Hopp til hovedinnhold

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Torsdag 8. mai blir det skyting om NAIS og Kvartmatch-merkene. Skytingen foregår på 200 meter og er åpen for alle.
Skytingen starter klokken 18.00, oppmøte en halv time før.

Programmet for NAIS er 10 kne og 10 liggende. Kvartmatchmerket har 10 skudd stående i tillegg.

Resultatene fra dagens stevne på Elverum er nå lagt ut. Nittedal hadde med skyttere både på 100 og 200 meter. Henriette Andersen stod for den beste prestasjonen av våre med å vinne klassen eldre rekrutt med fullt hus, 350 poeng. Søsteren Karoline tok andreplassen i rekruttklassen med 347 poeng. Se ellers Elverum Skytterlags sider her.

I vinterværet sist helg startet banesesongen med stevner både i Akershus og Østfold. Nittedals skyttere hadde den beste sesongåpningen noensinne med hele 3 seire!

Daniel Jøndal Listou vant rekruttklassen i Skogbygda med sterke 349 poeng, mens søstrene Andersen dominerte stevnet i Aremark ved å vinne hver sin klasse. Henriette vant eldre rekrutt med 350 poeng, mens Karoline vant med 347 poeng. Mamma Liv Karin ble inspirert av døtrene og perset med nesten 9 poeng og fikk 234 poeng! Det ga en 2. plass i klasse 3.

Buer/Kornsjø har lagt ut resultater fra stevnene i Østfold, mens Skogbygden har lagt ut sine.

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Du finner den under linken jegerinfo.

Nittedal Skytterlag ønsker alle sine besøkende og medlemmer en riktig god påske!

(Minner samtidig om at banen er stengt for all skyting Langfredag og 1. Påskedag)

Årets klubbmesterskap i grovfelt ble avviklet i fint vær på Varpet sist lørdag. Det stilte til sammen 9 skyttere. Odd Arne ble klubbmester med 41 treff.
Resultatene er lagt ut under linken Resultatlister.

Skytterne som stilte opp forrige helg besluttet å avholde eget klubbmesterskap på Varpet. Dermed inviteres alle seniorene herved til klubbmesterskap kommende lørdag på Varpet. Klubbmesterskapet er for klassene 1-5 og V55. Junior og veteraner kan stille ihht Skytterboka.

Oppmøte klokken 11.00.

Nittedal Skyttelags ungdommer ville ikke være dårligere enn seniorene, og dominerte såvel deltagelse som medaljehøst på kretsmesterskapet i finfelt som gikk i Gjerdrum på søndag. Laget stilte med 14 skyttere hvorav 6 aspiranter. Aspirantene skyter med .22 kaliber, og slet i en sterk og variabel vind. På tross av mange bom fullførte alle med humøret i behold, og det er hovedsaken i denne klassen.
Karoline Andersen vant 30-skudden i rekruttklassen med 30/22 og fulgte opp med 12/10 i finalen og tok en klar seier. Daniel Listou tok bronsen i klassen etter 29/17 i innledende og 12/9 i finalen.
I eldre rekrutt vant Rune Dahl 30-skudden etter å ha skutt fullt hus, 30/23, for første gang. Dette var stevnets beste 30-skudd. Etter 12/8 i finalen måtte det omskyting til før 3. plassen var klar.
I junior tok Linda Kampen andreplassen med 26/15 og 10/7 i finalen.
Nittedal vant også lagskytingen: Rune Dahl, Karoline Andersen og Henriette Andersen hadde til sammen 90/55. Sistnevnte har gjennomført feltsesongen 2003 uten å miste treff.
For mer detaljer henvises til Gjerdrum Skytterlags hjemmeside, se under "Lenker" på menyen til venstre.