Hopp til hovedinnhold

Nittedal hadde en knallåpning på innendørssesongen med seier i fire klasser på Blakers 15-meter stevne.
Vi fikk to klasseseire i senior: Odd Arne Samdal hadde stevnets beste resultat, 242 poeng, og vant med det klasse 5, og sammenlagt klasse 2-5.
Lise N. Ludvigsen vant klasse 1 med 234 poeng.
På rekruttsiden fikk vi også to klasseseire:
Rune Dahl vant Eldre Rekrutt (28 deltagere) med ny pers og meget sterke 249 poeng.
Daniel Jøndal Listou vant klasse Rekrutt (40 deltagere) med 247 poeng, også det ny pers. Nevnes bør også Kristoffer Hauge som i debuten i klasse Rekrutt skjøt 235 poeng, og fikk 16. plass av 40 deltagere.
Resultatene er lagt ut her.

Årsmøtet avholdes fredag den 31. oktober klokken 19.00 på Bjertnes videregående skole, klasserom 313. Møtet ble kunngjort i Varingen onsdag den 8. oktober. Sakslista finner du her (PDF-fil ca 200kB).
Det vil bli "lysbilder" og en orientering om skytterhuset etter den offisielle delen av møtet.

Seniorenes trening starter opp onsdager på Bjertnes. Første trening blir den 22. oktober. Skytingen starter klokken 18.00. Skytingene vil bli ledet av autorisert skyteleder. Det er mulig å låne våpen, og det vil bli gitt instruksjon til nye skyttere.

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Det stilte 42 skyttere på dagens stevne. Best av alle var Ole Engeli fra Vestre Toten med 344 poeng. Markerte seg gjorde også Petter Pettersen fra Enebakk med 250 poeng i den innledende skytingen og 97 poeng på omgangen. Det var gode og stabile skyteforhold under hele stevnet.

Det var en spennende lagskyting hvor Nittedals 2. lag ledet fra første serie, på den 3. serien hentet Nittedal I inn forspranget og ledet med ett poeng. Nittedal II greidde å ta tilbake teten, men førstelaget ble for sterke til slutt, og vant med 2 poeng. Sørum fulgte hele tiden tett etter og endte á poeng med Nittedal II til slutt.

Hvert lag stilte med 3 skyttere, én skytter i hver stilling, og 5 skudd per skytter. Ett skudd fra hver skytter per serie mot samme skiva.

Se forøvrig resultatene.

Elektronikkstevnet

7. september 2003 • Bane • Åpent stevne
42 deltakere
fra 20 skytterlag

Det var en spennende lagskyting hvor Nittedals 2. lag ledet fra første serie, på den 3. serien hentet Nittedal I inn forspranget og ledet med ett poeng. Nittedal II greidde å ta tilbake teten, men førstelaget ble for sterke til slutt, og vant med 2 poeng. Sørum fulgte hele tiden tett etter og endte á poeng med Nittedal II til slutt.

Hvert lag stilte med 3 skyttere, én skytter i hver stilling, og 5 skudd per skytter. Ett skudd fra hver skytter per serie mot samme skiva.

Nittedals førstelag i Romerikscupen for Rekrutt/Junior vant en klar seier i A-finalen med 1044 poeng foran Fet med 1040 og Ullensaker med 1039.
Henriette Andersen ble også beste individuelle deltager med fullt hus, 350 poeng og hele 29 sentrumstiere.
På laget skjøt i tillegg til Henriette: Daniel Jøndal Listou, Thomas Brenna og Karoline Andersen.
Dette er Nittedals første finale-seier i denne Cupen.
Vi hadde også med Nittedal II i B-finalen. Her skjøt May-Liss Kampen, Rune Dahl, Jolly Brenna og Andreas Lunde.
Resultatene er nå lagt ut her.

Alle som har vært innom på Varpet i det siste har sett at byggingen av nytt skytterhus er godt igang. 1.etasje er murt opp i Leca og etasjeskillet er på plass. Det jobbes nå med 2. etg. Reisverket til veggene er oppe. Takstolene ventes levert denne uka. På taket er det planlagt å legge plater og shingel, på veggene gipsplater og panel.
Det har vært jobbet godt av realativt få medlemmer hittil, og det er på tide å få inn flere.

Kulde og snø er ikke så veldig langt unna. Første prioritet har oppgaver knyttet til å få på plass tak og tette vegger og andre viktige utvendige oppgaver. Innvendige arbeider kommer i neste omgang.

Det kalles med dette inn til dugnad på det nye skytterhuset på Varpet hver lørdag framover fra kl. 10 og tirsdager fra kl. 17.30, i første omgang ut September måned. Første gang blir lørdag 6. september.

Noen oppgaver:
Slamming av grunnmur
Beising av ytterpanel før oppsetting
Reising av takstoler
Snekring
Graving av grøft for telefonkabel
Stabling av stein inntil grunnmur og tilbakefylling
Videreføring av drenering
Støping av fundament for rullestolrampe og veranda
Frakt av trematerialer
....flere oppgaver kommer til etterhvert

Dugnadslederen som er tilstede vil prioritere blant oppgavene.
Noen av oppgavene er slik at det kan bli noe søl på klærne. Vennligst ta på klær som kan skitnes til.

Alle som jobber dugnad fører de timene de har jobbet inn i protokollen som ligger på Varpet. Kassereren påpeker at dette er viktig, og påvirker utbetaling av tippemidler.

Etterlysning: Er det noen av dere som kan ventilasjon? Vennligst ta kontakt.

Nittedals førstelag i Romerikscup for rekrutt/junior er klare for A-finale etter å ha slått Hovind på bortebane i semifinalen. Våre 3 tellende skyttere oppnådde 1045 poeng mot Hovinds 1029.
For Nittedal skjøt Henriette Andersen, Daniel Jøndal Listou, Thomas Brenna og Karoline Andersen. A-finalen går på Hovind førstkommende lørdag.
Resultatene fra innledende runder i cupen er lagt ut her. Resultater fra de andre semifinalene blir lagt ut etterhvert som de mottas.

Stevnet arrangeres etter samme mønster som i fjor. For detaljer se innbydelsen her.

(Innbydelsen er sendt tidligere i uken til alle lag som deltok på stevnet i sommer)