Hopp til hovedinnhold

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Nittedal stilte hele 21 skyttere på Samlagstevnet i helgen, 8 seniorer og 7 Rekrutt/Junior og 6 aspiranter. Vi fikk fem finaleplasser: Odd Arne Samdal (245) og Bjørn Dahl (236) i klasse 2-5, Odd Østerhus i Norma-finale (233), Henriette Andersen i Eldre Rekrutt (249) og Karoline Andersen i Rekrutt (250).
Finalene på søndag ble skutt under vanskelige forhold, og mange gode skyttere mistet poeng på mesterskapsomgangen.
Odd Arne endte på 5. plass med 341, og Bjørn på 26. plass med 334. Odd Østerhus tok andreplassen i Norma-finalen (skyttere over 55 år).
Odd Østerhus og Bjørn Dahl fikk i tillegg beger for gode resultater i Stangskyting.
I rekruttklassen skjøt Karoline Andersen 100 på omgangen og 350 totalt. I omskytingen om førsteplassen tapte hun med ett poeng, men var fornøyd med andreplassen etter Even Lindblad. Kun disse to og vinneren av Eldre Rekrutt greide å fylle (350 poeng) av 100-meterskytterne. Henriette Andersen i Eldre Rekrutt skjøt 98 på omgangen og endte på 6. plass med 347.

Resultatene er lagt ut under "Resultatlister"->"Interne Stevner"->"Varpet".

Nittedal tok årets napp i begge pokalene. Siden skytingen startet i 1997 har lagene vunnet nesten annethvert år. Nittedal har 4 napp i den store pokalen, mot Skedsmos 3. Om den lille pokalen er det helt jevnt med 3 seire hver. Pokalen må vinnes 5 ganger for å fås til Odel og eie.

I den individuelle skytingen med utslagskonkurranse vant Karoline på 100m og Odd Arne på 200m.

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Nittedals rekrutteringsskyttere fikk med seg hele 4 medaljer hjem fra årets Landsskytterstevne på Oppdal. Til sammen var lagets skyttere med i 7 finaler.

Henriette hadde fullt hus på den innledende feltskytingen, med 12/12 i finalen, fikk hun dermed omskyting om seieren i klasse ER! Med 11 treff i omskytingen ble hun nummer 5 og fikk med det ungdomsmedalje. Karoline greidde omskyting om 3.plass på felt med 41/11. Til slutt ble hun nummer 5. På banen skjøt hun til 249, og med 100 i finalen ble hun også der nummer 5. Karoline har dermed fått ungdomsmedalje i alle skytingene hun har stilt opp i på LAndsskytterstevnet!

Daniel fulgte Karoline helt til døra på feltfinalen og med 41/10 fikk han en god 6. plass. Den kanskje største prestasjonen ut fra tidligere resultater sto Thomas Brenna for, som med 249 poeng fikk finaleplass i klasse R. 99 i finalen og 348 totalt ga ham en sterk 12. plass. I tillegg til de allerede nevnte skytterne, kvalifiserte

Ketil og Odd Arne seg til finale i baneskytingen for senior. Med henholdsvis 337 og 3366 fikk de plassene 173 og 210.

I lørdagens kretsmesterskap sto nok en gang de yngste for de beste prestasjoene. Henriette skjøt fullt og tok dermed en klar seier i klasse ER. Linda fikk med 343 en sterk sølvplass. I rekruttklassen ble Karoline best av våre med en fjerdeplass. Slett ingen dårlig prestasjon det heller, krets II var nemlig godt representert på medaljeplassene i denne klassen på Oppdal.

Det blir skyting om Nitelven bredds pokaler førstkommende torsdag klokken 17.30. Alle Skedsmos og Nittedals skyttere ønskes hjertelig velkomne. For skytterne på 100 meter vil det bli mulig å skyte innledende skyting også på tirsdag fra klokken 18.00.

Det var flere av lagets skyttere som benyttet helgen til en test før Landsskytterstevnet som starter på Oppdal kommende lørdag. Best i oppladningen var Linda Kampen med 30/24 på Fløyterstevnet i felt som Nordre Land skytterlag arrangerer.

Finalen i årets Romeriksblink ble arrangert på lørdag. Nittedal hadde finalister både i senior (Liv Karin Andersen, Bjørn Dahl og Odd Arne Samdal), veteran (Reidar Tomt) og i rekruteringsklassene (Henriette Andersen, Karoline Andersen, Daniel Jøndal Listou og Thomas Brenna).
Finalene på 300 meteren måtte avlyses på grunn av svikt i elektronikk-anlegget. Disse blir arrangert på annet sted etter Landskytterstevnet. På 100-meteren gjennomførte Sørum Skytterlag et prikkfritt arrangement.

Henriette Andersen skjøt fra skive en i klasse Eldre Rekrutt etter å ha vunnet barometeret. Hun fylte med 250 poeng på de første 25 skuddene. Det gjorde også Fet-skytterne Haavard Lohne Bakken og Vegard Jørgensen. Når alle tre skjøt 100 på 5-skudds omgang og fem enkelt-skudd, skulle seieren avgjøres på enkelt-skudd. Henriette holdt nervene under kontroll og avgjorde med innerblink på første skudd ettersom begge Fet-skytterne fikk ytterblink.
Karoline Andersen tok andreplassen i Rekruttklassen etter omskyting mot Kristina Olsen fra Rælingen som vant. Daniel Jøndal Listou tok fjerdeplassen, også det etter omskyting i en meget tett og spennende finale.

Fredrik Fulsaas fra Bodø Østre vant årets stevne med 246 poeng. Stevnet ble gjennomført med meget gode forhold for alle skytterne. Noe resultatene spesielt på 100 meter gir uttrykk for. Der hadde nemlig hele 6 skyttere med 350 poeng!
Dessverre stilte bare 239 skyttere.

Resultatene er lagt ut under menyvalget "Banestevnet".
Styret takker alle som bidro til et godt gjennomført og vellykket arrangement.

Neste år kommer vi til å kunne tilby skytterne nytt skytterhus med innlagt vann og skikkelige toalettforhold. Velkommen igjen!