Hopp til hovedinnhold

Nittedal dominerte kretsmesterskapet i feltskyting som gikk i Ulvdalen i Gjerdrum på lørdag. Lagets skyttere tok de 3 første plassene, samt lagseieren. Kretsmester ble Odd Arne Samdal etter omskyting med Bjørn Dahl om tittelen. Begge hadde 36 treff etter mesterskapet. Ketil Gundersen vant omskyting om 3dje-plassen med Jarle Gården fra Rælingen

Gjerdrum skytterlag sto for et bra gjennomført arrangement i den til dels sterke og skiftende vinden. Det deltok 16 skyttere, fra de seks lagene i Krets II i Akershus Skyttersamlag

Vi har avsluttet den organiserte inne-treningen på Bjertnes for denne sesongen. Treningene ute på Varpet starter opp førstkommende torsdag, 3. april. Skytingen starter kl 18. Det vil bli anledning til å skyte på feltfigurer på denne treningen pga KM-felt.
Kretsmesterskapet i feltskyting går 5. og 6. april på Gjerdrum. Grovfelt (senior) lørdag, finfelt (A/R/J og veteran) søndag. Vi oppfordrer spesielt nye skyttere om å delta. Mer info på treningen.

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Det inviteres herved til klubbmesterskap i 15 meter miniatyr onsdag den 26. mars. Oppmøte klokka 18.30. Medaljer til klassevinnerne forutsatt at det stiller 3 skyttere i klassen.

Benytt anledningen til å stikke innom og slå av en prat og for eksempel høre siste nytt om skytterhuset ;)

Klubbmesterskapet i finfelt samlet 14 deltagere fra Aspirant til Veteran.
Resultatene er lagt ut her

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Klubbmesterskapet i finfelt avholdes på Varpet søndag 16. mars.
Oppmøte kl 11. Ferske skyttere oppfordres spesielt om å delta.
Klubbmesterskapet i grovfelt legges inn i kretsmesterskapet og avgjøres på 30 skudd (treff og innertreff).
Ny dato for det utsatte kretsmesterskapet i felt antas å bli søndag 6. april. Arrangør er fortsatt Gjerdrum Skytterlag.

Råde Skytterlag arrangerte Viken II søndag 9. mars.
Nittedal stilte med syv rekrutt/junior og fire senior-skyttere.
Igjen var det de yngste som stod for de beste prestasjonene. I eldre rekrutt hadde vi to finalister: Henriette Andersen (30/22) og Rune Dahl (29/20). Etter å ha skutt 12/11 i finalen, måtte Henriette ut i omskyting mot Linda Ruud, Rakkestad, om førsteplassen. Det ble fullt hus også i omskytingen, men litt for få innertreff. Andreplassen er likevel Henriettes beste prestasjon som skytter. Rune Dahl skjøt 11/8 i finalen, og endte med det på 20. plass.
I rekruttklassen hadde vi hele tre finalister: Karoline Andersen (30/20), Daniel Listou (29/23) og Thomas Brenna (28/16). Karoline skjøt 12/3 i finalen og endte på andreplass, tre innertreff bak Atle Hansen fra Rælingen. Daniel skjøt den beste finalen av samtlige rekrutter, 12/11, og kapret dermed tredjeplassen. Thomas endte på 12. plass. Som prikken over i-en hadde vi med Odd Arne Samdal på laget til Akershus som vant Samlagskytingen for senior, og Henriette Andersen på laget til Akershus som vant Samlagskytingen for rekrutt/junior.
Resultatene er lagt ut her

Steinar Rudseter fra Raumnes ble samlagsmester på årets samlagsstevne i feltskyting som ble arrangert på jordene rundt Øvre Haug i dag.

Karoline Andersen og Daniel Jøndal Listou sto for de beste lokale prestasjonene med å bli henholdsvis nummer 2 og 3 i klasse rekrutt. Henriette Andersen ble nummer 5 i klasse eldre rekrutt. På seniorsiden kvalifiserte Ketil Gundersen seg til finalen som eneste nittedøl.

Lagene i krets II hadde gått sammen om arrangementet som samlet 149 skyttere fra lagene i Akershus Skyttersamlag. Resultatene finner du under SM-felt i menyen til venstre.