Hopp til hovedinnhold

Samlagsmesterskapet i feltskyting ble en stor suksess for Nittedal.
Ketil Gundersen ble nummer tre i grovfeltmesterskapet.
R/J-laget ble Samlagsmestere for tredje år på rad.
Konstanse Skøyen ble Samlagsmester i Rekruttklassen.
Karoline Andersen ble Samlagsmester i Juniorklassen.
Daniel Jøndal Listou ble nummer tre i Juniorklassen.

Et resyme med bilder og link til resultatsidene er lagt ut her.

Linken til Jegerinfo ligger i menyen til venstre på siden.
Sidene er nå oppdatert med terminliste og annet gjeldende for 2006.

Søndagen var en flott dag for feltskyting. Pent vær, sol og nær vindstille i feltløypa.
Ingen Nittedøler på toppen av resultatlistene denne gangen, men mye god skyting.
Daniel Jøndal Listou fylte feltløypa. 30/21 holdt til femteplass i juniorklassen.
Den best plasserte av våre ble Konstanse Skøyen på tredjeplass i rekruttklassen med sterke 29/17. Veldig gledelig også at hun ble fulgt helt til døra av broren Magnus som fikk 29/15 og fjerdeplass.
Dette er Magnus sin klart beste feltrunde så langt i karrieren og viser at Nittedal har flere talenter på gang.
(Magnus står som aspirant i resultatlistene, vil bli rettet)
Flere Nittedøler finnes i resultatlistene på arrangørens sider Høland/Bjørkelangen.

Arrangøren ønsker å gjøre oppmerksom på en feil i innbydelsen: Det er Ikke innskyting for grovfelt. Kun for finfelt
Korrigert invitasjon til Samlagsmesterskapet som går søndag 5. mars er lagt ut her: SM-Felt-06.

Vi arrangerer Kretsmesterskapet i feltskyting på Varpet lørdag 11. mars. Invitasjonen er lagt ut her: KM-Felt-06. (.pdf 300k)

Klubbmesterskapet i feltskyting for Nittedal Skytterlag avgjøres på 30-skudden på KM uten egen finale. Egen premiering for klubbmesterskapet.

Resultatene er lagt ut her.

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Ungdommene var på Gjerdrum og skjøt finfelt, og tre seniorer reiste til Ski for å skyte grovfelt.
Overskriften sladrer vel om hvem som gjorde det best ?

Et resyme fra helgens skytinger er lagt ut her.

Klubbmesterskap 15M for senior arrangeres førstkommende onsdag, 8. februar fra kl 18 på Bjertnes.
Program: 3o skudd stående, NSF-program.
Det er serieskyting samme kveld, så noe fleksibilitet i forhold til dette må påregnes.

Klubbmesterskapet 15M for J/ER/R/Asp arrangeres førstkommende torsdag 9. februar fra kl 18 på Bjertnes.
Program: DFS 25-skuddsprogram etter Skytterboka.

Vel Møtt.

Årets første feltstevne i Akershus ble arrangert på Blaker i dag i et vakkert vintervær. Vi var litt spente på forhånd siden Daniel og Karoline er ferske juniorer og Henriette og Rune debuterte som seniorer.
All engstelse viste seg å være ubegrunnet: Nittedølene strålte om kapp med sola på vei hjem fra Blaker etter følgende høydepunkter:
Karoline Andersen vant klasse Junior med 30/24 og 42/33.
Henning Tøn vant klasse 1 med 21/8.
Ungdomslaget vant lagskytingen: Daniel Jøndal Listou, Konstanse Skøyen og Karoline Andersen fikk 89/57. Ikke verst av et lag med 2 ferske Juniorer og en Rekrutt!
Daniel fyllte 30-skudden med 30/20 og Konstanse perset stort på 30-skudden med 29/13.
Henriette Andersen debuterte i grovfelt med 27/13 og en 8. plass i klasse 4.

Resultatene er lagt ut på arrangørens sider Blaker Skytterlag.