh og Eivind kylgård.
Nittedal 3 skjøt 1001 poeng. Etter hukommelsen er dette første gangen et tredjelag fra Nittedal passerer 1000 poeng. Resultatet holdt til seier med klar margin, Hovind fikk 978 poeng.
Dagens mann på vårt lag var Eivind Kylgård (bildet). Han satte en solid pers på 25-skudden med 245 poeng, etterfulgt av en omgang på 99 poeng og 344 til slutt.

Sluttforberedelsene til stevnet er i full gang og i dag har vi testskutt og gjort klar 100 og 200-meters banene. De er derfor stengt for trening fram til stevnet starter.
Første jeger-trening blir onsdag 26. mai.

Det pågår nå fullskala test av anlegget før stevnet kommende helg. "Live"-linken vises derfor selv om det ikke pågår skyting på anlegget.

Det ble et knepent tap for Styrvoll i Østlandscupen for senior i ettermiddag. Sifrene var 2653-2647. Nittedal ledet med 11 poeng før omgangen, men etter jevnt over dårlig skyting på omgangen endte vi altså 6 poeng bak. Resultatet lover imidlertid bra, 2647 poeng er det nest beste vi noengang har hatt på 8-mannslag. I fjor oppnådde vi 2651 mot Søndre Modum, og vi ser altså betydelige forbedringsmuligheter. Best av våre var junioren og NTG-eleven Konstanse Skøyen med 340 poeng og hele 20 innerblinker. Daniel Jøndal Listou hadde samme poengsum (men noen færre innerblinker)

I øyeblikket er det 325 påmeldte til pinsestevnet. Vi registrerer at stadig flere melder seg på. Det begynner nå og fylles opp, spesielt på torsdag og lørdag. Erfaring fra tidligere år er at det fortsatt vil være mange som melder seg på den siste uka, så vær så tidlig ute som mulig dersom du ønsker spesielle tider. Forøvrig registerer vi at en del skyttere er flinke til å melde seg av eller bytte plass dersom opprinnelig skytetid ikke passer. Det setter vi pris på. Vi registerer også at et par skytterlag har reservert et antall plasser, disse vil vi anmode om å komme med konkrete navn så snart som mulig.